Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Smartphones: mail checken MET GSM maar zonder GPRS

Pagina: 1
Acties:

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Topicstarter
Ik vraag me af ..
wie checkt nou eens zij mail met zijn gsm/smartphone?
IK heb zelf de treo 270 die ook GPRS capable is .. maar GPRS is alleen maar duur.
Maar allemaal leuk die functionaliteit, maar wie checkt hier op GoT nou echt zijn mail met de gsm/smartphone (iedereen heeft toch een pc hier?)?
En zo ja.. waarmee check je het? met de GSM modem/GPRS of WAP?
Ik denk zelf dat je gewoon weg wel uit zou komen met de GSM modem (als je gsm/smartphone het heeft). Is dus veel minder qua kosten lijkt me... or am I wrong?

Ja het is min of meer een poll. :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik lees mijn mail als ik niet in de buurt van een computer met internet via wap over gprs.
Mail ontvangen kan ook op mijn telefoon (6230) via het message menu, maar ik wil niet meer elke keer al die berichten moeten wissen op de telefoon.
Ik heb dus wel GPRS (Orange World) en dat is toch wel wat makkelijker dan inbellen. Het gaat sneller, en is wat betreft wap flatfee, dus zonder data- of tijdslimiet.
Toen ik nog Vodafone had, was het iets van 10 euro voor de eerste MB, tja daarvoor kan je inderdaad bijna een uur inbellen. Mail checken via de mailclient in bv een Sony Ericsson telefoon duurt elke keer ongeveer een minuut, zelfs als er geen nieuwe berichten zijn. Ik belde dan in op het inbelnummer van Tiscali. Dan zet je dus al snel die optie "check every hour" uit. Met GPRS is dat toch wat makkelijker.

Mijn smartphone, een pocketpc phone edition is een ander verhaal, daar zit mijn simkaartje van het werk in en die kan ook gewoon op internet (10 MB dataverkeer vrij). Maar dat apparaat gebruik ik alleen als ik werk en daar is al internet en dus ook mail.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mijn smartphone, een pocketpc phone edition is een ander verhaal,
Vrouwen :'(

Maargoed. Ik check mijn mail regelmatig met GPRS via een Sony Clie TH55 en een t68i met een Telfort abonnement.

Telfort is namelijk op dit moment de enige echt goedkope aanbieder van GPRS: 1.50 EUR per Mb. Ik heb vorige maand 4 Mb opgemaakt.

Alors.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

:?
Ik zie nu dat er een komma mist. Het moest zijn: mijn smartphone, een pocketpc phone edition, is een ander verhaal ...
Maar wat heeft dat met vrouwen te maken?
Stereotomy: welk mail progje gebruik je op je TH55? Ik vond dat Versamail op de Tungsten T nooit zo'n succes.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Canaria schreef op 28 juli 2004 @ 16:57:
[...]

:?
Ik zie nu dat er een komma mist. Het moest zijn: mijn smartphone, een pocketpc phone edition, is een ander verhaal ...
Maar wat heeft dat met vrouwen te maken?
Stereotomy: welk mail progje gebruik je op je TH55? Ik vond dat Versamail op de Tungsten T nooit zo'n succes.
Het ging om PocketPC. Gewoon negeren dus. ;) :>

Ik gebruik.... versamail op mijn TH55. :D Die had ik nog overgehouden van mijn oude Tungsten|T3. Ik kan er alles mee wat ik wil. 's ochtends synct mijn TH55 altijd om 7:00 stipt, en Versamail heeft een conduit die dan alle nieuwe mail die ik heb binnengekregen meeneemt. Daarnaast kan ik gewoon via GPRS nieuwe mail binnenhalen. Ik vond Snappermail wel wat sneller werken, maar die heeft geen conduit.

Alors.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Aha, conduits, maar dat is valsspelen in dit topic he >:) ;).
Zonde trouwens, TS, om op de Treo geen GPRS te gebruiken. Er zijn meer PalmOS toepassingen die van de verbinding gebruik kunnen maken dan alleen maar mail. Wat is zonder een GPRS toepassing de toegevoegde waarde van een pda/gsm combi? Alleen om niet twee apparaten mee te hoeven slepen?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Ik lees regelmatig mail op mn gsm. Vaak zo in de trein ofzo als je net ff niets te doen hebt ;) Mail lezen via WAP heb ik gelijk afgeschaft, dat werkt echt supertraag en gewoon niet fijn. Dus gebruik ik de e-mail client op mn gsm en maak verbinding via GPRS en haal dan mails op met een max van 15 Kb. Heb zo aan 2MB bundel voldoende. Inbellen via gsm-data doe ik alleen als GPRS niet lukt om een of andere reden.

Daarnaast haal ik via mn gsm/gprs ook mail op op mn pda, dat is vaker als ik ook mails ga beantwoorden (pda typt dan toch wat sneller als gsm).

