[img width=600]]http://members.chello.nl/a.degraaf1/symbian/hr.gif[/img] | ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
[img width=600]]http://members.chello.nl/a.degraaf1/symbian/hr.gif[/img] | ||||||||||||||||
![]() De FOMA F2102v, Nokia 6600, SonyEricsson P900, Siemens SX1 en Nokia 3660/3620 op een rij | ||||||||||||||||
Over het Symbian-topic De laatste tijd komen er meer en meer telefoons uit die draaien op SymbianOS. Ondanks de grote topics voor elke telefoon is het toch erg overzichtelijk om specifieke software te vinden, of problemen op te lossen. Dankzij het besturingssysteem is het ook zo dat veel dingen op verschillende telefoons wél op dezelfde wijze op te lossen zijn. Vandaar dit topic: Een topic waar gebruikers van verschillende telefoons bij elkaar kunnen komen, om over het overeenkomende deel van hun telefoon te praten: SymbianOS. In dit topic kun je software-reviews plaatsen, vragen stellen over (problemen met) software of juist vragen of iemand een tooltje heeft voor specifieke doelen. De mogelijkheden met SymbianOS zijn namelijk bijna eindeloos. MP3-spelers, gitaar-stemmers, web-browsers; je kunt het zo gek niet bedenken of het is mogelijk. In dit topic verwachten we dat je het volgende overzichtje invult wanneer je software post: Naam: (naam, evt. versienummer) Features: (in een paar zinnen zeggen wat het prog doet) Compatibility: (op welke telefoons werkt het) Homepage: (url indien van toepassing) Download: (url) Gegevens m.b.t. copyright: (een url waar te vinden is dat de maker van de software toestemming geeft om het vrij te verspreiden) Makkelijk copy/pasten? code:
Lees voordat je hier iets post eerst: Policy m.b.t. Ringtones, Midlets, etc. & unlocken/firmware | ||||||||||||||||
Over het bedrijf Symbian Het bedrijf Symbian is in 1998 opgericht met behulp van verschillende telefoonbedrijven. Vandaag de dag wordt het bedrijf nog steeds gestuurd door de grote namen in de telefoon-branche. Vrijwel alle grote telefoonfabrikanten hebben bovendien een licentie om SymbianOS te mogen gebruiken op hun telefoons. Over SymbianOS Zoals van vrijwel elk stuk software of besturingssysteem, zijn er ook van SymbianOS verschillende versies. De oudste versie van SymbianOS is v6.0, die we onder andere tegenkomen op de Nokia 9290 Communicator. Daarnaast is er nog SymbianOS v6.1, v7.0, v7.0s en de laatste versie: v8.0, die op het moment nog door geen enkele telefoon wordt gebruikt. Op het moment zijn de volgende telefoons beschikbaar met SymbianOS:
| ||||||||||||||||
Screenshots Genoeg geluld, het is tijd voor wat screenshots van het OS in actie: UIQ User Interface:
Series 60 User Interface:
| ||||||||||||||||
Links
| ||||||||||||||||
[img width=600]]http://members.chello.nl/a.degraaf1/symbian/hr.gif[/img] |
Goed werk! 
Inderdaad, het is makkelijk om een goed overzicht te hebben. Er is nogal wat matige software en dat is niet altijd gemakkelijk te schiften zonder meteen al centen kwijt te zijn.
Naam: Full Screen Caller
Features: Geeft grote plaatjes van je contacts, wanneer deze bellen. Eventueel haalt deze uit je contacts, of apart ingevoegd. Kan ook plaatjes laten zien op basis van groepen of een standaard plaatje voor onbekenden.
Compatibility:
- Nokia 7650
- Nokia 3650/3600
- Nokia N-Gage/N-Gage QD
- Siemens SX1
- Nokia 6600/6620
- Nokia 3660/3620
- Nokia 7610
- Sendo X[/]
Homepage: http://www.symbianware.co...hp?id=fscaller60&pl=n6600
Download: http://www.symbianware.co...hp?id=fscaller60&pl=n6600
Inderdaad, het is makkelijk om een goed overzicht te hebben. Er is nogal wat matige software en dat is niet altijd gemakkelijk te schiften zonder meteen al centen kwijt te zijn.
Features: Geeft grote plaatjes van je contacts, wanneer deze bellen. Eventueel haalt deze uit je contacts, of apart ingevoegd. Kan ook plaatjes laten zien op basis van groepen of een standaard plaatje voor onbekenden.
Compatibility:
- Nokia 7650
- Nokia 3650/3600
- Nokia N-Gage/N-Gage QD
- Siemens SX1
- Nokia 6600/6620
- Nokia 3660/3620
- Nokia 7610
- Sendo X[/]
Homepage: http://www.symbianware.co...hp?id=fscaller60&pl=n6600
Download: http://www.symbianware.co...hp?id=fscaller60&pl=n6600
[ Voor 3% gewijzigd door Uiligheid op 27-07-2004 14:59 ]
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Die FSC doet nogal raar bij mij eigenlijk. Vaak begint hij met 1 ringtone, dan "valt" de photo van de beller naar beneden en begint hij dan een andere ringtone te spelen.
Net alsof hij het pas na de eerste ring overneemt van de oorspronkelijke soft.
Verder wel een heel handig progje.
Ik draag straks mijn steentje bij maar erg goed hoor. Zeer mooie posting
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Naam: UltraMP3
Features: UltraMP3 is een tool om MP3's af te spelen op je Symbian telefoon. Het ondersteunt vrijwel alle MP3's die je ook op je PC afspeelt, en heeft zelfs een playlist editor. Het programma doorzoekt automatisch je hele telefoon naar bruikbare bestanden, te weten MOD, XM, S3M, IT en natuurlijk MP3-bestanden. Een onmisbare tool voor degene die graag muziek luistert, maar daarvoor geen stand-alone apparaat heeft
Compatibility: ?
Homepage: Klik
Download: Demo
Gegevens m.b.t. copyright: Demo-versie - Zie site
Naam: SmartMovie
Features: SmartMovie, zoals de naam al doet verraden, is een movie player voor op je telefoon. Het grote verschil tussen Smart Movie en de standaard RealOne player is echter dat Smart Movie ook XviD-bestanden kan afspelen (codec staat op de site), en een full-screen mogelijkheid heeft. Het is zelfs mogelijk om films een kwartslag te draaien, waardoor het beeld optimaal benut wordt. Ook al is het scherm erg klein, films blijven redelijk duidelijk en scherp, en dit is dan ook een ideale oplossing om 's ochtends in de trein even een TV-serie te kijken oid. Voor veel mensen zal deze tool echter nutteloos zijn, omdat ze nu eenmaal geen video kunnen/willen kijken op hun telefoon.
Compatibility: Werkt op alle telefoons
Download: Series 60 of UIQ
Gegevens m.b.t. copyright: Demo - Zie homepage
Naam: Ximplify SeleQ
Features: SeleQ is een onmisbare applicatie voor iedereen die alles uit zijn telefoon wil halen wat er in zit. Deze Windows Verkenner-cloon laat je alle bestanden en mappen op je telefoon zien, heeft een optie om afbeeldingen als operatorlogo en te stellen, maak screenshots en houd het geheugengebruik in de gaten. Aanrader!
Compatibility: SE P800, Nokia 3650, Nokia 7650, Nokia 9210/9290 (werkt ook op Nokia 6600)
Download: Zie homepage, er zijn verschillende versies voor verschillende types
Gegevens m.b.t. copyright: Demo-versie - Zie homepage
Features: UltraMP3 is een tool om MP3's af te spelen op je Symbian telefoon. Het ondersteunt vrijwel alle MP3's die je ook op je PC afspeelt, en heeft zelfs een playlist editor. Het programma doorzoekt automatisch je hele telefoon naar bruikbare bestanden, te weten MOD, XM, S3M, IT en natuurlijk MP3-bestanden. Een onmisbare tool voor degene die graag muziek luistert, maar daarvoor geen stand-alone apparaat heeft
Compatibility: ?
Download: Demo
Gegevens m.b.t. copyright: Demo-versie - Zie site
Naam: SmartMovie
Features: SmartMovie, zoals de naam al doet verraden, is een movie player voor op je telefoon. Het grote verschil tussen Smart Movie en de standaard RealOne player is echter dat Smart Movie ook XviD-bestanden kan afspelen (codec staat op de site), en een full-screen mogelijkheid heeft. Het is zelfs mogelijk om films een kwartslag te draaien, waardoor het beeld optimaal benut wordt. Ook al is het scherm erg klein, films blijven redelijk duidelijk en scherp, en dit is dan ook een ideale oplossing om 's ochtends in de trein even een TV-serie te kijken oid. Voor veel mensen zal deze tool echter nutteloos zijn, omdat ze nu eenmaal geen video kunnen/willen kijken op hun telefoon.
