Toon posts:

is dit legaal of illegaal???

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik gisteren het bericht op http://www.planet.nl/plan...ontentid=493290/sc=88e823 heb gelezen ben ik me meer gaan interesseren voor anoniem surfen. ik vind dat europa niet het recht heeft om mijn surfgegevens bij te houden als ik laten we zeggen iets zoek over penisverlengers. planet.nl raadt de gratis dienst van http://www.bestproxies.com/ aan om de ip te veranderen, maar ik weet niet of ik zoiets wel mag gebruiken. mag ik de wet tegenwerken door gebruik te maken van die dienst???
graag een antwoord, aub.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Of 't illegaal of niet is weet ik niet, maar aangezien jou eigen ISP alles moet loggen, kunnen ze ook jou internet-verkeer van en naar die proxy loggen. Dus zolang jij niet met encrypting aan de gang gaat zoals SSL of VPN's oid kan je ISP 't altijd nog achterhalen :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reply :)

ik heb zelf wat teksten doorgelezen en begrijp dat erg veel mensen gebruik maken van een proxyserver en dus zijn isp's niets met het loggen van die surfgegevens (dus alleen die proxyserver). en het gaat me om het niet loggen van mijn echte gegevens, want een anonieme proxyserver is toch een gratis ding dat je krijgt en waarvan velen gebruik maken.
ik neem aan dat als planet.nl dat aanraadt het wel goed zal zijn. zij hebben een juridische dienst voordat ze zoiets plaatsen. maar aan de andere kant wil ik natuurlijk ook 100% zeker zijn. ;(

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:19
He stukje wat daar geciteerd werd zegt alleen dat ISP's moeten bijhouden wat er gebeurt. Het zegt dus niks over gebruikers zoals jij wat die wel en niet mogen. Hoe een ISP iets bijhoudt al het via een anonieme proxy gaat is hun probleem en waarschijnlijk hoeven ze dat zelfs niet te doen.

't Lijkt me wel heel sterk dat het gebruik van proxies illegaal zou zijn.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Verwijderd

Een proxy is nog steeds verplicht om inzage te verlenen na gerechtelijk bevel (en aangezien zij door diezelfde wet ook verplicht zijn om dataverkeer te loggen kunnen zij niet terugvallen op 'die gegevens hebben wij niet [meer])...

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:44
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 07:12:
Een proxy is nog steeds verplicht om inzage te verlenen na gerechtelijk bevel (en aangezien zij door diezelfde wet ook verplicht zijn om dataverkeer te loggen kunnen zij niet terugvallen op 'die gegevens hebben wij niet [meer])...
Werken de meeste ISP's dan via transparante proxys aangezien ik geen proxy server invul?

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Of is het een manier om gewoon geld te verdienen:
1. krijg volledig gratis toegang tot de ledensectie! Uw toegang wordt betaald door onze sponsor Ebay.be, de grootste online veilingsite ter wereld met miljoenen gratis leden! Deze optie verkiezen wij omdat dit méér opbrengt.

(Momenteel staat de banner met onze code op [spam] en dus surft u daarnaar toe. Vervolgens klikt u op de Ebay-banner en schrijft u zich gratis in. U moet zich via onze banner aanmelden of het is ongeldig, met als gevolg dat u geen toegang krijgt tot de anonieme proxyservers!!)

2. of, als u geen zin heeft om zich ergens in te schrijven, betaal online 1,12 Euro (via telefoon) en in de kleine zipfile (maar 0,1 kb) die u dan download vindt u een gebruikersnaam en wachtwoord.
Heb hier weer beetje twijfel aan.

Neemt niet weg dat proxy surfen op zich naar mijn mening niet illegaal hoeft te zijn.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
M.I.G. schreef op 27 juli 2004 @ 07:47:
[...]
Neemt niet weg dat proxy surfen op zich naar mijn mening niet illegaal hoeft te zijn.
Dat denk ik ook niet. Het is tenslotte de verantwoordelijkheid van de proxyserver om zich aan de logging-wet te houden, daar heb jij als gebruiker niets mee te maken, tenzij je -weet- dat de proxy illegaal is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Er is toch zo'n soort DC netwerk, maar dan ook voor browsen etc. (iets van FreeNet ofzo),
dan weet je nooit waar je iets vandaan haalt met surfen, nadeel is dat het een apart WWW is zegmaar, [s]dus normale pagina's zijn er niet te vinden (dacht ik)[s] toch wel.

zie hier: http://www.zdnet.nl/dossier.cfm?eid=14704

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 08:13 ]

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Kijk anders een naar JAP

Hiermee wordt je dataverkeer ge-encrypt en via een proxyserver naar het internet gestuurd. Hierdoor ziet jou ISP alleen dataverkeer naar de proxy gaan, zonder dat hij weet wat erin zit.

