Toon posts:

tyan s2460 usb problemen + vastlopers, koeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week een dual tyan S2460 mobo gekocht samen met 2x 1800+ MP cpu's en 512MB registered ECC DDR ram (2x 256).

Nu ging het inbouwen van alle zooi prima. Ik kreeg bij het opstarten van windows (win2000, welke ik opnieuw aan het installeren was) enkele vastlopers.

Nu stond me nog bij dat alle AMD 762 chipsets USB problemen hadden. Ook wilde mijn Tyan vaak niet warm herstarten. Met een hoop klooien/wachten proberen ging het dan wel.

Dat was probleem #1 waar ik tegenaanliep: zodra mijn powered USB 2.0 hub van conceptronic aangesloten was op het mobo, wilde de pc niet posten. Schijven gingen draaien, maar geen piep of wat dan ook. Trek ik de usb stekker van de hub los, post ie meteen (ook al staat ie al 5 min aan).

Kan iemand me vertellen wat de precieze problemen met de 762 chipset zijn m.b.t. usb? Mijn deskjet/bluetooth dongle etc werken namelijk wel probleemloos op de onboard usb 1.1 chipset.

Afijn, dat was probleem 1. Echter bleef ik nog vastlopers hebben, waarbij het geluid stokte, beeld vast liep en er een reboot kwam. Soms gebeurde dit na 5 min, anders na anderhalf uur, geen touw aan vast te knopen.

Ik heb eerst mijn voeding (q-tec 350 watt) door een sweex 650 watt voeding met 2 fans vervangen (welke ook wel een kilo of anderhalf woog gok ik en er erg degelijk uit ziet), aangezien de dual MP's veel stroom zouden kunnen vreten. Ook alle overbodige insteekkaarten verwijderd, usb uitgezet en zoveel mogelijk resources gespaard. Helaas geen oplossing.

De tyan heeft meerdere monitoring opties, en zowel CPU 1/2, VRM 1/2, DDR en AGP bleven allemaal netjes tussen de 49 en 52 graden, ook al zat mijn kast bomvol met zooi/weinig ruimte en geen losse casefans.

Ook de chipsetheatsink werd lauwwarm. Heb toen een casefan gekocht van 8x8 en die voorin geplaatst, welke langs mijn insteekkaarten/chipset naar de onderste (zuigende) fan van mijn nieuwe voeding zou blazen. Echter nog steeds geen oplossing.

Vervolgens deze casefan los bovenop mijn vidkaart gezet, zo'n 3cm van de chipsetheatsink af, omdat ik toch vermoedde dat deze het probleem zou zijn. Had ondertussen ook vidkaart en ram-modules vervangen en getest met memtest86, dus de opties liepen op hun einde.

Blijkt de pc het nu ineens veel langer te doen (wel met open zijkant), dus zou het inderdaad de koeling van de chipset kunnen zijn (ook al lijkt deze vrij lauw-warm)??

En wat is dan de beste oplossing om deze te koelen, ik heb nog wel een oude AMD koeler liggen waar ik de 5x5(?) fan vanaf kan slopen. Zou dit voldoende zijn om die op de heatsink te secondelijmen?

IS het trouwens normaal dat zo'n chipset zo naaiend warm word dat ie door z'n eigen koelmiddelen niet meer gekoeld kan worden?

Of zou ik misschien beter een stuk uit m'n zijscherm kunnen zagen en er een 8x8 of 12x12 fan boven kunnen hangen?

Ben er iig goed ziek van dat een dergelijk "betrouwbaar" serverboard eigenlijk voor zoveel rare problemen zorgt, zonder duidelijke aanleiding.

Tips zijn welkom.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

offtopic:
Uit de Vraag en Aanbod overgenomen? :) Daar staat/stond namelijk dezelfde setup.

[ Voor 213% gewijzigd door PcDealer op 27-07-2004 11:09 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
ebay is your friend ;)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Welke versie van de BIOS heb je (weet niet of het uitmaakt):
http://www.tyan.com/support/html/b_s2460.html

Ik heb een Tyan Thunder K7 NG (2462). Ik had ook tijdelijk problemen met warm booten, maar niet met USB. Wanneer ik de pc had uitgezet, en een minuut uit liet, ging ie wel aan. Was na een processor upgrade.

Ik heb een Supermicro 760-A behuizing :~ Wanneer deze open stond, gaat warm resetten perfect en kan ik in de BIOS komen. Dat kon met dichte kast een tijd niet. Ik denk daarom zelf aan de aardingsprobleem.