Compatibility: Werkt op alle telefoons
Download: Series 60 of UIQ
Gegevens m.b.t. copyright: Demo - Zie homepage
Naam: Ximplify SeleQ
Features: SeleQ is een onmisbare applicatie voor iedereen die alles uit zijn telefoon wil halen wat er in zit. Deze Windows Verkenner-cloon laat je alle bestanden en mappen op je telefoon zien, heeft een optie om afbeeldingen als operatorlogo en te stellen, maak screenshots en houd het geheugengebruik in de gaten. Aanrader!
Compatibility: SE P800, Nokia 3650, Nokia 7650, Nokia 9210/9290 (werkt ook op Nokia 6600)
Download: Zie homepage, er zijn verschillende versies voor verschillende types
Gegevens m.b.t. copyright: Demo-versie - Zie homepage
Misschien werkt het beter als je de "originele" ringtone dan uitschakelt/een lege .wav file instelt?Fire69 schreef op 27 juli 2004 @ 15:03:
Die FSC doet nogal raar bij mij eigenlijk. Vaak begint hij met 1 ringtone, dan "valt" de photo van de beller naar beneden en begint hij dan een andere ringtone te spelen.
Naam: Bemused
Features: Met dit programma kan je WinAmp en Media player op je computer aansturen via bluetooth. Op je computer moet je de Bemused server draaien. Dit is klein programmatje wat op de achtergrond draait. In de server geef je aan welke type bestanden met welk programma gebruikt moeten worden en welke mappen je beschikbaar wilt stellen. Vervolgens kan je de file list met je telefoon downloaden en je media via je telefoon afspelen. Werkt echt super goed en is erg handig.
Compatibility: Nokia 7650,3650,N-Gage,Siemens SX-1,Sony Erricsson P800, verder weet ik niet...
Download: Klik (aparte versie voor S60 en UIQ)
Gegevens m.b.t. copyright: GNU General Public License
Features: Met dit programma kan je WinAmp en Media player op je computer aansturen via bluetooth. Op je computer moet je de Bemused server draaien. Dit is klein programmatje wat op de achtergrond draait. In de server geef je aan welke type bestanden met welk programma gebruikt moeten worden en welke mappen je beschikbaar wilt stellen. Vervolgens kan je de file list met je telefoon downloaden en je media via je telefoon afspelen. Werkt echt super goed en is erg handig.
Compatibility: Nokia 7650,3650,N-Gage,Siemens SX-1,Sony Erricsson P800, verder weet ik niet...
Download: Klik (aparte versie voor S60 en UIQ)
Gegevens m.b.t. copyright: GNU General Public License
Naam: S-Tris
Features: Het overbekende Tetris spel
Compatibility: Series60 en UIQ (2.0) telefoons
Homepage: http://games.elements.nl/stris
Download: Series60 | UIQ
Gegevens m.b.t. copyright: Freeware
Features: Het overbekende Tetris spel
Compatibility: Series60 en UIQ (2.0) telefoons
Homepage: http://games.elements.nl/stris
Download: Series60 | UIQ
Naam: GoBoy
Features: een heuse Gameboy emulator!!
Compatibility: nokia (6600 e.a.)
Homepage: http://www.wildpalm.co.uk/GoBoy7650.html
Download: http://www.wildpalm.net/software/GoBoy_Series60_14.sis
Gegevens m.b.t. copyright: freeware (zie ook website)
Features: een heuse Gameboy emulator!!
Compatibility: nokia (6600 e.a.)
Homepage: http://www.wildpalm.co.uk/GoBoy7650.html
Download: http://www.wildpalm.net/software/GoBoy_Series60_14.sis
Gegevens m.b.t. copyright: freeware (zie ook website)
Ok, dan zal ik even een verzoekje posten...
Ik ben op zoek naar een stukje software wat m'n bundelverbruik kan meten. Hiervoor heb ik al wel enkele tools gevonden, waaronder "ExtendedLog" en DashFly Minutes. Echter kunnen die niet precies wat ik wil. Want wat is nu het geval:
Ik heb een KPN abo. Hierbij krijg je per maand 100 "credits". Voor iedere minuut die je belt, en ieder SMSje dat je verstuurt, gaat er 1 credit vanaf. Geen van deze tools ondersteunt dit systeem.
Verder is het ook nog eens zo dat een gesprek korter dan 60 seconde, afgerekent wordt als gesprek van 1 minuut, maar een gesprek van 1m20s ook echt als 1m20s. Ook dit is iets wat deze tooltjes niet begrijpen.
Heeft iemand dus wel es gehoord van een programma wat aan deze eisen voldoet?
Ik ben op zoek naar een stukje software wat m'n bundelverbruik kan meten. Hiervoor heb ik al wel enkele tools gevonden, waaronder "ExtendedLog" en DashFly Minutes. Echter kunnen die niet precies wat ik wil. Want wat is nu het geval:
Ik heb een KPN abo. Hierbij krijg je per maand 100 "credits". Voor iedere minuut die je belt, en ieder SMSje dat je verstuurt, gaat er 1 credit vanaf. Geen van deze tools ondersteunt dit systeem.
Verder is het ook nog eens zo dat een gesprek korter dan 60 seconde, afgerekent wordt als gesprek van 1 minuut, maar een gesprek van 1m20s ook echt als 1m20s. Ook dit is iets wat deze tooltjes niet begrijpen.
Ik heb vandaag Bemused geïnstalleerd @ 6600.. En dat werkt fantastisch! Echt helemaal geweldig programmaatje
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Verwijderd
Ik probeer steeds deze programma's te installeren, maar dan zegt de PC en telefoon: gedeeltelijk geinstaleerd en werken de progjes niet. Enig idee hoe dit kan en enige uitleg waar ik ze anders kan aanzetten (voor het geval ik daar iets fout doe)Uiligheid schreef op 27 juli 2004 @ 14:58:
Ik kijk in:
Menu - instellingen - Beheer
(om maar even echte n00b uitleg te krijgen, want ik ben bang dat ik dat ben hier)
Naam: TipicMe
Features: TipicME is real instant messenger (IM) on your cell phone or mobile device, and the basic version is FREE to download and use! Now you can chat with all the people on your IM contact list from you mobile phone, whether they be on ICQ, MSN, AIM, Yahoo!, Jabber/XMPP or any of the Tipic messengers downloadable from this site. And it's much cheaper than text messaging!
Compatibility: Vele soorten, zie download voor meer info
Homepage: Klik (traag op dit moment)
Download: Klik (meerdere versies)
Features: TipicME is real instant messenger (IM) on your cell phone or mobile device, and the basic version is FREE to download and use! Now you can chat with all the people on your IM contact list from you mobile phone, whether they be on ICQ, MSN, AIM, Yahoo!, Jabber/XMPP or any of the Tipic messengers downloadable from this site. And it's much cheaper than text messaging!
Compatibility: Vele soorten, zie download voor meer info
Homepage: Klik (traag op dit moment)
Download: Klik (meerdere versies)
Verwijderd
weet iemand misschien een programma zodat ik via bluetooth Powerpoit kan bedienen?? dus dia verder en terug.. Logitec heeft een apparaatje ervoor dat ook via bluetooth werkt maar dat ding kost 200€.... met je telefoon zou het toch moeten lukken lijkt mij.
Ik heb zelf ook nog wat apps waarvan ik zeker weet dat anderen ze misschien ook wel waarderen. Ik moet alleen zo vertrekken richting werk. Ik ben iig blij dat iemand zo'n topic is gestart, ik had er zelf eerlijk gezegd ook al ideeën voor, maja, de uitvoer daarvan... 
Ik heb voor ondertussen al wel een vraag. SymbianOS v7.0 heeft een ingebouwde thememanager, m'n N-Gage met v6.1 heeft dat niet. Nu heb ik wel verschillende programma's daarvoor gevonden, maar die gebruiken elk weer een eigen menu en startpagina achtig iets, terwijl ik m'n eigen telefooninterface wil behouden met gewoon een andere vormgeving.
Ik weet niet of dit helemaal duidelijk is uitgelegd, maar ik zal er anders morgen nog wel op terug komen.

