Toon posts:

Inlezen backups/rotte DVD's van PS2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje:

Ik heb een ps2 omgebouwd en speel daar mijn backups op af...
Het valt me op dat die gebrande cd's soms wel 20x opnieuw moet opstarten omdat die ze niet kan lezen... Maakt die ook een 'moeilijk' geluidje.
Moet ik eens met een lenscleaner proberen ofzo?
Maar waarom doen die orginele het wel goed zonder gezeur?
Kan het afhangen van op welke manier je brand? Zoja, wat is het beste... (DVDdecrypter en alcohol gebruik ik)

Dit is niet illegaal, ik vraag niets over het kraken van games ofzo alleen over dat ps2 moeite heeft met inlezen en waar dat aan zou kunnen liggen...

alvast thnx robert. :P

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Al eens met CloneDVD geprobeerd? Misschien maakt die wel goede dvds.

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 15:47
Brand op dvd - of maak een dvd-rom.

[ Voor 32% gewijzigd door NightForce op 27-07-2004 13:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edit:
Ja ik brand uiteraard op DVD...

CloneDVD betreft:
Die is niet voor bedoelt om DVD's 1:1 te kopieën...
Kan alleen video's...
Maar het gaat erom, of ik misschien een verkeerd DVDmerk gebruik...
DataTracker...
Iemand die mij de (waarschijnlijke) oorzaak zo precies mogelijk kan geven?
Maakt het uit wanneer je minder snel brand?
Wat betekent de optie verify in dvddecrypter eigenlijk? (brand dan 2x ofzo) :r

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 13:58 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:59
Afaik moet de laser meer inspanning verrichten om gebrande cd's/dvd's te lezen.
Wat betreft de media die je het beste kunt gebruiken: probeer eens verschillende merken, en brand deze op een lage snelheid. Je kunt ook eens zoeken naar ervaringen met media met mogelijk PS2 :)

Verwijderd

Bij PS2 even de volgende zaken in de gaten houden :
- Branden met Alcohol of DVDDecrypter, hoewel Nero ook kan.
- Brand op DVD-R (Ritek G04-dye), dit geeft de hoogste compatibilliteit
- Houdt de snelheid laag, max 4x, dit verkleint de kans op fouten.
- Zorg dat je lens en DVD schoon zijn (logisch).

Verder zou je 's kunnen experimenteren met media (koop een sample pakketje met meerdere soorten DVD's erin) en snelheden, probeer gewoon ook eens een dvd te branden op single speed.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Branden met DVD decrypter in ISO modus

Bij mij werken deze goed :P

[ Voor 38% gewijzigd door ilovetechno op 27-07-2004 14:42 ]

Verwijderd

Of DVD+R of DVD-R beter werkt ligt maar aan je model (om precies te zijn welke type laser erin zit). De 4 PS2's hier van vrienden werken het lekkerste met DVD-R iig (SCPH-30004R V5/V6). 1 daarvan had altijd eerst leesproblemen, maar nadat de laser is gereinigd en opnieuw afgesteld waren die problemen verholpen.

Minder snel inlezen/branden en kwaliteitsmedia scheelt een hele hoop qua PI/PO errors.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gelezen...
wat is single speed?
is een lenscleaner hetzelfde als de lensafstellen?(omg bang van niet)
>:)

Verwijderd

nope, reinigen is schoonmaken van de lens - en afstellen is draaien aan potmetertje om de lagere reflectie van DVD-R/DVD-R te compenseren. Teveel is ook niet goed! Dus markeer eerst de oorspronkelijke stand!

Tip, zodat je een beetje weet waar je aan begint: http://www.renegadeonline.net/Ps2/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 20:41 ]

Verwijderd

Single Speed is op enkele snelheid branden, probeer eens te branden op de laagste snelheid die mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
zo'n ps2 lenscleaner...
Is een DVD lenscleaner ook goed? Of is het beter als deze echt specifiek voor ps2 is?
Waar kan je die kopen? (online :P)

Verwijderd

Als je zo'n schijf bedoelt met een borsteltje die het vuil van je lens afschopt met harde klappen en in de laser vrot... Nee, dan kun je hem nog beter openmaken en de lens afvegen, zodat de aanslag ook weg is.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ver moet ik hem dan openmaken?
Als het alleen tot level1 (dus alleen de deksel eraf schroeven) gaat dan durf ik het wel aan... Maar echt tussen AL die chips met mijn vingers enzo wordt me wat lijp...
Mensen die kunnen bevestigen dat dit verstandig is? Wat voor een soort doek nemen? (Ja een omgebouwde ps2 is nogal duur en garantie heb ik niet meer, dus moet even voorzichtig te werk gaan)

Robert. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Luister mensen,
Ik heb die lenscleaner gekocht en hij sucks.
Hij zal vast wel goed zijn, maar het lag aan het medium,. je moet een PhilipsDVD+ hebben, deze werken perfect, ook met het merk That'sWrite is niks mis mee.

DATATRACKS is zeer slecht, geloof me. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 18:48 ]

Verwijderd

Als het alleen tot level1 (dus alleen de deksel eraf schroeven) gaat dan durf ik het wel aan...
Ik heb alleen de deksel eraf gehaald en de drive losgekoppeld (die plastic flatcables die in een borgcontact zitten) zodat ik er makkelijk bij kon.
Omdat ik ook nog bij het systeembord en voeding moest zijn heb ik die ook uit elkaar gehaald, maar voor alleen een drive reiniging/afstelling/laservervanging oid etc is dat niet nodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 18:47:
Luister mensen,
Ik heb die lenscleaner gekocht en hij sucks.
Hij zal vast wel goed zijn, maar het lag aan het medium,. je moet een PhilipsDVD+ hebben, deze werken perfect, ook met het merk That'sWrite is niks mis mee.

DATATRACKS is zeer slecht, geloof me. :*)
Merk zegt eigenlijk niet eens zoveel. Er zijn niet veel fabrieken en de meeste merken halen uit diverse fabrieken hun media. Het kan dus zelfs zo zijn dat een PhilipsDVD+ het nu wel doet en dat eenzelfde schijfje dat je over een half jaar koopt het niet meer doet. Waar je van uit moet gaan eigenlijk is de mediacode van de lege schijf. Er zijn tooltjes om deze uit te lezen. Zoals ik al zei DVD-R is het best geschikt voor PS2 om twee redenen, allereerst vanwege de verhoogde compatibilliteit, voornamelijk met oudere modellen PS2 en ten tweede omdat doorgaans DVD-R schijven iets meer data kunnen bevatten. Tot slot het volgende, als je op zoek bent naar betaalbare DVD-R schijven die kwalitatief het beste zijn voor PS2, ga dan op zoek naar schijven met een RITEKG04 media code (of 03, of 05) zoals bijvoorbeeld de schijven van Ridisk of Ritek zelf (25 schijven voor 16 euro).

Binnen de 'PS2-scene' is Ritek eigenlijk ook de standaard onder de lowprice schijven. Als je niet om prijs maalt zijn Apple, Verbatim en Tanyu Yoden absoluut het meest geschikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 09:58 ]

Pagina: 1