Nu kan ik weer wel booten.

Check news:alt.comp.periphs.mainboard.tyan voor mijn post of mogelijke oplossingen.

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 27-07-2004 11:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. warm booten lag bij mij puur aan 1 van m'n usb-devices. Rare was echter dat het dus niet uitmaakte of ik de usb-controller enabled had staan of niet, echt ergens een probleem met het apparaatje.

Wat een aardingsprobleem trouwens uit zou maken als je je kast dicht hebt of niet snap ik niet helemaal.

Ik heb de nieuwste bios 1.05, board komt net uit een garantie-omwissel.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 11:39:
Wat een aardingsprobleem trouwens uit zou maken als je je kast dicht hebt of niet snap ik niet helemaal.
Nou, omdat die kast open stond deed ie het wel. Daarom dacht ik dat ergens contact werd gemaakt wanneer de kast dicht was en dat de oorzaak was van de reset problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het nuttig om er een 5x5 (standaard AMD koeler)fan op te plakken (op de originele heatsink)? Of zou die in mijn te krappe kast ook alleen maar hete lucht opzuigen (zit vlak naast proc2)?

En kan dat gewoon met secondenlijm (plastic van de fan tegen de ribbels van de heatsink)?

En kan een vastloper van de chipset er inderdaad voor zorgen dat de hele pc vast loopt, of moet ik het misschien ook bij de koeling van m'n DDR-banken zoeken (welke volgens het mobo op zo'n max 53 graden blijven).

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zal Tyan System Monitor weer eens installeren en kijken wat de temps zijn.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Zou voor de zekerheid ook je voltages eens checken, voor zover ik weet is die sweex nu ook niet bepaald een fijne voeding.

draadje over voeding

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kan me bijna niet voorstellen dat het een koelingsprobleem is omdat:
- voorin 2x 80mm fans aanzuigen
- 1x 80mm direct op de processor + fan blaast
- de 460W voeding dual fan heeft
- bovenin blaast een 80mm naar buiten

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 31-07-2004 19:04 ]

Verwijderd

Ik gok ook op de voeding. Heb hetzelfde mobo met een Enermax 550w. Met een Antec 400w draaide 'ie niet.
Overigens is het problem vaak VRM2 (zie TSM): die wordt veel te warm. Ventilatie en een ruime kast doen wonderen. Heb er zelf een kleine fan bovenhangen, maar dat helpt nog niet veel.....

Tyan S2460, 2 * AMD Athlon MP 1500+, 3 * 256Mb Corsair Reg. ECC, ATI 9000 pro, 2 * HD 7200 rpm IDE, Promise FT100 with 2 striped 7200 rpm IDE HD's, 5 case-fan's (3 in, 2 out), chipsetfan, SB Audigy 1394, 3com NIC, Sony cd-rw, CD-rom in an Antex SX840 & 550W Enermax EG651P-VE.
Running W2K SP4.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
miloman, loopt die van jou niet vast dan? VRM2 is bij mij inderdaad ook bloedje heet. Heb nu een 5x5 fan op de chipset gesecondelijmt, maar het helpt nog niet (met de kast open). Wel langer stabiel, maar kan nog steed geen burnintest uitvoeren (loopt na anderhalf uur vast).

De voltages lijken allemaal binnen normale waarden te blijven temps komen nooit tot de 60 graden... Ik word er ondertussen een beetje radeloos van.

PCdealer zou jij een eigen topic voor je problemen kunnen openen, zo loopt 't een beetje door elkaar...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 10:08:
miloman, loopt die van jou niet vast dan? VRM2 is bij mij inderdaad ook bloedje heet. Heb nu een 5x5 fan op de chipset gesecondelijmt, maar het helpt nog niet (met de kast open). Wel langer stabiel, maar kan nog steed geen burnintest uitvoeren (loopt na anderhalf uur vast).

De voltages lijken allemaal binnen normale waarden te blijven temps komen nooit tot de 60 graden... Ik word er ondertussen een beetje radeloos van.
Nope, die van mij loopt als een zonnetje, TENZIJ het buiten te warm is, en ik'm dus niet genoeg gekoeld krijg. Is vanaf zo'n 30graden buiten, en dan wordt VRM2 bij encoderen naar MPEG2 bijv. meer dan 62 graden, en dan kan je hier wachten op een vastloper.