Ik heb voor ondertussen al wel een vraag. SymbianOS v7.0 heeft een ingebouwde thememanager, m'n N-Gage met v6.1 heeft dat niet. Nu heb ik wel verschillende programma's daarvoor gevonden, maar die gebruiken elk weer een eigen menu en startpagina achtig iets, terwijl ik m'n eigen telefooninterface wil behouden met gewoon een andere vormgeving.
Ik weet niet of dit helemaal duidelijk is uitgelegd, maar ik zal er anders morgen nog wel op terug komen.
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik snap je probleem, ik heb er ook zitten achter zoeken. Spijtig genoeg is er voor alles < 7.0 denk ik niks beschikbaar.
Wellicht kan het hiermee, quote uit Siemens SX1 FAQ.Fire69 schreef op 10 augustus 2004 @ 09:06:
Ik snap je probleem, ik heb er ook zitten achter zoeken. Spijtig genoeg is er voor alles < 7.0 denk ik niks beschikbaar.
Ik gebruik de programma's zelf niet... geen idee dus of dit is wat jullie zoeken... maar kennen jullie deze programma's cq. hebben jullie die al geprobeerd?Met het programma ActiveDesk kan je echter themes installeren. Je kunt alleen het gedeelte wijzigen waar normaal je wallpaper staat, je kan je operator logo aanpassen en je kan handige links op je desktop zetten.
Om het theme effect op een andere manier na te bootsen kan je ook het programma SmartLauncher gebruiken. Met dit programma kan je skins kiezen voor het menu en je kan het menu en de icoontjes configureren.
Nope, werkt niet, beide had ik al eens getest.
Met bemused (zie eerdere post van mij) kan je naast winamp en media player ook powerpoint viewer bedienen. Heb het zelf nooit geprobeerd, maar aangezien het voor winamp en media player perfect werkt, zal het voor powerpoint ongetwijfeld ook wel goed werken.Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 18:44:
weet iemand misschien een programma zodat ik via bluetooth Powerpoit kan bedienen?? dus dia verder en terug.. Logitec heeft een apparaatje ervoor dat ook via bluetooth werkt maar dat ding kost 200€.... met je telefoon zou het toch moeten lukken lijkt mij.
Vind ik nou ookVerwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 12:11:
Dit is een erg mooi en handig topic, jammer dat niemand er op reageerd.
Ik zoek nog steeds een programmatje wat zo'n beetje het Sendo Now-scherm nabootst. ActiveDesk heb ik al geprobeerd, maar daar kan ik maar niet lekker aan wennen (en theming is kut).

