Toon posts:

rtvscan gebruikt 100% CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van mij heeft een NT4 netwerk en Symantec Antivirus Corporate Edition versie 9 draaien.

Nu is het geval dat op sommige pc's takketraag zijn. Als ik bij de processes ga kijken staat rtvscan.exe zo'n beetje 99% cpukracht te verbruiken.

Volgens mij is de rtvscan de realtime protection die ik niet uit wil en ga zetten.

Heb al diverse googles er op los gelaten maar kom niet veel verder. Ik heb het hele pakket er al af gehaald en opnieuw geinstalleerd incl de virusdefs dus die kunnen niet corrupt zijn. Iemand nog een idee wat me verder kan helpen?

[toevoeging]PC is een P3 met 128 mb geheugen en heeft goed gelopen met deze versie. Ook is de pc virus- en spyware vrij[/toevoeging]
edit:
toevoeging

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft dan niemand een idee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 10:34:
Heeft dan niemand een idee?
Eerste resultaat :?
You should configure it to not scan all files all the time, and have no other disk manager running, such as defrag, and some screensavers should be disabled.
rtvscan is Real Time Virus Scan. In Norton Anti Virus, open Symantec Anti Virus. Go to Configure >File System Realtime Protection. Click Advanced. You have 2 choices of events on which to scan. Scan on create, or Scan on accessed, modified, create, open, move ,copy, run. Then you can choose 'Opened for Backup'. Then you have the choice of how long virus protection is permitted to be disabled. Heuristics may be turned on or off in Additional advanced options. Going back to Configure >Realtime Protection, click Selected. and Extensions. Remove those file extensions you feel you don't need scanning, but leave imortant ones such as .bat, .pif, .com, .dll, .exe, .scr, .sys, .vbe, .vxd. This will lighten the load of Realtime scanning protection, but will allow more opportunity for Viruses to slip through. Applications such as automatic backups may not need to be scanned, so unticking Opened for Backup in 'Advanced' will reduce scanning activity, but again, one may not desire to back up a Virus! Other widely used applications used across a network such as Novell's Btrieve database engine will benefit with less crashes, (provided Opportunistic Locking is disabled!). This is an aside, of course, but so much protection is needed on today's workstations, that Anti-Virus App Providers cover everything possible. Excessive realtime scanning is not a bug. It's one of those things we need in today's world.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 10:43 ]

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:32

Opa

Nu Multifocaal!

Zeker weten virusvrij?
Mydoom.M/O werd pas door de defs van 26-7 onderschept.
Download ff Stinger van McAfee en laat dat es op die pc's los...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Symantec heeft hier een oplossing voor. Kijk even op de site van hun ik weet niet meer uit mijn hoofd wat de oplossing was

je hebt waarschijnlijk geupdate van een oudere versie naar een nieuwe. ik heb deze problemen gehad met de update van coporate versie 7.6 naar 8.0.

/edit
voor versie 8.0
http://service1.symantec....nDocument&src=bar_sch_nam

[ Voor 26% gewijzigd door bolke op 28-07-2004 12:57 ]

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Topicstarter
bolke schreef op 28 juli 2004 @ 11:57:
Symantec heeft hier een oplossing voor. Kijk even op de site van hun ik weet niet meer uit mijn hoofd wat de oplossing was

je hebt waarschijnlijk geupdate van een oudere versie naar een nieuwe. ik heb deze problemen gehad met de update van coporate versie 7.6 naar 8.0.

/edit
voor versie 8.0
http://service1.symantec....nDocument&src=bar_sch_nam
Thanx. Dit ga ik even proberen

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 14:27:
[...]

Thanx. Dit ga ik even proberen