Ik neem aan dat je memtest al gedraaid hebt? Ik had hier een paar weken terug dat 'ie ook vastliep, en dat kwam doordat ECC op 1 (van de 3) reepje naar de filistijnen is :( Kennelijk gesloopt door het mobo. Nadat ik ECC heb uitgezet loopt 'ie weer goed. Ben bang dat 'ie nog wel meer geheugen gat slopen. Ik heb in het verleden meer mensen gezien die dit soort dingen melden icm de 2460 en chips van micron.....

Maar let op: VRM2 is niet de chipset (die heeft een heatsink)! VRM2 zit ergens naast CPU2 en onder de AGP-kaart! Heeft ook geen heatsink oid.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet wat de VRM (Voltage Regulator Module?) is en weet 'm te vinden. Zal deze dan ook maar eens extra gaan koelen. Jezus man m'n kast zit zometeen vol met die klote fans... tamelijk debiel!

Verwijderd

Topicstarter
Maar even eropterugkomend: als m'n 5 en 12V lijntjes allemaal op de goede spanning zitten in system monitor/bios (en onder belasting) hoef ik 't dus niet meer bij m'n voeding te zoeken..

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 10:08:
[...]
PcDealer zou jij een eigen topic voor je problemen kunnen openen, zo loopt 't een beetje door elkaar...
Ik heb helemaal geen problemen (meer). Ik heb wel zoals jij gehad dat ie niet warm kon worden gereset. Bij de post bleef ie dan hangen.

Ik moet nog steeds de waardes nakijken, maar het lukte niet met de laatste versies van TSM.

[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 29-07-2004 08:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pfft, en nu lijkt m'n videokaart iedere keer vast te lopen. Ik heb juist de AGP driver van Tyan geinstalleerd, maar het lijkt alsof dat meer kwaad dan goed doet. Temps zijn en blijven normaal. Dan toch de voeding? Heb nu een 8x8 fan op m'n agp/VRM2 gezet, maar de problemen blijven. Help!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 00:56:
Pfft, en nu lijkt m'n videokaart iedere keer vast te lopen. Ik heb juist de AGP driver van Tyan geinstalleerd, maar het lijkt alsof dat meer kwaad dan goed doet. Temps zijn en blijven normaal. Dan toch de voeding? Heb nu een 8x8 fan op m'n agp/VRM2 gezet, maar de problemen blijven. Help!
Ik blijf bij de voeding. Ik heb zulke wazige problemen gezien met die van mij icm een Antec 400w, die met een enermax 550w zijn opgelost. Zeker voor een serverboard zou ik een goede voeding nemen, en ik heb niet zo'n hoge pet op van Sweex (no offense).

Testen of het aan je voeding ligt kan door je systeem zo kaal mogelijk te maken (1 HD, geen cd/dvd's, etc, etc), en kijken of íe dan vastloopt.

Check ook es de status van de ATX-connector: er zijn veel gevallen waarin die 'vastgesmolten' is aan de connector op het bord. Als je zwarte vlekken oid in de connector zie die duiden op vonken/hitte, dan ben je aan de beurt. De meldingen die ik gezien heb, betroffen allemaal een kleinere voeding (<500W), en ik vermoed dat die gewoon te zwaar belast worden door dit bord.

Overigens zijn er problemen met Nvidia 23.11 drivers icm dit bord: geven NMI-errors en blauwe schermen. Neem niet aan dat je die oude drivers gebruikt?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een radeon 8500. Vreemde is dat het apparaat gewoon "koel" blijft. Ondertussen ben ik zover dat het systeem bij normaal gebruik (windows/internet/jadajadajada) 100% stabiel is, ook diverse benchmarks laten cyclen gaat goed. Maar zodra de grafische pracht en praal aangesproken word loopt ie vast of krijg ik andere rare fratsen. Lijkt wel of de videokaart er dan gewoon mee stopt.

Zo had ik (naast enkele vastlopers en reboots) vanochtend dat ik weer eens probeerde een skirmish van generals te spelen, maar dat ineens het beeld wegviel (monitor ook uit), maar de muziek/soundtrack gewoon doorliep?? Niet 3 seconden ofzo, maar echt doorlopen. ALT-TAB/CTRL-ALT-DEL hielp niets, en na zoveel toetsaanslagen kreeg ik alleen nog maar gepiep uit de pc-speaker als ik op toetsen drukte). Erg wazig dus.

RTCW: enemy territory zelfde laken een pak. Ben dus nu vooral aan het zoeken bij de vid-kaart.