Als voorbeeldje..
Dus gewoon Messages / Next meeting en misschien wat snelkoppelingen...
Verder vroeg ik me af of er hier mensen op het forum tools voor Symbian ontwikkelen? Ik vroeg me af hoe dat nou precies werkte, welke taal en welke editor daar nou het makkelijkst voor was. Ik dacht van iemand gehoord te hebben dat er een soort van "Visual Basic"-achtig programma voor was waarin je gewoon héél simpel (zowat WYSIWYG
Dat wilde ik ook graag weten. Ben nu uit aan het zoeken wat ik met mn c++ kennis kan bijdragen. Met wat voor programmeertalen ben jij handig?
There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi
Is er toevallig een FreeWare app om wmf/xvid/divx ect. ect. af te spelen op je S. telefoon?
Zoiets zoek ik ook, ik heb ook al beide programma's die jij noemt geprobeerd maar dezelfde probs als jij.Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 13:02:
Ok, dan zal ik even een verzoekje posten...
Wat ik ook nog heb is dat mijn SX1 sms'jes van meer dan 160 tekens (2 of meer berichten dus..) in 'verzonden berichten' opslaat als 1 bericht, de verschillende programma's zagen hier dus ook 1 bericht waar het er dus vaak 2 of meer waren

Iemand die hier een tooltje voor weet??
Hier staat een XviD codec voor de verschillende Symbian-versies. Ondersteunde formaten: XVID, DIVX, DX50, 3IVX, 3IV2whiteclear schreef op 04 september 2004 @ 16:38:
Is er toevallig een FreeWare app om wmf/xvid/divx ect. ect. af te spelen op je S. telefoon?
Alleen heb je daarbij wel weer smartmovie nodig om xvid/divx etc af te kunnen spelen. En smartmovie is dan weer geen freewareVerwijderd schreef op 05 september 2004 @ 14:30:
[...]
Hier staat een XviD codec voor de verschillende Symbian-versies. Ondersteunde formaten: XVID, DIVX, DX50, 3IVX, 3IV2
Verder zijn er niet echt goede video spelers voor Symbian 60 op dit moment, of je moet alles omzetten naar je realOne speler, maar de geluids- en videokwaliteit daarvan zijn zo slecht in verhouding tot SmartMovie dat je dat echt niet wil.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet met de demo heb gewerkt. Wat waren daaraan dan de beperkingen? Ik dacht dat dan alleen de converter niet optimaal werkte (bij het omzetten van je filmpje kwam er "DEMO" in beeld te staan). Maar voor omzetten kun je ook Helix gebruiken, wat imo nog fijner werkt ook.OD-Frozen schreef op 05 september 2004 @ 14:42:
[...]
Alleen heb je daarbij wel weer smartmovie nodig om xvid/divx etc af te kunnen spelen. En smartmovie is dan weer geen freeware
Weet iemand waar je SmartMovie ken aanschaffen? Ik wil via een Nederlandse site. andere sites waar je het ken kopen zijn of duits of je moet een creditcard hebben
Ik heb de demo ook niet geprobeerd.Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 19:13:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet met de demo heb gewerkt. Wat waren daaraan dan de beperkingen? Ik dacht dat dan alleen de converter niet optimaal werkte (bij het omzetten van je filmpje kwam er "DEMO" in beeld te staan). Maar voor omzetten kun je ook Helix gebruiken, wat imo nog fijner werkt ook.
Absoluut geen idwhiteclear schreef op 07 september 2004 @ 20:30:
Weet iemand waar je SmartMovie ken aanschaffen? Ik wil via een Nederlandse site. andere sites waar je het ken kopen zijn of duits of je moet een creditcard hebben
Verwijderd
Heeft iemand hier ervaring met deze videoplayer? Issie een beetje goed? Wat ik me echt afvraag is waarom er op geen een van al die videoplayers een echte fullscreen mogelijkheid zit. De c500 van Orange heeft Windows mediaplayer v.9 en deze kan wel helemaal fullscreen. Is toch belachelijk

