Toon posts:

[XP] Automatisch inloggen zonder welcome screen te unlocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil is dat ik bij het opstarten van mijn computer automatisch ingelogd word, zodat de automatisch uit te voeren programma's gestart worden, ik verbonden wordt met IRC, m'n mail opgehaald etc. In die tijd kan ik dan iets anders gaan doen, en als ik terug kom hoef ik alleen maar even in te loggen en alles staat al voor me klaar om aan het werk te gaan, zonder dat ik hoef te wachten tot XP eigenlijk uit-opgestart is.

Alleen, ik wil dat mijn computer ondertussen niet unlocked wordt. Het welcome screen moet blijven staan. Ook automatisch laten inloggen en dan als onderdeel van de startup procedure automatisch weer laten locken vind ik niet acceptabel.

Het lijkt me dat dit moet kunnen, aangezien Windows XP sinds de komst van Fast User Switching (oh goddelijk), meerdere gebruikers tegelijk ingelogd kan laten zijn.

Er is echter nogal weinig over te vinden. Dus mijn vraag aan jullie: is dit mogelijk?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 10:50 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hibernaten?

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Euh..

dus je wilt als je de pc aanzet dat hij windows laadt tot aan het welkom scherm. Dan op de achtergrond vast jouw instellingen laadt en de programmas opstart, maar dat je wel eerst je wachtwoord in moet vullen voordat je op de desktop komt?

Begrijp ik het zo goed?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-12 21:54

pistole

Frutter

wellicht kan je een shortcut naar lock screen / change user in je startup folder zetten?

Als je wat googlet, dan kan je daarvoor wel commando's vinden.

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
twiFight schreef op 27 juli 2004 @ 10:58:
Euh..

dus je wilt als je de pc aanzet dat hij windows laadt tot aan het welkom scherm. Dan op de achtergrond vast jouw instellingen laadt en de programmas opstart, maar dat je wel eerst je wachtwoord in moet vullen voordat je op de desktop komt?

Begrijp ik het zo goed?
Perfect.

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op 27 juli 2004 @ 11:02:
wellicht kan je een shortcut naar lock screen / change user in je startup folder zetten?

Als je wat googlet, dan kan je daarvoor wel commando's vinden.
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 10:49:
Ook automatisch laten inloggen en dan als onderdeel van de startup procedure automatisch weer laten locken vind ik niet acceptabel.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-12 21:54

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 11:05:
[...]
Ook automatisch laten inloggen en dan als onderdeel van de startup procedure automatisch weer laten locken vind ik niet acceptabel.
[...]
hmm, ik denk dat je toch een compromis met jezelf zult moeten sluiten dan.[quote]

btw, als je toch het welcome screen gebruikt, dan is Lock Workstation vervangen door switch user... Het ziet er dus hetzelfde uit.

[ Voor 18% gewijzigd door pistole op 27-07-2004 11:09 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12 09:03
Lijkt me dat dat niet gaat werken. Jij wilt zaken op gebruikersniveau laten draaien zonder de machine te vertellen welke gebruiker er actief gaat zijn........ moet de compu gaan gokken?

Verwijderd

Topicstarter
Ethefox schreef op 27 juli 2004 @ 11:09:
Lijkt me dat dat niet gaat werken. Jij wilt zaken op gebruikersniveau laten draaien zonder de machine te vertellen welke gebruiker er actief gaat zijn........ moet de compu gaan gokken?
Welnee. Ik wil best ergens opgeven dat het mijn account moet zijn dat ingelogd moet worden. Er zal best een stukje aan ingesteld/geprogrammeerd moeten worden, en daar geef ik dat in aan. Verder gebeurt het "draaien op gebruikersniveau" automatisch (startup folder, etc.), als het account maar ingelogd wordt.

Verwijderd

laat m een batch bestandje opstarten met bijv.
msn auto laten opstarten en inloggen
code:
1
2
3
4
5
@echo off
cls
run outlook.exe (met auto postophalen)
run wat je nog meer wilt opstarten
lock commando wat je via google zo hebt gevonden

dan blijft ie dus gewoon doorstarten maar lockt ie je meteen

• Ethefox
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 10:49:Alleen, ik wil dat mijn computer ondertussen niet unlocked wordt. Het welcome screen moet blijven staan. Ook automatisch laten inloggen en dan als onderdeel van de startup procedure automatisch weer laten locken vind ik niet acceptabel.
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 11:18: Welnee. Ik wil best ergens opgeven dat het mijn account moet zijn dat ingelogd moet worden.
Okee, dan ben ik in de war..... :?

[ Voor 27% gewijzigd door Ethefox op 27-07-2004 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gaat het erom dat je je afvraagt hoe ik de oplossing wil laten draaien?

Nou, het kan bijvoorbeeld een service zijn. Die worden namelijk wel opgestart voor er gebruikers ingelogd worden, dus die zou er voor kunnen zorgen dat mijn account dan wel ingelogd wordt.

Verder kun je in de group policy en in de task manager nog opgeven dat een script gedraaid moet worden "at system startup". De vraag is natuurlijk hoe ècht dat de startup is; misschien bedoelen ze daar wel gewoon nadat een gebruiker is ingelogd.

Maar in ieder geval met services kan het.

En in de code (of het nou een script of executable is laat ik even in het midden), geef ik dan op dat mijn account alvast ingelogd moet worden. Maar dit moet dus gebeuren zonder dat het welcome screen unlocked wordt.

• Ethefox
Het gaat er om dat ik het niet zo een-twee-drie zie gebeuren. Ik begrijp namelijk precies wat je wilt en ben ook met je eens dat het erg mooi zou zijn als het zou lukken.

Maar daar zit 'em de kneep: ik zie het dus niet gebeuren. Tenzij iemand handig genoeg is om een dingetje in elkaar te knutselen dat als service draait en waar je in kunt opgeven wat er precies gedaan (mail welke gebruiker, messenger welk account etc.) moet worden.

Maar nu filosofeer ik nog even door: dat is dan gelukt, alle gegevens van gebruiker X worden middels een service geladen terwijl de machine nog gewoon op het welcome screen staat. En vervolgens logt gebruiker Y aan.........

Verwijderd

Laat maar, was al eens geroepen.

ik moet eens leren het geduld te hebben alle replies te lezen.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 08:56 ]

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ethefox schreef op 28 juli 2004 @ 08:35:
Het gaat er om dat ik het niet zo een-twee-drie zie gebeuren. Ik begrijp namelijk precies wat je wilt en ben ook met je eens dat het erg mooi zou zijn als het zou lukken.

Maar daar zit 'em de kneep: ik zie het dus niet gebeuren. Tenzij iemand handig genoeg is om een dingetje in elkaar te knutselen dat als service draait en waar je in kunt opgeven wat er precies gedaan (mail welke gebruiker, messenger welk account etc.) moet worden.

Maar nu filosofeer ik nog even door: dat is dan gelukt, alle gegevens van gebruiker X worden middels een service geladen terwijl de machine nog gewoon op het welcome screen staat. En vervolgens logt gebruiker Y aan.........
Start je voor alle gebruikers een apparte thread en houd je bij van welke gegevens voor welke gebruiker zijn.

Verwijderd

Hoeveel gebruikers zitten er op de pc?
Pagina: 1