Subwoofer op autoradio mt-logic van aldi?

Pagina: 1
Acties:
  • 16.141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BuNNy_RaBBiT
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:51
Ik heb een autoradio van mt-logic gekocht bij aldi,
(eigelijk van audiosonic http://www.audiosonic.com/pages/page7.html de onderste speler)

En nu zag ik dat er op het display een tekentje staat met sub W, en nu is mijn vraag kan ik er een subwoofer op aansluiten en dat ik die dan apart het volume aan kan sturen?

Blaaaaad

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 17:10
Jah een een "actieve" subwoofer via de RCA-line uitgang op de achterzijde van je radio. Dan kan je eventueel een filter instellen die ervoor zorgt dat alle signalen onder de 50/80/120hz naar die uitgang gestuurd worden ipv. je normale speakers. Echter kan het zijn dat de radio dat allemaal niet ondersteunt, maar dat staat vast in je boekje. Dan is het nog wel in te stellen op de "actieve" subwoofer.

• BuNNy_RaBBiT
Jah die rca line out heb ik gezien op de achterzijde maar het zijn 2 stekkers en voor en sub heb je er toch maar 1tje nodig?

en dat boekje wat er bij zat daar staat echt bar weinig informatie in, alleen een klein beetje over hoe je het moet aansluiten en de bediening verder nix.

heb je nog een tip over wat voor sub ik het beste kan kopen voor flink wat lawaai?
zeker wel 1tje met ingebouwde versterker?

Blaaaaad

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:12

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

gisteren datzelfde ding ingebouwd bij een vriendi in de auto van een vriendin van mij.

Je sluit het idd aan op die female tulpjes die eruit komen; die kabel sluit je dan weer aan op de amp. Heb je een leuke 2 kanaals amp, kan je hem bruggen en word je geluid vanzelf mono. Bij echte subamps sluit je idd maar een kanaal aan (meestal links). Er bestaan ook subs met een amp ingebouwd, even rondshoppen of op rondevries.nl kijken.

Bedenk ook dat er ook een dikke (dus geen 2,52!!) als voeding naar je versterker zal moeten gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 27-07-2004 17:35 ]

Wise enough to play the fool

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 07:32
nu wil ik niet gaan spammen, maar dit kan ik niet voorbij laten gaan:

voor 99 euro een aktieve subwoofer van marquant....zijn net binnen gekomen --> media markt amsterdam

• BuNNy_RaBBiT
OK dan dat gaat wel lukken, mijn dank is groot aan jullie.

Groeten,
BuNNy

Blaaaaad

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2025

Tiny

Wat eten we?

[off topic]
Ik heb dus dezelfde radio gekocht, speciaal voor de mp3 mogelijkheid.
Na een tripje Duitsland (paar uurtjes rijden), stopte de playback halverwege.... CDtje er uit..... bloedheet.

Nu krijg ik iedere keer na zo'n 5 minuten een melding ERROR 2, waarna eigenlijk alleen nog maar de radio werkt.

Balen dus.... Iemand dit zelfde probleem gehad met een MT logic radio?
[/off topic]

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2025

Tiny

Wat eten we?

[Schopje]

Kaboom

[/Schopje]

Verwijderd

teacher schreef op dinsdag 27 juli 2004 @ 17:33:
gisteren datzelfde ding ingebouwd bij een vriendi in de auto van een vriendin van mij.

Je sluit het idd aan op die female tulpjes die eruit komen; die kabel sluit je dan weer aan op de amp. Heb je een leuke 2 kanaals amp, kan je hem bruggen en word je geluid vanzelf mono. Bij echte subamps sluit je idd maar een kanaal aan (meestal links). Er bestaan ook subs met een amp ingebouwd, even rondshoppen of op rondevries.nl kijken.

Bedenk ook dat er ook een dikke (dus geen 2,52!!) als voeding naar je versterker zal moeten gaan.
hallo, tsja zover was ik ook, maar ik weet niet of dat bij iedereen zo was, maar ik heb er geen kabel bijged met RCA-aansluiting+tulpstekkers. Ik kan dus mijn versterker niet aansluiten.