Idd. Ik vind het al raar dat de S60, Smartphones niet gewoon standaard met een goede videoplayer komen. Real Player vind ik niet echt goed, alleen maar van die RM bestanden...nee geef mij maar media player classic ofzo op me telefoonVerwijderd schreef op 08 september 2004 @ 21:21:
Heeft iemand hier ervaring met deze videoplayer? Issie een beetje goed? Wat ik me echt afvraag is waarom er op geen een van al die videoplayers een echte fullscreen mogelijkheid zit. De c500 van Orange heeft Windows mediaplayer v.9 en deze kan wel helemaal fullscreen. Is toch belachelijk
Lijkt me wel wat die Crystal PLayer....iemand ervaring?
[ Voor 14% gewijzigd door whiteclear op 08-09-2004 21:32 ]
Omdat er laatst een ander topic was gestart over Symbian applicaties en hier een slotje op zit, lijkt het me zinvol de programma's vanuit dat topic in dit topic te zetten:
SettingWizard
* Freeware
Deze kennen we allemaal
FExplorer
* Freeware

Super voor wat voor bewerking dan ook in het bestandssysteem. Met deze gratis tool zijn ook deze screenshotjes gemaakt. Je kan ook nog je telefoon geheugen comprimeren om ruimte te besparen.
PuTTY
*Freeware & Open source

S60 versie van s'werelds meest populaire ssh client.
NetFront
* Tijdelijk gratis regkey als je een korte survey invult

Een goed werkende browser voor je smartphone.
Cocktail
* Freeware

Een receptendatabse voor maarliefst 782 cocktails, shooters en mocktails.
AgileMessenger
* Freeware

Een goed werkende Instant Messenger client compatible met ICQ, AOL, MSN en Yahoo messenger.
SmartMovie + XViD Codec
* Gratis trial

Kan XViD ed. afspelen op je telefoon, leuk voor films en TV afleveringen! De bundel bestaat niet alleen uit een player voor je telefoon, maar ook een convert-programma voor je pc om grote videobestanden op een makkelijke manier kleiner te maken zodat ze geschikt zijn voor je telefoon. 25min Video neemt ongeveer 20mb in beslag op een voor je telefoon goed geschikte bitrate.
Crystallized (theme)
* Freeware, registratie bij zedge.no is wel nodig om te downloaden.

Een uitstekend thema al zeg ik het zelf, geen onhandige of onleesbare menutexten, en alles goed vormgegeven en strak.
Eggclock
* Freeware & Open source

Op de 7610 en veel andere s60 telefoons is standaard geen timer functie meegeleverd; bij deze dan
GoBoy
* Freeware

Een heuse GameBoy emulator voor je nokia!
Naast al deze programmaatjes nog een link naar meer handige apps
Met veel dank aan King Beetje, die dit allemaal voor ons heeft gevonden!
Dan heb ik ook nog een eigen dingetje, namelijk MobiLuck. Onmisbaar voor de BlueJackers onder ons. Wel even je e-mailadres invullen voordat je kunt downloaden.
Mobiluck
Sorry, maar een plaatje kon ik zo gauw niet vinden..
SettingWizard
* Freeware
Deze kennen we allemaal
FExplorer
* Freeware

Super voor wat voor bewerking dan ook in het bestandssysteem. Met deze gratis tool zijn ook deze screenshotjes gemaakt. Je kan ook nog je telefoon geheugen comprimeren om ruimte te besparen.
PuTTY
*Freeware & Open source

S60 versie van s'werelds meest populaire ssh client.
NetFront
* Tijdelijk gratis regkey als je een korte survey invult

Een goed werkende browser voor je smartphone.
Cocktail
* Freeware

Een receptendatabse voor maarliefst 782 cocktails, shooters en mocktails.
AgileMessenger
* Freeware

Een goed werkende Instant Messenger client compatible met ICQ, AOL, MSN en Yahoo messenger.
SmartMovie + XViD Codec
* Gratis trial

Kan XViD ed. afspelen op je telefoon, leuk voor films en TV afleveringen! De bundel bestaat niet alleen uit een player voor je telefoon, maar ook een convert-programma voor je pc om grote videobestanden op een makkelijke manier kleiner te maken zodat ze geschikt zijn voor je telefoon. 25min Video neemt ongeveer 20mb in beslag op een voor je telefoon goed geschikte bitrate.
Crystallized (theme)
* Freeware, registratie bij zedge.no is wel nodig om te downloaden.

Een uitstekend thema al zeg ik het zelf, geen onhandige of onleesbare menutexten, en alles goed vormgegeven en strak.
Eggclock
* Freeware & Open source

Op de 7610 en veel andere s60 telefoons is standaard geen timer functie meegeleverd; bij deze dan
GoBoy
* Freeware

Een heuse GameBoy emulator voor je nokia!
Naast al deze programmaatjes nog een link naar meer handige apps
Dan heb ik ook nog een eigen dingetje, namelijk MobiLuck. Onmisbaar voor de BlueJackers onder ons. Wel even je e-mailadres invullen voordat je kunt downloaden.
Mobiluck
Sorry, maar een plaatje kon ik zo gauw niet vinden..

Verwijderd
offtopic:
Thx, maar de meeste credits moeten naar OD-Frozen hoor. Hij heeft de meeste programmaatjes gevonden die hier staan
Thx, maar de meeste credits moeten naar OD-Frozen hoor. Hij heeft de meeste programmaatjes gevonden die hier staan
Gevonden met hulp van iedereen in het grote 7610 topicVerwijderd schreef op 11 september 2004 @ 21:48:
[...]
offtopic:
[ Voor 99% gewijzigd door JasperE op 12-09-2004 17:47 ]
edit:
Leuk, spam.... Zitten we hier echt op te wachten.
Blijkbaar is de reply boven me getrashed, dan kan deze ook wel weg.
Leuk, spam.... Zitten we hier echt op te wachten.

