Toon posts:

[Wireless] Enorm connectie-verschil met zelfde kaartje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister bij een klein bedrijfje een Wireless-netwerkje aangelegd met een Linksys-router/accespoint 802.11g met van die linksys USB wireless netwerkkaartjes, ook 802.11g. Twee van de drie pc's verbonden met een snelheid die fluctueerde van 12 MB tot 40 MB p/s, enkel 1 pc bleef steevast op 1 MB staan. Deze had ook bij connectie: Laag en soms Zeer Laag staan, terwijl een PC die nog verder van het accesspoint af stond een goede connectie had. Het maakte niet uit of het USB-kaartje werd gewisseld met één van de andere pc's, de verbinding bleef op 1 MB staan en viel af en toe zelfs helemaal weg. Alle pc's zijn met precies dezelfde componenten opgebouwd dus het moet bijna wel te maken hebben met de instellingen in het besturingssysteem (Windows XP professional, alle 3). Ik dacht eerst dat de snelheid op 1 of andere manier geknepen werd tot maximaal 1 MB/s alleen dat verklaard niet waarom de kwaliteit van de verbinding dan Laag tot Zeer Laag is. Heeft iemand misschien nog een idee? Er wordt gebruik gemaakt van WPA 128 bits, de pc's die ok werken hebben de standaard drivers geinstalleerd gekregen, op de pc die niet goed werkt heb ik zelfs nieuwere drivers geinstalleerd maar ook dat bracht geen soelaas... :? Anyone?