Weet iemand of deze kabel+stekker+tulp eregns te krijgen is?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:48

GaMeOvEr

Is een hork.

Bij iedere autoradio toko koop je zo'n setje, bestaande uit 1 of meerdere cinchkabels, voedingskabel van benodigde dikte en een zekeringblokje. Dit soort spul wordt zeker niet standaard met de radio meegeleverd. ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Bij iedere autoradio toko koop je zo'n setje, bestaande uit 1 of meerdere cinchkabels, voedingskabel van benodigde dikte en een zekeringblokje. Dit soort spul wordt zeker niet standaard met de radio meegeleverd.

Ja was gisteren al bij zo'n zaak, waar men wel zo'n soort aansluiting had, met dubbele tulpstekkers en een aparte 1-dradige wooferuitgang. Gelijk radio uitgebouwd, maar geen enkele combinatie werkte...om gek van te worden. Heb ik een Caliber sub+versterker, kan ik hem niet aansluitem!!

maar alle gekheid op een stokje...moet dus zelf zo'n ding fabriceren? is daar iets van een tekening voo te krijgn hoe e.e.a. aan te sluiten??

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:49:
Bij iedere autoradio toko koop je zo'n setje, bestaande uit 1 of meerdere cinchkabels, voedingskabel van benodigde dikte en een zekeringblokje. Dit soort spul wordt zeker niet standaard met de radio meegeleverd.

Ja was gisteren al bij zo'n zaak, waar men wel zo'n soort aansluiting had, met dubbele tulpstekkers en een aparte 1-dradige wooferuitgang. Gelijk radio uitgebouwd, maar geen enkele combinatie werkte...om gek van te worden. Heb ik een Caliber sub+versterker, kan ik hem niet aansluitem!!

maar alle gekheid op een stokje...moet dus zelf zo'n ding fabriceren? is daar iets van een tekening voo te krijgn hoe e.e.a. aan te sluiten??
doe es ff niet bold ofzo :/
één dradige woofer uitgang...?
zeker dat je niet de schakelende spanning bedoeld? Die zorgt ervoor dat je amp niet constant aan je accu zit te trekken, maar alleen als je auto op contact staat. Verder zou ik niet weten op hoeveel manieren je dat aan kan sluiten, dus misschien zijn wat plaatjes van de gebruikte materialen enzo wel handig.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Ja hallo, sorry hoor.. :'( ben nou eenmaal niet op de hoogte van de gebruite termen en technieken..

maar in ieder geval ......

het betrof een RCA-plug met daaraan 2 x set tulpstekkers + 1 losse tulpstekker.

De verkoper twijfelde ook of het voor deze toepassing geschikt was..in ieder geval het werkte niet.

Ik heb hem dus gelijk weer ingeleverd...

Ik hoop op jullie kennis voor een eventuele oplossing

Verwijderd

het zou idd ook nog kunnen dat we de aanstuurdraad voor de versterker niet meer aangesloten hebben aangezien we deze toch niet konden aansluiten....

misschien werkt de kabel toch wel....mmmmmm die eerst maar eens aansluiten dan en dan nogmaals dat setje halen....

het is natuurlijk nog een mogelijkheid

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Standaard is een versterker aansluiten een simpel klusje, het volgende moet gebeuren:

- Signaalkabel (cinch aka tulpjes) van de radio naar de versterker voor het signaal.
- Remote kabel van de autoradio (meestal blauw, met een label "antenna" of "remote") naar de versterker toe, dit is de +12Volt schakeldraad, die zorgt ervoor dat de versterker inschakelt als je de radio aanzet en de versterker uitgaat als je de radio uitzet.
- Voeding naar de versterker. Dit is een dikke kabel, die je rechtstreeks op de accu aansluit, met bij de accu een zekering ertussen. (Die zekering is ervoor dat als je een ongeluk krijgt, die dikke kabel zich niet gaat vastlassen aan je auto, als de mantel beschadigt raakt met daarin resulterend brandrisico.)
- Massa naar de versterker. Ene kant aan de versterker, andere kant ergens aan het chassis, puntje kaal maken of een massapunt vinden en daar vastmaken.
- Speakers/Subwoofer aansluiten op de versterker.
- Eventueel instellingen doen op de versterker als van toepassing, zoals ingangsgevoeligheid en filtering enzo.