Blijkbaar is de reply boven me getrashed, dan kan deze ook wel weg.
[edit]
Niet dus.jobcohen schreef op 11 september 2004 @ 20:12:
Omdat er laatst een ander topic was gestart over Symbian applicaties en hier een slotje op zit, lijkt het me zinvol de programma's vanuit dat topic in dit topic te zetten:
SettingWizard
* Freeware
Deze kennen we allemaal
[...]
Is deze enkel voor de 7610? Of kan hij op mijn 3650 ook?
[ Voor 92% gewijzigd door Fire69 op 14-09-2004 13:15 ]
Waarschijnlijk wel.
Bekijk hier Nokia toestellen die met het Symbian bestuuringssysteem werken
De 3650 staat er ook bij
De 3650 staat er ook bij
[ Voor 15% gewijzigd door whiteclear op 13-09-2004 09:10 ]
Tja, dat mij 3650 ook Symbian draait, daar was ik wel al achter.whiteclear schreef op 13 september 2004 @ 09:08:
Waarschijnlijk wel.
De 3650 staat er ook bij
Maar omdat nieuwere modellen andere dingen kunnen.. bv. de 6610 kan standaard themes draaien, de 3650 niet.
Ik zal het anders even testen en hier laten weten. Als het in het 100 draait... er staat geen disclaimer bij je post, dus ik stel jou verantwoordelijk!
[edit]
'File not compatible with phone.'
[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 13-09-2004 09:25 ]
ik zei waarschijnlijk. Dus dat is niet zeker
. Voor de rest weet ik verder niks van de 3650, dus ik ben niet verantwoordelijk in elk geval dan ook, ik geef alleen een antwoord op jouw vraag doormiddel van een linkje naar een site waar een lijst staat met symbian toestellen. (zo beter
)
TE LAAT, ER KOMT ROOK UIT MIJN TOESTEL!!!!whiteclear schreef op 13 september 2004 @ 09:23:
ik zei waarschijnlijk. Dus dat is niet zeker. Voor de rest weet ik verder niks van de 3650, dus ik ben niet verantwoordelijk in elk geval dan ook, ik geef alleen een antwoord op jouw vraag doormiddel van een linkje naar een site waar een lijst staat met symbian toestellen. (zo beter
)
Hij wilt het dus gewoon niet installeren.
Gaat het gelijk fout bij het overzetten van het instalatie bestandje via pc suite? Of pas als je het instaleert met je 3650?
Bij de installatie al geeft hij aan dat de file niet compatible is met de telefoon.whiteclear schreef op 13 september 2004 @ 09:29:
Gaat het gelijk fout bij het overzetten van het instalatie bestandje via pc suite? Of pas als je het instaleert met je 3650?
Beter zo dan dat hij je telefoon overhoop haalt.
Ik zou het niet weten. Het plaatje komt van de Symbian-site, en daar stonden alleen deze plaatjes om de verschillende versies van het besturingssysteem te demonstreren..
Verder wil ik nog even hier op wijzen:
Dit was een eis van de modjes, dus hou je hier ajb aan. Voor mij hoeft het niet letterlijk, maar zorg iig dat je wat meer info hebt over de software als "geweldige mailclient"Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 14:47:
In dit topic verwachten we dat je het volgende overzichtje invult wanneer je software post:
Naam: (naam, evt. versienummer)
Features: (in een paar zinnen zeggen wat het prog doet)
Compatibility: (op welke telefoons werkt het)
Homepage: (url indien van toepassing)
Download: (url)
Gegevens m.b.t. copyright: (een url waar te vinden is dat de maker van de software toestemming geeft om het vrij te verspreiden)
Ik begrijp nog steeds niet dat sommige utils op de Nokia's wel werken en op de SE niet terwijl het dezelfde OS gebruikt (dat UIQ maakt toch haast niks uit lijkt me).
Komt het vaak voor dat iets niet specifiek voor SE vermeld staat maar er wel op werkt?
(dat full screen caller en zo leek me wel geinig)
Komt het vaak voor dat iets niet specifiek voor SE vermeld staat maar er wel op werkt?
(dat full screen caller en zo leek me wel geinig)
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
* kick *
Ik ben van plan om AgileMessenger te gaan gebruiken op een Nokia 6600 i.c.m. Orange. Heeft iemand daar ervaringen mee? Kan dat gebruikt worden met een Orange World abo (€6 per maard) of zit je dan nog met extra internet-kosten (€1,50 per MB dacht ik..) En hoe gaat Agile dan in zn werk? Heb je dan hetzelfde soort MSN als op de computer of...? Misschien kan een van jullie ook wat 'live' screenshots posten?
Ik weet, t zijn een boel vragen, maar ben toch ff benieuwd.
Ik ben van plan om AgileMessenger te gaan gebruiken op een Nokia 6600 i.c.m. Orange. Heeft iemand daar ervaringen mee? Kan dat gebruikt worden met een Orange World abo (€6 per maard) of zit je dan nog met extra internet-kosten (€1,50 per MB dacht ik..) En hoe gaat Agile dan in zn werk? Heb je dan hetzelfde soort MSN als op de computer of...? Misschien kan een van jullie ook wat 'live' screenshots posten?
Ik weet, t zijn een boel vragen, maar ben toch ff benieuwd.
agile messenger werkt alleen met APN Internet en gaat dus van je 2 mb af. Het best kun je het gewoon zelf ff uitproberen hoe het werkt. Het program gebruikt niet veel kb en bij orange world heb je toch 2 mb gratis Internet access
Screenshots kun je op hun site zien
Screenshots kun je op hun site zien
[ Voor 9% gewijzigd door Maite op 13-10-2004 10:59 ]
Okee, bedankt. Heb je misschien een idee hoeveel kB/MB Agile per uur verbruikt. Ik neem aan dat t alleen om de hoeveelheid data gaat en niet per tijdseenheid toch? En die 2MB geldt zeker ook voor inkomende tekst?
Inderdaad, het gaat per data. Hoeveel je gebruikt per uur hangt af van de hoeveelheid tekst dat je send/ontvangt. Bij het program zit een datateller dus ik zou zeggen test het uit en kijk naar een uur wat er op je datateller staat. (Kleine schatting van mij: ca. 50 kb)
En ja, die 2 MB is voor inkomende en uitgaande tekst
En ja, die 2 MB is voor inkomende en uitgaande tekst
Ik krijg AgileMessenger niet aan de praat! In het opstartscherm selecteer ik dat ik op MSN wil en vervolgens connect ik via Orange World. Dan moet ik mijn user en pass invullen (doe ik zonder @hotmail.com, dus alleen mn username). Als ik dan op connect druk komt er te staan: Toepassing afgesloten, met zo'n rood uitroeptekentje. Als ik dan bovenstaande herhaal krijg ik weer hetzelfde. Iemand een idee wat ik fout doe? Agile heb ik op mn MMC geïnstalleerd.
Allebei de vragen vind ik nog wel interessantVerwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 16:19:
