Toon posts:

[2000 SBS] TSCAL verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onder SBS 2000 SP4. Is het mogelijk om de TSCAL database te legen/deinstalleren en na een nieuwe installatie de licenties aan andere clients toe te wijzen? 1 thin client heeft namelijk een verlopen (temporary) license en krijgt nu geen correct license toegewezen, omdat er oude clients staan die licenties gebruiken.

Deactivate en reactivate server heeft geen zin, de licenses opnieuw installeren ook niet. Daarom wilde ik weten of je alle licenses compleet kan verwijderen van de server en vervolgens aan goede clients kan toewijzen. Op de MS site staan wel tips om in de registry sleutels te verwijderen, maar hier heb ik zelf niet veel ervaring mee dus weet ik ook niet of het helemaal veilig is. Bovendien betreft het hier een server met SP4 dus weet ik ook niet zeker of het artikel helemaal van toepassing is op deze case.

Met de terminal services managers van MS zelf kun je vrij weinig. Weet iemand misschien andere tooltjes waarmee je foute clients kunt verwijderen uit de database?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
Bellen met het Microsoft Clearing House.
Telefoonnummer is mij op dit moment even ontschoten, maar kun je wel vinden op de microsoft website.

Succes !

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

Verder - krijg je geen licentie omdat de licenties volgens je licensing server op zijn? Iig - zoek even op MSLICENSING - je gaat dan genoeg informatie vinden over hoe dit te forceren :)

Verwijderd

Topicstarter
Gebeld met MS Support (Tel no.: +31 (0)20 5001005). Zij stelden voor om TS Licensing compleet te deïnstalleren vervolgens opnieuw te installeren en de licenses opnieuw invoeren. Ik kon nu de goede clients weer laten aanmelden en die kregen meteen de licenties uitgedeeld.

Ik wist trouwens niet dat cases mbt. licenties altijd free of charge zijn. Dat is wel handig om te weten.

Bedankt voor de tips.