Beste mensen, ik ben van plan om binnenkort een DVD brander te kopen. Het probleem is ik ben er nu niet helemaal ui welke. Ik kan de Aopen DRW8800/AAW krijgen voor €90. Hier zit ook veel software bij en zo. Maar nu las ik dat Liteon een Dual Layer brander heeft. De SOHW 832S. Deze kwam ook wel goed uit de test. Nu is mijn vraag welke zouden jullie kiezen, dit omdat de dvd schijfjes om dual te branden zegmaar nog niet eens(helemaal niet) verkrijgbaar zijn. Of zal ik gewoon een gewone brander van Liteon kopen (of iets anders), dit omdat ik goeie ervaringen heb met de cd branders en cd spelers van liteon. Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen.
Verwijderd
Ik zou voor de Liteon gaan.. Hoef je straks niet te upgraden als ze wel beschikbaar zijn (en de DVD's wat goedkoper zijn...)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 16:16 ]
Ik zou voor de NEC 2500 of NEC 2510 gaan 
Zijn volgens velen exact dezelfde branders, maar dan met andere firmware. Anderen beweren weer dat de lasers anders gecalibreerd zijn. Maar anyway hij wordt zeer goed getest in bv de review van cdfreaks
De brandkwaliteit is uitmuntend, de prijs is laag (rond de 90 euro) en hij brandt dus ook DL.
En kijk eens naar de grootte van de topics van beide branders en het topic over de mediacompatibiliteit. In de pricewatch staat hij ook bovenaan als meest opgevraagde brander --> ik zal niet de enige zijn die hem "aanbeveelt"
Zijn volgens velen exact dezelfde branders, maar dan met andere firmware. Anderen beweren weer dat de lasers anders gecalibreerd zijn. Maar anyway hij wordt zeer goed getest in bv de review van cdfreaks
De brandkwaliteit is uitmuntend, de prijs is laag (rond de 90 euro) en hij brandt dus ook DL.
En kijk eens naar de grootte van de topics van beide branders en het topic over de mediacompatibiliteit. In de pricewatch staat hij ook bovenaan als meest opgevraagde brander --> ik zal niet de enige zijn die hem "aanbeveelt"
[ Voor 26% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 27-07-2004 16:20 ]
Verwijderd
Van de 2500 kun je ook de firmware updaten zodat ie geschikt is voor double layer schijffies. De 2510 is dat sowieso al.
Verwijderd
Ik heb hier die Aopen DRW8800/AAW (€84,14 voor betaald, maar speciale prijs voor mij) in een PC, en in een andere een LiteON LDW-851S (€76,15, al een "oud" model), en ik moet zeggen, ook al doet de LiteON het in theorie een tikkie minder minder doet, met lagere -R snelheden (4x voor -R en 2x voor -RW), merk ik weinig verschil in de 2, en persoonlijk, qua package, spreekt de AOpen me misschien dan nét wat meer aan, omdat, zoals je al zei, d'r érg veel software bij zit. Bij m'n LiteON alleen SonicMyDVD (érg makkelijk video-DVD's maken van wat voor formaat dan ook), en PowerDVD. Opzich voldoende, want ik had al een érg luxe Nero6 retail.
Ok bedankt, ik zal ff reviews doorlezen van de nec. Ik denk dat het de liteon wordt als deze niet al te duur is. Anders de Aopen.
De FAQ van dit subforum is duidelijk over "Welke moet ik nemen?" vragen
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()