Heb ondertussen de nieuwste catalyst drivers en de nieuwste AGP drivers van AMD zelf (ipv TYAN) geinstalleerd, geen oplossing. Temps zijn allemaal normaal (<60 graden). Ook extra koeling door het plaatsen van losse fans die lucht naar de VRM2/DDR en vid-kaart blazen wilde niet helpen.

Rare is dat de 5V lijnen stabiel lijken. Voeding is trouwens geen 650W sweex maar een 450W, ga deze vanavond maar eens ruilen voor een dure 600Watt voeding.

Help!

Loskoppelen van 2 cd-romdrives en het verwijderen van 2 kleine insteekkaarten hielp trouwens niet, voedingsconnector probleem wat je noemt ken ik, maar ook nog geen sporen van verval.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 13:23:
Ik gebruik een radeon 8500. Vreemde is dat het apparaat gewoon "koel" blijft. Ondertussen ben ik zover dat het systeem bij normaal gebruik (windows/internet/jadajadajada) 100% stabiel is, ook diverse benchmarks laten cyclen gaat goed. Maar zodra de grafische pracht en praal aangesproken word loopt ie vast of krijg ik andere rare fratsen. Lijkt wel of de videokaart er dan gewoon mee stopt.

Zo had ik (naast enkele vastlopers en reboots) vanochtend dat ik weer eens probeerde een skirmish van generals te spelen, maar dat ineens het beeld wegviel (monitor ook uit), maar de muziek/soundtrack gewoon doorliep?? Niet 3 seconden ofzo, maar echt doorlopen. ALT-TAB/CTRL-ALT-DEL hielp niets, en na zoveel toetsaanslagen kreeg ik alleen nog maar gepiep uit de pc-speaker als ik op toetsen drukte). Erg wazig dus.

RTCW: enemy territory zelfde laken een pak. Ben dus nu vooral aan het zoeken bij de vid-kaart.

Heb ondertussen de nieuwste catalyst drivers en de nieuwste AGP drivers van AMD zelf (ipv TYAN) geinstalleerd, geen oplossing. Temps zijn allemaal normaal (<60 graden). Ook extra koeling door het plaatsen van losse fans die lucht naar de VRM2/DDR en vid-kaart blazen wilde niet helpen.

Rare is dat de 5V lijnen stabiel lijken. Voeding is trouwens geen 650W sweex maar een 450W, ga deze vanavond maar eens ruilen voor een dure 600Watt voeding.

Help!

Loskoppelen van 2 cd-romdrives en het verwijderen van 2 kleine insteekkaarten hielp trouwens niet, voedingsconnector probleem wat je noemt ken ik, maar ook nog geen sporen van verval.
Lijkt steeds meer op de voeding..... als de grafische capaciteiten van die 8500 aangesproken worden, en dat trekt EXTRA prut, dan loopt je systeem vast....... Ben benieuwd naar de ervaringen met de andere voeding!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 17:20
Bij mij liep dit bord zelfs met een 330W PSU, totdat ik er teveel aan zooi inpropte :+ Dus met een fatsoenlijke 400Watter moet het allemaal makkelijk te doen zijn.

Heb je al eens naar de DIMM sockets gekeken op stof? (ff doorblazen) en druk de DIMM's goed hard aan, vooral in het midden. Toen ik twee DIMM's gebruikte had ik ze (vanaf de cpu's af gezien) in het eerste slot en in het derde, stond ook als advies in de mobo manual voor zover ik me kan herinneren, probeer dat ook eens. En wissel de cpu's ook eens van socket.

Dat de VRM's (en dan vooral die naast het AGP slot) erg warm worden klopt maar bij mij hebben ze destijds nooit voor problemen gezorgd (dingen mogen vrij warm worden).

Mocht je toch denken dat het aan de northbridge temepratuur ligt, haal de heatsink er dan eens af en plaats deze weer op de manier zoals het hoort (met thermal conductive pasta), misschien dat deze niet helemaal goed is bevestigd af-fabriek, you never know.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
northbridge word nu gekoeld (actief) door een grote 5x5 fan.

Heb zojuist een 480 watt Tagan (P5?) voeding besteld. Ze hadden er nog 1 (ding woog wel 2kg denk ik), maar die was helaas al verkocht. Kwam in duitsland als beste uit de test ofzo?

Maar net dik een uur C&C Generals zitten spelen, wel nadat ik usb kaart, tv kaart, en netwerkkaart eruit had gehaald (evenals de connectors naar de cdromspelers).