Als je de stroomdingen goed gedaan hebt (dus voeding versterker, massa, en remote van de autoradio) moet de versterker al aanspringen als je de radio aanzet, meestal hebben versterkers een ledje ofzo. Als je geen geluid krijgt, moet je de signaalkabel nakijken, of de bekabeling van de versterker naar de speakers/subwoofer.

[ Voor 16% gewijzigd door GaMeOvEr op 07-06-2006 16:24 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

ok dank je wel voor de uitleg.....zal alles nog eens goed nalopen

qua aansluiting zit het verder wel goed als we aansturingskabel voor voor de versterker weer aansluiten.

dan is het afwachten of de "mislukte"RCA-aansluiting met de 4 tulpstekkers dan mischien toch werkt.????..zou perfect zijn...

achteraf had ik beter mijn standaard Pioneer kunnen houden...zit zo mooi een versterker uitgang in verwerkt he...maar ja ik moest zo nodig goedkoop MP3 kunnen luisteren...nou ja

we zien het wel

dank je wel in ieder geval!!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Hoeveel uitgangen heeft je huidige radio dan? 2 setjes? (Dus 4 cinch aansluitingen)

Zijn er dan aansluitingen voor front en rear of front en subwoofer? Als je maar één setje uitgangen hebt, heb je natuurlijk niets aan een 4 voudige cinchkabel, alleen maar de kans op verkeerd aansluiten. :P (Aangezien er maar 2 gebruikt worden.)

[ Voor 7% gewijzigd door GaMeOvEr op 07-06-2006 17:23 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Heb de 2 standaard aansluitingen waar mijn origenele aansluitingen van de auto op passen (golf IV)

en dan nog de RCA aansluiting....de radio zelf werkt perfect...verder geen probleem, alleen kan op de extra RCA aansluiting geen tulpstekkers bijvoegen omdat hier nog geen goede plug+tulpstekkers voor kan vinden...

Ik denk dat de set die ik vanmiddag beschreef misschien wel zal werken, mits ik natuurlijk de stuurdraad voor de versterker weer aansluit....dan zal ik toch nog een keer dat setje moeten kopen en dan testen..

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik volg je niet helemaal. Met die "2 standaard aansluitingen" bedoel je waarschijnlijk de 2 ISO connectors in je auto, eentje voor de voeding van de radio en eentje voor de speakers.

Die RCA aansluitingen, dan hebben we het toch over deze connectors toch?

Afbeeldingslocatie: http://www.inmac.de/Inmac_assets/product_images/E366456.jpg

De laatste 2 dus, de female uitvoeringen zouden aan je radio moeten bungelen, in rood/wit, of eventueel op de achterkant van je radio moeten zitten, dat zijn namelijk de überstandaard versterkeruitgangen, waar dus ook volop die kabels voor te krijgen moeten zijn. De kabel die jij dan nodig hebt voor je versterker, is de male/male variant (eerste 2 connectors) die op je radio en je versterker gaan voor het signaal.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

ja ik bedoel met RCA de tulpstekkers, maar ik heb hiervoor wel een aparte aansluiting waar ik deze op kan klikken, maar de plug met de tulpstekkers heb ik niet......ik weet ook niet of deze te krijgen zijn.en dat is nu net het probleem,,,,,,

een versterker is wel aan te sluiten , maar niemand schijnt de benodigde "stekker" met de tulpstekkers te kunnen leveren.

