[Kabel]Telefonie Lengte

Pagina: 1
Acties:

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-05 18:09
Ff een vraagje

Ik wil adsl gaan aansluiten bij een klant van ons. KPN heeft netjes een nieuwe lijn getrokken en die komt nu binnen in een server kast.

Nu moet de adsl modem in een andere server kast komen ongeveer 60 meter verderop.

Tussen serverkast 1 en server kast 2 ligt op dit moment al een utp (cat5) kabel waar momenteel isdn overheen loopt.

Ik wil die utp/isdn kabel nu verlengen met een utp koppelblokje aan een analoge telefonie kabel van een meter of 2. En deze wil ik weer in het kpn kastje prikken.

Mijn vraag:

Hoe lang mag officieel een telefonie kabel zijn? Ik heb al gezocht maar ik kan alleen de 100 meter max lengte vinden van cat5
Afbeeldingslocatie: http://thomas.qdomain.nl/tweakers/tel.jpg

Vw onderhoud is het (nagenoeg) geen optie de adsl router in de serverkast 1 te hangen.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Verwijderd

Ik heb hier op de zaak hetzelfde gedaan. Die 60 meter maakt ook niet uit op de honderden meters van de centrale !

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Ik dacht 10 meter, maar het kan op een langere lengte nog gewoon werken (ligt aan aantal apparaten op dezelfde lijn). Waarom moet het in een andere kast?

Maarre, je gaat iets installeren terwijl je niet weet wat de specs zijn :?

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 27-07-2004 12:08 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kabels voor telefonie mogen ontzettend lang zijn. Denk maar eens aan hoe lang de gemiddelde kabel van een centrale naar een huis is. Voor ADSL is 't wel verstandig 't zooitje zo kort mogelijk te houden -- beter zet je je adsl modem dus in die 1e kast.

[edit]
Hoezo, onderhoud? Inprikken op telefoonlijn, inprikken op netwerk, kast dicht en via de waarschijnlijk wel aanwezige webinterface configureren. Klaar. Geen onderhoud meer nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 27-07-2004 12:10 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

CyBeR schreef op 27 juli 2004 @ 12:08:
Kabels voor telefonie mogen ontzettend lang zijn. Denk maar eens aan hoe lang de gemiddelde kabel van een centrale naar een huis is. Voor ADSL is 't wel verstandig 't zooitje zo kort mogelijk te houden -- beter zet je je adsl modem dus in die 1e kast.
Een kabel in de grond is toch hetzelfde als de kabel in een pand?

LinkedIn WoT Cash Converter

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PcDealer schreef op 27 juli 2004 @ 12:09:
[...]

Een kabel in de grond is toch hetzelfde als de kabel in een pand?
Behalve dat ze in de grond gebundeld zitten met nog een paar honderd andere draadjes, yup.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-05 18:09
PcDealer schreef op 27 juli 2004 @ 12:07:
Ik dacht 10 meter, maar het kan op een langere lengte nog gewoon werken (ligt aan aantal apparaten op dezelfde lijn). Waarom moet het in een andere kast?
Omdat we geen authorizatie op de kast hebben. Dus als die router voor onderhoud een keer aan en uit moet dan word dat dus een probleempje.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De gemiddelde router heeft een knop in de webinterface die 'reboot' heet. Raad wat die doet.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:04
Als je voor het lange stuk gewoon cat5 utp gebruikt moet het kunnen, ik zou niet de dunne telefoondraad doortrekken. UTP is toch net iets beter afgeschermd :)

@cyber: het zou kunnen dat de router om wat voor reden dan ook echt vastloopt en dus een softwarematige reboot niet gaat werken. Met een beetje goede router zal dat niet zo snel gebeuren, alhoewel, de draytek op mijn werk loopt toch ook nog steeds af en toe vast.

[ Voor 46% gewijzigd door JeroenG op 27-07-2004 12:17 ]

Pagina: 1