Let op, deze oplossing is niet 100%, lees de faq. Letop, proxies kunnen (zullen) je effectieve internet sneldheid vertragen! Daarom ben ik er eerst weer vanaf gestapt, maar ga het weer gebruik nav deze berichten.

Als iemand nog andere (soortgelijke) oplossingen weet, laat het weten.

Uit pgpnl:
1.5 Is encryptie legaal?
In het grootste deel van de vrije wereld wel. Sommige landen gunnen je je vrijheid van gedachten niet zo, en zetten je tegen de muur als je probeert dat recht in eigen hand te nemen. Onder deze landen bevinden zich Rusland, China en tot voor kort Frankrijk. In die landen mag je vaak alleen encryptie gebruiken als de overheid kan meelezen. Wat nou vrijheid! In Nederland is het echter legaal, zoals het hoort. Als je helemaal zeker van je zaak wilt zijn, zoek dan uit of in jouw land encryptie aan banden is gelegd
edit:
pgpnl toegevoegd + fixed typo

[ Voor 38% gewijzigd door jeanj op 27-07-2004 09:56 ]

Everything is better with Bluetooth

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12 18:06

Simkin

Bzzzzz

Hier kan je een cgi proxy script ophalen voor je eigen server:
http://www.jmarshall.com/tools/cgiproxy/

Een werkend voorbeeld:
https://gebruiker.net/cgi-bin/cgiproxy/nph-proxy.pl

tweakers.net

[ Voor 21% gewijzigd door Simkin op 27-07-2004 10:05 ]

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Via een proxy serven is niets illegaals aan. Campina afperser surfte ook via een anomynizer in de VS. NL politie deed een opsporingsverzoek bij de FBI, die hebben zonder problemen de gegevens meegekregen van de uitbater van de proxy, ook al stond in de policy dat ze die gegevens nooit zouden doorgeven. Als ze je willen pakken krijgen ze je toch wel. Proxy is idd alleen handig als je uitbaters van websites niet over je persoonlijke gegevens wil laten beschikken. Of om kloontjes op GoT aan te maken. :Y)

En voor de TS, ze zijn in Europa echt niet geinteresseerd in je penisverlengende activiteiten. Wel in het feit of jij cybercriminele feiten ontplooit.

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
kortom, gewoon legaal.. ik gebruikte het al een tijdje omdat ik op een bepaald forum was gebaned en toch graag las (warezborjde ergens in een duistre uithoek) ... dus ja je omzeilt er bepaalde dingen mee. P

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

In mijn W&G modtijd heb ik ook wel eens users met een ip uit mongolië gehad. Wist je iig zeker dat het een kloon betrof. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 07:12:
ik heb zonet een antwoord ontvangen van de mensen achter die dienst. Zij vertellen daarin dat het legaal gebruikt kan worden omdat mensen het recht hebben om hun privacy te beschermen.
ook verwezen ze opnieuw naar hun site met name wat een anonieme proxyserver is. dat vond ik trouwens ook op planet.nl terug.
"De publieke proxyserver houdt het surfgedrag bij, de anonieme proxy verwijdert alle gegevens. Een nadeel van het surfen met proxy kan zijn dat de verbindingssnelheid afneemt."
ik denk dat dat laatste wel wat afschrikt, maar ik heb het ook alleen maar nodig als ik persoonlijke zaken opzoek of andere.
ik ben nu aan het afwachten en dan zie ik wel of het een handige optie is.

Verwijderd

Topicstarter
cutter schreef op 27 juli 2004 @ 10:18:
Via een proxy serven is niets illegaals aan. Campina afperser surfte ook via een anomynizer in de VS. NL politie deed een opsporingsverzoek bij de FBI, die hebben zonder problemen de gegevens meegekregen van de uitbater van de proxy, ook al stond in de policy dat ze die gegevens nooit zouden doorgeven.
m.a.w. het is niet anoniem want die dienst houdt jouw gegevens bij, maar beloofd alleen ze niet door te geven. dat is is geen dienst om anoniem te surfen! |:(
het gaat mij dus om het echt anoniem surfen zoals op planet.nl beschreven staat i.p.v. op beloftes vertrouwen. 8)7

Verwijderd

nogmaals, veel proxy's zijn niet echt anoniem, als de fbi/cia ff verzoekje doet hebben ze alsnog je gegevens, beter is dit: http://www.freenetproject.org/

Verwijderd

Topicstarter
blogbuster schreef op 27 juli 2004 @ 10:50:
kortom, gewoon legaal.. ik gebruikte het al een tijdje omdat ik op een bepaald forum was gebaned en toch graag las (warezborjde ergens in een duistre uithoek) ... dus ja je omzeilt er bepaalde dingen mee. P
ik gebruik soms wel publieke proxyservers, maar die verraden mijn ip soms. ttoaal onbetrouwbaar. :(
Pagina: 1