Echter toch een vastloper (na wat taskswitchen toevallig) en net na het opnieuw opstarten binnen 5 min weer een vastloper. Begin nu dus toch te twijfelen of het dat wel is... (voeding), terwijl ik er net een van 116 euro heb besteld :(

Zal het zo eens proberen met die dimm sockets, had ze al wel eens losgehad. Cpu's kunnen het niet zijn, worden ook niet te warm. Memtest 86 gaf btw ook niets aan.

Argh!!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 17:20
Doe eens voor de volledigheid alle specs van je doos, dus ook merk en type geheugen van wat je nu hebt en er al in geprobeerd hebt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ga vanavond even kijken wat het merk/exacte type van het DDR 2100 geheugen is.

Verder dus:

Tyan s2460,
2x athlon MP 1800+
Sweex 450 watt voeding (250 max op 12v/5v op de achterkant van de doos?)
1x WD 40 gig 7200 rpm 8mb
1x maxtor 40 gig 7200rpm 8mb
1x dvdrom compaq (oud)
1x cdwriter lite-on 52x
1x usb 2.0 kaart
1x sb live! value
1x Medion tv-kaart
1x wireless netwerkkaart pci sweex
1x realtek 10/100 nic
1x pci raidcontroller
1x radeon 8500LE, niet overgeklokt

Interne cardreader op onboard usb, geen floppydrive

2x 256 mb ddr 2100 registered (naam/model kijk ik vanavond even)

Alle bios-settings op default, behalve agp fastwrites aan (uit maakt geen verschil).

Verder heb ik ter koeling: voorin m'n kast een 8x8 fan die blaast over het mobo heen,
op de northbridge een 5x5 koeler die ik van een amd athlon processorkoeler heb gesloopt, de radeon word gekoeld door een oude K6 cpufan die op het eigen koelblok gelijmd is (oude fan was kapot).

Verder zuigt de voeding warme lucht aan en blaast die dan aan de achterkant van de kast er weer uit (2 fans dus, 1 onder, 1 achter). En uiteraard 2 standaard AMD stock coolers (van die groene).

Temps blijven eigenlijk altijd onder de 60 graden. Alleen VRM2 is *iets* hoger.

Ik draai win2k met alle updates, de AMD chipset drivers voor de 762, laatste ati drivers, laatste creative drivers etc etc etc.

Ga vanavond geheugen in slot 1/3 proberen, maar vermoed dat dit niet mijn problemen zal verhelpen (immers moet ik 4 banken vol kunnen stoppen en daarbij gaf memtest86 geen problemen aan).

Er komt nu iig een 480 watt tagan psu in (http://www.tagan.com), kost wat maar hopelijk ook wel meteen de laatste voeding die ik ooit koop ;).

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb de volgende tempwaardes (let op: 2462)
CPU1: 82
CPU2: 50
VRM1: 63
VRM2: 59
DDR: 51
AGP: 46

Voeding is een 460Watt dual-fan

Tyan.com over de 2460:
Note: The Tiger MP S2460 accepts a standard ATX-style power supply. However, the P/S must be able to supply a minimum of 30A on the 5-volt line. Many 300+ watt power supplies on the market today are capable of this output.
TYPICAL PSU:

5V = 30+A TYPICALLY
300+W ATX 2.03 PSU (minimum)

[ Voor 66% gewijzigd door PcDealer op 30-07-2004 18:49 ]

Verwijderd

PcDealer schreef op 30 juli 2004 @ 18:44:
Ik heb de volgende tempwaardes (let op: 2462)
CPU1: 82
CPU2: 50
VRM1: 63
VRM2: 59
DDR: 51
AGP: 46

Voeding is een 460Watt dual-fan

Tyan.com over de 2460:

[...]

[...]
82 voor cpu1? Lijkt me erg warm.... zit je koeler wel goed?
VRM1 & 2 ook aan de hoge kant. Wat voor kast heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm lijkt erop dat er iets goed mis is met de vid-kaart , heb deze gewisseld voor de 9000pro van een huisgenoot en het werkt perfect?!?! Terwilj met extra koeling (9x9 casefan ernaast) het niet mocht helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 20:06:
Hmmm lijkt erop dat er iets goed mis is met de vid-kaart , heb deze gewisseld voor de 9000pro van een huisgenoot en het werkt perfect?!?! Terwilj met extra koeling (9x9 casefan ernaast) het niet mocht helpen.
Goed dat je de waarschijnlijke oorzaak gevonden hebt! Laat nog ff weten hoe't afloopt!