[...]
Vind ik nou ook
Ik zoek nog steeds een programmatje wat zo'n beetje het Sendo Now-scherm nabootst. ActiveDesk heb ik al geprobeerd, maar daar kan ik maar niet lekker aan wennen (en theming is kut).
[afbeelding]
Als voorbeeldje..
Dus gewoon Messages / Next meeting en misschien wat snelkoppelingen...
Verder vroeg ik me af of er hier mensen op het forum tools voor Symbian ontwikkelen? Ik vroeg me af hoe dat nou precies werkte, welke taal en welke editor daar nou het makkelijkst voor was. Ik dacht van iemand gehoord te hebben dat er een soort van "Visual Basic"-achtig programma voor was waarin je gewoon héél simpel (zowat WYSIWYG) programma's kon ontwikkelen.. Dat leek me echter nogal een sterk verhaal?
Het lijkt me best leuk om wat tools te ontwikkelen voor Symbian
Op SourceForge zijn wel een paar compilers/tools te vinden voor Symbian. Klinkt wel goed, ik moet maar snel Java en/of C++ erbij leren
Als instaptaal is dit misschien wat, en voor de GUI-bouwers loopt er nog een project.
Let wel, ik heb ze net pas gevonden, kweenie of ze ook goed zijn
Jammer dat dat 2e project UIQ-based is. Verder zag ik laatst dat er ergens in mijn Sitecom-dir een emulator-directory was? Tisdat en wat kan ik daar mee? Dat zou een stuk fijner zijn als je wat aan wilt kloten als constant oversturen naar je telefoon..Delphi32 schreef op maandag 18 oktober 2004 @ 17:22:
Op SourceForge zijn wel een paar compilers/tools te vinden voor Symbian. Klinkt wel goed, ik moet maar snel Java en/of C++ erbij lerenAls instaptaal is dit misschien wat, en voor de GUI-bouwers loopt er nog een project.
Ik zie door de bomen de bos niet meer, weet iemand een goede videorecorder voor de 6600 waarmee je onbeperkt kan opnemen ? het liefst in een zo klein en zo mooi mogelijk formaat.
Ik heb op http://my-symbian.com maar daar staan zoveel programmas dat ik het niet meer weet.
Ik heb op http://my-symbian.com maar daar staan zoveel programmas dat ik het niet meer weet.
Philips Camcoder Pro, kan je via google vinden
Verwijderd
Kan je ook Internetten en MSN en op een Symbian telefoon via bluetooth dat je dus gewoon je vaste ADSL lijn gebruikt?
Een kleine howto voor mensen die net als ik de Nokia 6670 via een Linux machine willen laten internetten.
Succes iedereen!
- Installeer BlueZ en ppp
- Configureer het en pas de volgende bestanden aan:
Zorg dat in /etc/bluetooth/hcid.conf in ieder geval staat:
code:1 2 3
security auto; auth enable; encrypt enable;
Verander /etc/bluetooth/pin naar je pincode.
Zet in /etc/bluetooth/rfcomm.conf het volgende:
code:1 2 3 4 5 6
rfcomm0 { bind yes; device <mac adres van je mobiel bluetooth>; channel 14; comment "BlueZ"; }
- Stop en start bluetooth.
- Maak een file /etc/ppp/peers/dun en zet daarin:
code:1 2 3 4 5 6 7
460800 debug 192.168.1.1:192.168.1.2 ms-dns <dnsserver van je provider> lock crtscts noauth
- Voer de volgende regels uit:
code:1 2 3 4 5
mknod /dev/ppp c 108 0 iptables --flush echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.1.0/24 -j MASQUERADE dund --encrypt --listen --persist call dun
- Nu mag je je telefoon gaan configureren.
- Start hiermee door onder Connecties->Bluetooth bluetooth aan te zetten. Ga met pijltje naar rechts naar het Gekoppelde apparaten/Paired Devices scherm. Maak een nieuw paired device en probeer om je PC te vinden. Zet de verbinding ook op Geautoriseerd.
- Ga vervolgens naar Instellingen->Verbinding->Toegangspunten en maak een nieuw toegangspunt met de volgende waarden:
code:1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Naam: Bt Datatransport: Data oproep Inbelnummer: 0000 Gebruikersnaam: Geen Vraag om wachtwoord: Nee Wachtwoord: Leeg Verificatie: Beveiligd Homepage: Geen Dataoproep: Analoog Max. Snelheid: Automatisch
- Ga nu naar Opties->Geavanceerde Instellingen en zet PPP compressie op aan.
- Download en installeer GnuBOX (van http://gnubox.dnsalias.org/gnubox/gnubox_6670.sis)
- In GnuBOX ga naar Opties->Install->Auto Set Modem ID
- Ga naar Opties->Install->Create Records
- Ga uit GnuBOX
- Open GnuBOX weer en ga naar Opties->1box Phone en sluit GnuBOX
- Open GnuBOX en ga naar Opties->2Box Bluetooth->LAN Access Server
- Test de verbinding met Opties->Debug->Bring IF UP
Als deze test goed is verlopen dan kun je in elke willekeurige internet applicatie verbinding maken door de verbinding Bt te kiezen.
Succes iedereen!
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Heb je ook een idee hoe dit op een windows-computer moet? Lijkt me wel mooi als dit werkt!
ik zoek een mp3speler voor symbian. ik gebruik nu ultraMP3, maar dat werkt niet naar behoren. ik ben namelijk onbereikbaar als ik MP3tjes beluister. de telefoon ghaat niet over en trilt niet. als ik aan een korte skip in het afspelen merk dat ik gebeld wordt kan ik wel opnemen, maar de speaker blijft gekoppeld aan ultraMP3 en de mic werkt niet. ik moet dus eerst ultraMP3 uitzetten, maar de taskmanager kun je niet aktiveren terwijl je wordt gebeld. Weet iemand een programma dat gewoon doorheeft dat je gebeld wordt, en zichzelf uitschakelt?
(is voor een 6600)
(is voor een 6600)
enkele website vol links naar freeware symbian spellen en programma's:
http://www.gadget17.myby.co.uk/site/symbian.htm
http://www.terracro.com/S...s/Series_60_Freeware.html
Hier staat vexed tussen, en dat is echt en aanrader. zeer verslavend puzzelspel.
Verder nog een super applicatie die bovendien freeware is:
Naam: RepliGo
Features: Dit is veruit het fijnste programma om boeken mee te lezen op je smartphone. zeer veel handige opties, tekst ziet er altijd uitstekend uit.
Compatibility: Nokia series 60, microsoft smartphone
Homepage: http://www.cerience.com/
Download: http://www.cerience.com/viewers/pc.php
Gegevens m.b.t. copyright: De viewer is freeware, echter leest de viewer alleen .rgo bestanden. Om vrijwel alle gangbare bestandsformaten om te zetten in .rgo bestanden is de volledige versie van repligo nodig, deze is niet freeware. maar de converter werkt fantastisch en het is echt de moeite waard. alles wat je in wondows kunt printen, kun je converteren naar repligo bestand. je krijgt namelijk gewoon een printerdriver voor windows.
Plaatjes:

