Lange Beep Phoenix Bios [Opstart Error?]

Pagina: 1
Acties:

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Hey Everyone,

Zit met een vaag probleem waar ik niet uitkom, heb een MSI moederbord met een Phoenix Bios D686 Bios met datum 1998. Als ik de p.c. opstart geeft hij totaal geen beeld, en ik hoor ik 1 lange BEEP, met een korte pauze van 2 seconden en dan weer 1 lange BEEP, dit herhaald zich.

Nou heb ik ander geheugen getest zonder effect, Videokaart verwisseld zonder effect, alle aansluit punten gecontrolleerd, De HD eraf gehaald en verwisseld met een andere. Allemaal zonder effect de beep blijft, en beeld komt niet.

Heeft iemand enig idee wat deze BEEP kan inhouden, want ben op het i-net de BEEP codes langs gegaan voor Phoenix Biossen, maar nergens word deze BEEP code aangegeven.

Als iemand een idee heeft, Zou ik erg op prijs stellen

ThNx Mates! _/-\o_

Edit: Heb net een andere voeding op het systeem geprobeerd, dat werkt ook niet mee.

[ Voor 6% gewijzigd door MrCaleb op 27-07-2004 14:58 ]

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

De gevreesde long beep kan meerdere oorzaken hebben.
Zelfs zonder BIOS-chip geeft het mainboard die beep, zolang de CPU maar start. Die is dus in ieder geval goed. Controleer dus BIOS-chip, en geheugen.
(Videokaart is *lang* *kort* *kort* *kort*, die is het in ieder geval niet. Bovendien start het systeem alsnog door na die beepcode)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• MrCaleb
Okay dat is een goed idee, eehm nou moet ik eerlijk toegeven dat ik niet DE beste techneut op aarde ben, maar wat zou ik moeten controlleren betreft de BIOS chip en of het geheugen..

Betreft geheugen heb ik geprobeert, want het waren 2 geheugenbankjes van 256 MB DDR 2100. en heb ze in elke slot geprobeert, samen en afzonderlijk in elke combinatie... wel alleen het geheugen wat aanwezig was in de p.c. op dat moment.

Misschien dat nieuw geheugen een optie is
En betreft de BIOSchip wat kan ik daar eventueel aan testen?

Want ik krijg namelijk geen beeld op de monitor blijft helemaal black, en de p.c. blijft dus gewoon constant piepen.

Alvast bedankt voor de tip :D

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zelfs met een kapotte, of geen CPU, kan een mobo nog piepen. Als ik hier zo even kijk lijkt het erop alsof je nog een beep achter de lange beeps krijgt (1-1-1-3). Je zou nog eens goed kunnen luisteren, en die guide erbij pakken. Dan kom je wellicht wat verder. :)

• MrCaleb
Nou zoals ik al had gemeld heb ik gekeken op BIOS Central, en idd stond er een Code tussen 1-1-1-3...maar ik heb hem dus langer dan 10 min aan laten staan, en de beep blijft steeds 10 seconden precies met een 2 seconden pauze erachter, geen 3 snelle beeps achter elkaar of wat dan ook.

Echt puur die 1e lange beep van 10 seconden, en die blijft.
Dus dat had ik al bekeken, bedankt voor de tip hoor, maar dat kan het niet zijn...

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ervaring met mijn Chaintech 6BTM is in ieder geval geen CPU = geen beep.

Je zou de CMOS eens kunnen wissen, knoopcelbatterij eruit wippen, en even met je schroevendraaier de batterijlip en het omliggende metaal kortsluiten. Als je dat 30 seconden lang volhoudt moet de CMOS wel leeg zijn.
Als het dan nog niet lukt, zou ik toch eens naar ander geheugen uitkijken, of het opgeven. Als je jezelf 20 euro per uur geeft is het na een uurtje of 3 al niet rendabel meer, daar heb je second-hand een nieuw bord voor.
Heb je meer testmateriaal?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• MrCaleb
Hmm nee idd, nou BIOS batterij had ik er ook al uit gehaald idd, heb nog niet laten kortsluiten rondom, dat die dus eventueel echt geheel leeg is zeg maar...hmm en ik moet toch nog even geheugen proberen van een ander systeem probleem heb geen juist geheugen liggen op dit moment.

Anders blijft er weinig over idd...
Pfoew :D
Anyway bedankt voor je tip, ga gelijk even kijken of dat misschien werkt :)

• MrCaleb
Nou dat had dus ook geen effect jammergenoeg

Ik ga de hele boel gewoon loshalen en 1 voor 1 de componenten testen. CPU op ander moederbord testen hele mikmak en dan zie ik wel waar het probleem zit, hoewel het toch ergens borrelt dat het het geheugen is.

Alvast bedankt voor alle tips guys, zal nog wel ff doorgeven wat het was

8)7 |:( _/-\o_
Pagina: 1