Wat kost een forward voor iedereen met dezelfde achternaam?

Pagina: 1
Acties:

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Momenteel bezit ik het domein www.achternaam.nl, waar ik en mijn familie gebruik van maken. Nu was er interesse om het domein te kopen, en ik was in eerste instantie daar wel toe bereid.

Na wat langer nadenken, ben ik tot de conclusie gekomen dat het beter is om iedereen met dezelfde achternaam een gratis email-forward te geven op dit domein, zodat iedereen een mooi email adres kan krijgen.

Echter, ik doe weinig met het domein, en heb ook geen zicht op de kosten van zoiets. Immers, de mail moet wel doorgestuurd worden en dat levert dus dataverkeer op. Gaat dat snel in de papieren lopen, en wat is het gem. dataverbruik van een emailadres?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-02 07:49
meestal zijn forwards gratis

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:19
Dataverkeer van een email adres kan heel verschillen. Als iedereen foto's en dergelijke gaat versturen dan loopt het al snel op. Mijn eigen domein waar ongeveer 4 mensen gebruik van maken (email dan) gebruikt per maand ongeveer 50mb. :)

Waar is de site gehost eigenlijk? Die weten de kosten van forwarden toch wel. Meestal gratis volgens mij. :)

[ Voor 21% gewijzigd door MADG0BLIN op 27-07-2004 11:54 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Volgens mij ook, ik zit zelf bij bHosted.

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 27-07-2004 11:56 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:50

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Geef iedereen een forward, geef aan dat ze niet hun complete foto-album moeten mailen en het gaat echt reuze meevallen ;).

Als ik even mijn eigen adres bekijk is dat iets van 20 mb per maand (en die gebruik ik vrij aardig).

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Het forwarden zelf is gratis (zit ook bij bhosted.nl) maar dat geldt natuurlijk niet voor het dataverkeer. Normaliter zal dat idd wel meevallen schat ik. Maar misschien dat er mensen zijn die er al ervaring mee hebben.

Een provider met duizenden email accounts heeft bv. een veel beter zicht op gem. dataverkeer dan iemand die een paar mailaccounts gebruikt zoals ik.
Pagina: 1