http://www.gadget17.myby.co.uk/site/symbian.htm
http://www.terracro.com/S...s/Series_60_Freeware.html
Hier staat vexed tussen, en dat is echt en aanrader. zeer verslavend puzzelspel.
Verder nog een super applicatie die bovendien freeware is:
Naam: RepliGo
Features: Dit is veruit het fijnste programma om boeken mee te lezen op je smartphone. zeer veel handige opties, tekst ziet er altijd uitstekend uit.
Compatibility: Nokia series 60, microsoft smartphone
Homepage: http://www.cerience.com/
Download: http://www.cerience.com/viewers/pc.php
Gegevens m.b.t. copyright: De viewer is freeware, echter leest de viewer alleen .rgo bestanden. Om vrijwel alle gangbare bestandsformaten om te zetten in .rgo bestanden is de volledige versie van repligo nodig, deze is niet freeware. maar de converter werkt fantastisch en het is echt de moeite waard. alles wat je in wondows kunt printen, kun je converteren naar repligo bestand. je krijgt namelijk gewoon een printerdriver voor windows.
Plaatjes:

[ Voor 21% gewijzigd door Byte_Me op 24-08-2005 11:01 ]
Verwijderd
Ik zoek een programma die de N70 omtovert tot zaklamp.
tot nu toe doet de flits het enkel bij het maken van een foto en schijn hij zachtje bij het filmen.
Maar een simpele zaklamp functie zit er niet op.
Ook zoek ik een programma die de lichtjes van de cijfer knopjes uitzet op een symbian 60 telefoon
tot nu toe doet de flits het enkel bij het maken van een foto en schijn hij zachtje bij het filmen.
Maar een simpele zaklamp functie zit er niet op.
Ook zoek ik een programma die de lichtjes van de cijfer knopjes uitzet op een symbian 60 telefoon
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met het afspelen van Windows Media streams op een Symbian toestel? Real player weet geen raad met bijvoorbeeld http://www.omroep.nl/live/radio1-breed.asx
Ik heb een Nokia E65.
Help!
Ik heb een Nokia E65.
Help!
Ik heb sinds vandaag GSync gekocht voor € 10
. Ik vind het handig, het programma stuurt je smsjes en mmsjes als mail daar naar je Gmail en voegt daar het label 'sms' of 'mms' aan toe. Heb je meteen een backup van al je opgeslagen smsjes! Begin maart had ik het al geprobeerd, maar toen liep mijn Nokia N80 elke keer vast. Dat is nu opgelost.

Wellicht een tip voor andere Symbiangebruikers met een Gmail-adres!
edit: dit topic leeft niet echt, geloof ik....

Wellicht een tip voor andere Symbiangebruikers met een Gmail-adres!
edit: dit topic leeft niet echt, geloof ik....

[ Voor 4% gewijzigd door rclahsen op 15-04-2007 13:40 ]
Verwijderd
dag allemaal,
Ik ben al enige tijd op zoek naar een goede en geavanceerde rekenprogramma die werkt op mijn N73. liefst zou ik er ook statische bewerkingen (vanuit xls) meedoen. maar goed, dat is misschien wat te veel. in ieder geval log e.d.
iemand een tip?!
PS. liefst freeware maar ik als het moet betaal ik er ook voor.
Ik ben al enige tijd op zoek naar een goede en geavanceerde rekenprogramma die werkt op mijn N73. liefst zou ik er ook statische bewerkingen (vanuit xls) meedoen. maar goed, dat is misschien wat te veel. in ieder geval log e.d.
iemand een tip?!
PS. liefst freeware maar ik als het moet betaal ik er ook voor.
Voor de mensen die office gebruiken op hun Symbian toestel, Quickoffice 5.0 volledige versie kan je alleen vandaag voor 1 Dollar kopen met license. Helaas heb ik geen paypal of creditcard,anders had ik het pakket zeker gekocht.
http://www.quickoffice.com/
Wees snel
http://www.quickoffice.com/
Wees snel
Dicht
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.