[Fan]Richting van fan 4 en 5

Pagina: 1
Acties:

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-04 18:43
Ik heb dus recentelijk een pc gebouwd van plexiglas. Hier heb ik ook 3 extra fans ingebouwd.

Plaatsing van deze fans is als volgt. De eerste fan die de lucht naar binnen blaast zit aan de voorkant beneden. Vervolgens zit er dan boven in mijn kast (plafond) ook nog een fan die de lucht naar buitenblaast en ook 1 achter in de kast 2 cm onder de voeding die ook naar buiten blaast.

Ik heb nog 2 gaten die voorgezaagd zijn over (zie link 3 en 4). Deze zitten aan de linker kant van mijn kast (dus de kant met uitzicht op mijn moederbord). Hier kan ik dus nog een 4de en een 5de fan inplaatsen. Deze 2 gaten zitten boven elkaar. De ondersterste is dus richting mijn pci sloten en de bovenste zou dan vlak bij mijn achterste fan zitten.

Om het even duidelijke te maken hier wat foto's ervan.

Voor fan
Boven fan
Zij fan
Close up zij fan

Ik vraag me nu dus af of ik ze allebei naar binnen zou moeten laten blazen of alleen de onderste dat zou moeten laten doen en dan die bovenste naar buiten ofzo. De onderste zit immers laag en zou dus koude lucht moeten blazen en zo het pci gedeelte moeten coolen. Alleen het gat erboven is dan meer een twijfel geval. Die zit namelijk vlakbij de achterste cooler!

Met andere woorden hoe kan ik het beste mijn fans in de 2 overige gaten zetten op foto 3 en 4! In or out?

Verwijderd

Ik zou ze allebei IN doen, anders denk ik dat de lucht een cirkeltje gaat maken door die twee fans. Maar wel veel fans vind ik zelf.
En die 16 graden, weet je dat zeker? Bij mij thuis is het gewoon 23 graden binnen, dus koeler dan dat kan al niet.
En wat doe je aan de herrie? Ik neem aan dat zo'n mooi case (naar mijn mening wel een beetje rommelig gezicht van binnen) naast je komt te staan op je bureau of zo.
Suc6

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al in je vorige topic gelezen? staat namelijk een hele leuke link: Frequently Asked Questions CME

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PacinoAllstars
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 11:51:
Ik zou ze allebei IN doen, anders denk ik dat de lucht een cirkeltje gaat maken door die twee fans. Maar wel veel fans vind ik zelf.
En die 16 graden, weet je dat zeker? Bij mij thuis is het gewoon 23 graden binnen, dus koeler dan dat kan al niet.
En wat doe je aan de herrie? Ik neem aan dat zo'n mooi case (naar mijn mening wel een beetje rommelig gezicht van binnen) naast je komt te staan op je bureau of zo.
Suc6
Op de foto ziet het er chaotischer uit, maar als je het in het echt ziet valt het wel mee. Toch wil ik die kabels nog weg werken d.m.v. die zwarte netjes enzo die je erover kan trekken :) In ieder geval wordt me airflow niet belemmerd, want alles ligt op de bodem.

Die herrie valt trouwens mee. Zijn een paar sunbeam fans :? De temperatuur meet ik met het programma motherboard monitor (wat de faq aanbevol) Ik heb de laatste bios update me moederbord is een pt880 msi neo dingetje :) Heb niks geoct.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 08:59

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja dit is onderhand al zo vaak gevraagd. Voorin onder moet het gewoon naar binnen, aan de zijkant ook erin, aan de achterkant en bovenkant eruit.

Als je andere theorieën hebt dan moet je het gewoon uitproberen, en de fans omdraaien en een nieuwe temp meting doen.

Je mag de kabelzooi wel es opruimen.

Veel succes.

[ Voor 7% gewijzigd door REDFISH op 27-07-2004 12:04 ]

• PacinoAllstars
The_Eagle schreef op 27 juli 2004 @ 11:58:
Al in je vorige topic gelezen? staat namelijk een hele leuke link: Frequently Asked Questions CME
Ja, dat heb ik allemaal al gelezen en ik heb nu al 3 fans die goed geplaats zijn (zie ts) Maar omdat ik met 5 fans niet echt voorbeelden kon vinden stelde ik me vraag hier.

Ik vond het namelijk een twijfel geval omdat die fans een beetje dichtbij elkaar komen te zitten, maar allebei in lijkt me nu dus wel het meest logisch :)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik zou ze gewoon allebij op intake zetten dan komt er ook nog wat koude lucht naarbinnen want je hebt al 3 outake dus wordt het een 3 intake en 3 outake balans.

• PacinoAllstars
Ik heb ze erbij gehangen nu en heb ze allebei op intake gezet!

Ik heb nu:

1 voor: Intake
1 boven: Outtake
1 achter (onder voeding): Outtake
2 aan de zijkant: Intake

Verder nog me videokaart een fan en mijn voeding dan. Dit alles op een 300 watt maxpower voeding!!! LOL
Pagina: 1