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Stereotomy, welke conduit gebruik jij voor Versamail? Ik gebruik Thunderbird als desktop-mail prog, en heb nog geen Versamail conduit kunnen vinden.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Canaria schreef op 28 juli 2004 @ 17:41:
Aha, conduits, maar dat is valsspelen in dit topic he >:) ;).
Zonde trouwens, TS, om op de Treo geen GPRS te gebruiken. Er zijn meer PalmOS toepassingen die van de verbinding gebruik kunnen maken dan alleen maar mail. Wat is zonder een GPRS toepassing de toegevoegde waarde van een pda/gsm combi? Alleen om niet twee apparaten mee te hoeven slepen?
Jip.. lekker klein ding ook.
ik heb nu vodafone 120 abbo.. moet eens kijken hoeveel het kost dat gprs.. en ik vroeg me af wat de ervaringen ook zijn met gprs in vergelijking met gsm/modem. Blijkbaar gebruikt iedereen gprs hier.
Niemand die het probeert met gsm/modem nog?

offtopic:
Palmos rules.. wie gebruikt snappermail?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Ik vraag me eigenlijk ook af.. wie heeft de GPRS of GSM/modem functionaliteit wel op zijn toestel.. maar gebruikt het bewust niet?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Artcore schreef op 28 juli 2004 @ 22:09:
Stereotomy, welke conduit gebruik jij voor Versamail? Ik gebruik Thunderbird als desktop-mail prog, en heb nog geen Versamail conduit kunnen vinden.
Versamail komt met een conduit op de installatieCD van je Palm. :) Versamail is niet los te koop, zoals je weet. De conduit werkt met Eudora, Outlook, Outlook Exchange, rechtstreeks op de POP server en rechtstreeks op de IMAP server.

Snappermail is in principe iets sneller en gebruiksvriendelijker dan Versamail, maar dus helaas geen conduit. Hoe dan ook, PalmOS roeleert enorm! _O_

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Heej. :)

'k moet maar eens vaker software gaan kopen. ;-) Ik gebruik nu versie 2.7 trouwens.

Alors.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
zie op frontpage van vodafone live! dat het dus 15 euro per mb kost.. belachelijk duur dus.
niemand die dus gsm/modem gebruikt?

[ Voor 52% gewijzigd door Canaria op 29-07-2004 12:39 ]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

henkleerssen schreef op 29 juli 2004 @ 12:35:
zie op frontpage van vodafone live! dat het dus 15 euro per mb kost.. belachelijk duur dus.
Niet iedereen heeft Vodafone :)

Telfort: 1,50 euro per MB
Orange: 3,00 euro per MB

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

henkleerssen schreef op 29 juli 2004 @ 12:35:
5 euro voor 500 KB
10 euro voor 2 MB
15 euro voor 5 MB

dat lijkt er meer op ;)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Gully schreef op 29 juli 2004 @ 13:54:
[...]

5 euro voor 500 KB
10 euro voor 2 MB
15 euro voor 5 MB

dat lijkt er meer op ;)
en over welke provider hebben we het dan?

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

henkleerssen schreef op 29 juli 2004 @ 19:11:
[...]

en over welke provider hebben we het dan?
Vodafone (live)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
eeeuh terwijl hier dus anders staat:
Vodafone live! in combinatie met een abonnement
Je kunt Vodafone live! combineren met een Budget-, Vodafone 60, 120, 180, 240, 300, 500, 1000, 1500- of Partnerabonnement. Het versturen van een MMS- bericht naar een mobiel telefoonnummer of e-mailadres kost 0,49 euro. Het ontvangen van een MMS-bericht is gratis. Wil je naast MMS ook gebruik maken van de andere Vodafone live! diensten, dan betaal je hiervoor 0,0146 euro per KB (15 euro per MB). Afhankelijk van hoeveel je gebruik maakt van de Vodafone live! diensten, kun je vooraf een aantal KB's inkopen. Hoe groter de live! Voorraad, hoe voordeliger.
maar jij koopt dus een voorraad in?

[ Voor 3% gewijzigd door henkleerssen op 29-07-2004 23:05 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
M'n telefoon heeft een eigen e-mailadres die ik elke dag gebruik :)

Ik heb I-Mode van Base en dus een eigen @imail.be adres... het werkt overigens maar zeer matig, één op tien e-mails komt nog niet eens door en soms krijg ik er eentje 5 uur later of zo :/

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Smartphones zijn toch echt telefoons, en als er dit soort dingen mee gedaan worden horen ze in I&T thuis. Move GT > I&T daarom :)

LinkedIn
Instagram

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

henkleerssen schreef op 29 juli 2004 @ 23:05:
[...]

eeeuh terwijl hier dus anders staat:

[...]

maar jij koopt dus een voorraad in?
jep, heb een live gprs-voorraad van 2 MB voor 10 euro p/m. Op zich nog steeds belachelijk duur als je t goed bekijkt, maarja.. ach.. rekening is toch altijd al 60/70 euro p/m, dusja :)

Pagina: 1