Maar zoals gezegd...zal eerst weleens de versterker weer correct aansluiten, en dan nog eens het setje halen bij de radiotoko en dan kijken of het misschien toch werkt...dan is alles opgeslost....HOOP IK!

en anders maar geen versterker en baskist...de standaard boxen van mijn Golfje zijn ook niet slecht :'(

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ok, dus op je huidige autoradio heb je dus nog een apart stekkertje nodig, om überhaupt van die cinch-aansluitingen te hebben? Dat is wel vaag dan, maar dan zal je dus bij de fabrikant van de autoradio terecht komen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

ja klopt heb dus een apart stekkertje nodig...dit zat niet bij de radio...dit is ook het hele probleem....maar ja ga dit weekend even e.e.a. uitzoeken en dan moet het lukken denk ik.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:57:
ja klopt heb dus een apart stekkertje nodig...dit zat niet bij de radio...dit is ook het hele probleem....maar ja ga dit weekend even e.e.a. uitzoeken en dan moet het lukken denk ik.
Lijkt mij typisch iets wat er wel bij zou moeten horen, het ding heeft tenslotte een line-out, dus zou ook het "line-out stekkertje" erbij moeten zitten lijkt me.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

tsja zat er dus niet bij....nou ja we zien het ook wel...had ik maar m'n pioneertje moeten houden....maar ja...kom er wel uit...in ieder geval bedankt voor het meedenken

_/-\o_

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ok, succes ermee. Ik heb het idee dat je in het vervolg niet meer zo snel een goedkoop prutradio'tje gaat kopen. ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

nee idd...dat is het mooie van de Aldi....mocht hem vandaag nog terugbrengen ook...heb gewoon m'n geld teruggekregen....gan nu dus kijken voor een goede Pioneer...ben ik tenminste van die goedkope troep af..hehehehehe >:)

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een MT Logic CSR-3036U autoradio gekocht. Het installeren is geen probleem. Maar ik heb ook een versterker die ik op de radio wil aansluiten. Nu zit er een RCA uitgang op, maar geen remote... Hoe kan ik nu mijn versterker op de radio aansluiten?

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/1120/p1010019de1.jpg

http://img265.imageshack.us/img265/1503/p1010024jh3.jpg

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat kan eigenlijk niet. Als er een cinch uitgang op zit, moet er een remote/antenna op zitten, anders kan je autoradio nooit het signaal versturen om de versterker in te laten schakelen die op de line-out zit.

Meestal is het een blauw draadje in je kabelbos. Heb je een blauw draadje? Zoja, wat voor label zit eraan?

Als die er echt niet is (kan ik me eigenlijk niet voorstellen) kun je altijd nog een geschakelde plus pakken die ook op je radio aangesloten wordt, dan gaat de versterker aan als je je contact aanzet.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

het is gelukt!
Het was inderdaad de blauwe draad van de electrische antenne.
Bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Het volgende probleem heeft zich alweer aangetekend. Lege accu!! :(
Zou dit aan de aansluiting kunnen liggen? Ik heb namelijk de aansluiting overgenomen van mijn oude radio, waar ik dat probleem dus niet had. Nu stond er wel in het boekje dat ik de rode draad (+12V) moest aansluiten op mijn contactslot. Maar deze draad zit gewoon in de ISO stekker, lijkt mij toch goed?

Ik had overigens als vorige HU een Sony Xplod, waar bij ik de rode op de gele draad moest aansluiten anders verloor hij zijn geheugen bij het uitschakelen. Kan het zijn dat ik nu wel de rode op de rode en de gele op de gele moet aansluiten?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, bij sommige sony's moet je de geschakelde plus en de ongeschakelde plus omwisselen. Hoe dan ook, standaard is inderdaad kleur op kleur. Kan de accu niet leeg zijn doordat je er de hele tijd mee hebt zitten spelen tijdens het installeren? Gaat de versterker daadwerkelijk uit als de radio uit is?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

er branden geen lampjes op de versterker als de radio uit is, dus lijkt me dat de versterker uit is. Ook heb ik niet echt lang mijn radio aangehad zonder draaiende motor.
Ik ga wel eens proberen om die 2 draden om te draaien, kan denk ik geen kwaad toch?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Neu, het zijn beide plussen, dus dat maakt niet uit. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Hallo ik heb ook een vraagje over deze radio:
Er komen 2 tullips uit de achterkant. Nu heb ik een versterker waar 6 audio inputs ingaan. Nu zag ik aan de achterkant van de radio dat het plugje waar de 2 tullips in zitten niet vol is. Daar zitten nog meer pinnetjes..zijn er kabels tekoop dat je 4 tullips uit de radio kan krijgen?
Pagina: 1