Verwijderd

hmm.. k heb zelfde mobo tyjan tiger 2460 heb alleen 2x mp2400+ :9 maar ken t probleem met usb bij mij voor in de kast zaten ook usb's maar kan ze niet aansluiten op mobo want dan doet geen ene usb-poort t meer :? dus iemand id waar dit aan ligt?? voor de rest werkt alles wel perfect

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus de vid-kaart... voeding maar gauw afbestellen en een leuke vidkaart op de kop tikken. Vreemde is dat na de swap (ik een 9000pro, mijn huisgenoot m'n 8500le) beide videokaarten goed draaien. Zou dus bijna zeggen dat 't een conflict is tussen de 8500LE en m'n tyan...

Verwijderd

k zie staan dat jullie temps van miloman wel hoog vinden.. maar ik heb niet veel lager en hij is nog nooit vastgelopen op een keer na toen had k m net en had k per ongeluk draadje vanaf voeding in mn fan zitten 8)7 maar ik kan niet meer koelers in mn kast kwijt (heb maar ruimte voor 1 intake en 1 out-take.. heb een cooler-master centurion :X dus mss andre koeling of wat denken jullie??

CPU1: 53
CPU2: 60
VRM1: 34
VRM2: 52
DDR: 35
AGP: 38

owja.. meeste MB provcessoren kunnen tot 90 graden })

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 15:04:
Het is dus de vid-kaart... voeding maar gauw afbestellen en een leuke vidkaart op de kop tikken. Vreemde is dat na de swap (ik een 9000pro, mijn huisgenoot m'n 8500le) beide videokaarten goed draaien. Zou dus bijna zeggen dat 't een conflict is tussen de 8500LE en m'n tyan...
Ik zeg een goede voeding is nooit weg, zeker als je straks een nieuwere videokaart hebt (die natuurlijk weer meer gebruikt dan die 8500).
Zou natuurlijk ook een conflict kunnen zijn met die andere 'exotische' kaarten in je bak (tv-kaart, wireless kaart) of zo.

@Xero1985: waren niet mijn temps, maar mij leken de temps van PcDealer wat hoog... Die van jou vind ik keurig (als het stressed is tenminste).

Verwijderd

mm.. wat is manier dan om de pc zo gestrest mogelijk te krijgen of hoe je dat ook noemt :P dat zijn de temps vlak nadat 3d mark 2001 complete test is afgelopen.. of kun je m nog warmer krijgen (normale manier) wat normaal voor zou kunnen komen??

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 19:43:
[...]
82 voor cpu1? Lijkt me erg warm.... zit je koeler wel goed?
VRM1 & 2 ook aan de hoge kant. Wat voor kast heb je?
Ik heb 1x 1800+ in CPU 0 (P0) zitten. Heatsink (een GlobalWin WBK68) wordt niet zo warm, ik kan er mijn vinger gewoon tegenaan houden.

De kast is, zoals reeds vermeld, een Supermicro 760-A. Toen ik de kast opendeed, voelde ik veel lekstroom via de behuizing.

2x 80mm intake, 1x 60mm en 1x 80mm outtake, plus dualfan voeding (maar die heeft het al druk met zichzelf). Komt plaatje ->
Afbeeldingslocatie: http://pcdealer.acsp.nl/plaatjes/SC760.jpg
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 18:18:
mm.. wat is manier dan om de pc zo gestrest mogelijk te krijgen of hoe je dat ook noemt :P dat zijn de temps vlak nadat 3d mark 2001 complete test is afgelopen.. of kun je m nog warmer krijgen (normale manier) wat normaal voor zou kunnen komen??
Bij mij staat een Distributed.net client alls idle cylces op te eten. Of dat de CPU echt stressed tot 100% weet ik niet.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 18:18:
cpuburn 4 is voor zover ik weet het heftigst.

http://www.axzell.com/filer/files/cpuburn4.zip

voor 2 cpu's wellicht 2x laten draaien.

Verwijderd

smvs schreef op 31 juli 2004 @ 19:56:
[...]

cpuburn 4 is voor zover ik weet het heftigst.

http://www.axzell.com/filer/files/cpuburn4.zip

voor 2 cpu's wellicht 2x laten draaien.
Hier werd VRM2 het heetst met Sandra's burn-in wizzard, met alleen de 'CPU Multi-Media Benchmark' aangevinkt, en dan 'run continously' met default priority.
Pagina: 1