Sweex WebcamUSB 100K pixels - 25 frames doet raar.

Pagina: 1
Acties:

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Topicstarter
Hoi, ik heb laatst deze webcam gekocht. Maar nu heb ik een probleem, Als ik de computer een paar keer opnieuw heb opgestart vind windows de webcam niet meer. :( Als ik het stekkertje eruit en weer in doe, doet ie het wel weer. Heb al verschillende drivers en USB poorten geprobeerd op mijn computer maar zonder resultaat. Is mijn Webcam of USB poort dood. Of is dit een software fout. Wie helpt??? :)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Topicstarter
vingerfrits schreef op 27 juli 2004 @ 13:07:
Hoi, ik heb laatst deze webcam gekocht. Maar nu heb ik een probleem, Als ik de computer een paar keer opnieuw heb opgestart vind windows de webcam niet meer. :( Als ik het stekkertje eruit en weer in doe, doet ie het wel weer. Heb al verschillende drivers en USB poorten geprobeerd op mijn computer maar zonder resultaat. Is mijn Webcam of USB poort dood. Of is dit een software fout. Wie helpt??? :)

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Topicstarter
sooooooooooooooooryyyyyyyyyy hoe kun je zo´n topic verwijderen??

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04:34
ik heb dezelfde webcam, en heb af en toe dezelfde problemen.
mijn probleem is dat de webcam het wel blijft doen, maar dat na verloop van tijd de usbmuis stopt met werken, de stekker eruit en erin is dan de oplossing om weer verder te kunnen werken

het zou aan de usbcam kunnen liggen. Zelf denk ik dat het in de usb drivers zit.. maar ik stoor me er niet zo erg aan dat ik ook opzoek ga naar nieuwe drivers.

heb je misschien wat specs van je systeem zodat er misschien betere oplossingen aangedragen kunnen worden

:mijn specs:
asrock k7s8x 3.0
512+256 ddr2700 kingston ram
amd duron 1600

*software: windows 2000 pro

usb zipdrive 100mb iomega
usb sweex webcam 100k (zit aan 3 meter verlengkabel)
usb logitech pilot mouse
usb Dell 720 printer

** toevoeging 2
het gebeurt bij mij bij het opstarten, dan bevriest de muis en bij grote usb activiteit, printen, schrijven lezen van de zipdrive

[ Voor 30% gewijzigd door nachtnet op 28-07-2004 13:47 . Reden: eigen specs posten + opmerking + typo ]

• nachtnet
ik denk dat dit usb 2.0 en webcams er wel iets mee te maken kan hebben.

maximale bandbreedte usb1.0 zal wel worden overschreden. ik heb zelf vrijwel altijd preview aanstaan, en bij het schrijven naar printer/zip zal dan de max bandbreedte benut worden zodat signalen van muis niet meer aankomen.

misschien dat het bij jou ook zoiets is.

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Topicstarter
mijn systeem is

Pentium 3 600mhz
512 mb ram
abit bx6 bord met 2 onboard USB poorten
Windows XP.

Heb De cam inmiddels ook op een andere comp geprobeerd.

amd 2600+
512 mb ram
asus moederbord
windows xp. Deed hij dus perfect op >:) Denk dan toch dat het aan de USB drivers ligt. Of misschien verkeerde bios heb de nieuwste erin staat. Maja volgens mij moet de usb poort wel goed zijn anders zou die niks doen :o

• nachtnet
voorlopig heb ik nergens last van. <--- van mousefreeze dus... (heb alle hidden devices verwijderd.)

enige probleem dat ik blijf houden is daglicht

ik heb mijn webcam buiten aan de muur hangen, maar deze cam heeft bij alle instellingen bij dag licht last van ernstige overbelichting zie ook foto's

foto 1 is genomen van de schaduwkant van mijn straat, de gele lijn geeft de schaduwlijn aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~houtstr3/lcd/webcam1.jpgfoto1
foto 2 en 3 laten zien dat de camera zoekt naar een goede belichting, dit zijn de waarden waar de cam iedere 3 seconden tussen heen en weer wisselt

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~houtstr3/lcd/webcam2.jpgfoto2

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~houtstr3/lcd/webcam3.jpgfoto3

kan het zijn dat de camera uv/ir gevoellig is en die "kleuren" weergeeft als wit, resulterend in een overbelicht beeld?
of is er gewoon te veel licht voor de ccd?
of is er een optie zodat de camera wel met deze hoeveelheid/soort licht kan omgaan?

verder ben ik wel tevreden over de mogelijkheden van deze camara om binnen beelden te maken, maar ja ik wil graag deze cam buiten kunnen gebruiken.

nog tips en truuks? ik heb al eens geprobeerd om een stukje diafilm (vrijwel ondoorzichtig zwart voor de lens te plakken, maar de kwaliteit van het beeld heeft daarzoveel van te leiden dat dat geen optie is.

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 30-07-2004 15:28 . Reden: typo ]

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Topicstarter
Heb ik ook al last van. Binnen moet ik mijn bureau lamp aandoen om een beetje fatsoenlijk beeld te krijgen :r. Ma goed het is ook een goedkoop cammetje moet je natuurlijk ook niet teveel van verwachten >:)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-05 13:02

BHQ

nachtnet schreef op 30 juli 2004 @ 15:27:
of is er gewoon te veel licht voor de ccd? cmos
daarzoveel van te leiden dat dat geen optie is.
Ik heb het probleem ook, braquette ding dus. Mijn Creative webcam plus regelt het wel gewoon bij.
Pagina: 1