Fasttrak 378 "Enter Fastbuild" vraag

Pagina: 1
Acties:

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-03 08:40
Hallo,

Ik heb een P4C800 Deluxe mobo met een fasttrak 378 SATA Raid controller onboard. Daaraan zitten twee 80gb SATA Maxtor schijven. Alles werkt perfect, al zit mij nog 1 ding dwars. Als ik namelijk opstart dan komt na de POST een statusberichtje van de controller tevoorschijn. Die gaat dan de drives detecteren, hij ziet de drives ook, en alles is functioneel, maar daarna staat er "Enter FastBuild Utility for rebuild." En dit alles verziekt nog al de opstart versnelling van mijn raid0 config. Mijn vraag is dus waarom vraagt de controller continu of ik de boel opnieuw wil instellen en kan ik die detectie uitschakelen/verkorten

Alvast bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En dit alles verziekt nog al de opstart versnelling van mijn raid0 config.
Definieer? Wat gebeurt er dan? In principe mag er niks gebeuren: de schijven worden gewoon gedetecteerd en daarna krijg je de melding of je de FastBuild utlity in wil gaan. Als je enkele seconden niet op de toetsencombinatie drukt, dan gaat ie gewoon verder.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:15
Ja, sorry hoor, maar vrijwel alle extra disk controllers (RAID en SCSI-controllers) kosten vaak 10-30 secs extra, meestal vanwege de scan naar disks en het evt installeren van een BIOS, zodat je van de betreffende controller kan opstarten...

Dus dit is normaal, en wil je dit niet, dan heb je gewoon pech... Want alle controllers hebben hier "last" van.

Edit: het enige wat echt snel gaat, is het booten van een IDE-disk avn een on-board controller.
En dan heb ik het over de tijd van moment "PC-aan" tot en met beginnen met "booten van OS"

[ Voor 23% gewijzigd door GarBaGe op 27-07-2004 08:58 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb precies 't zelfde, mij probleem is de veiligheid van de machine.
Kast op slot, Bios "gepassword" domein identificatie, alles prachtig dicht... behalve
-- druk op F3 to enter RAID configuration -- alwaar de mogelijkheid om je array te deleten: weg data. Enige beveilging hiervoor tot nu toe is met hel en verdoemenis dreigen, ik zou ook graag zien dat dat te beveiligen dan wel uit te schakelen of onzichtbaar te maken.

SiL controller kaartje, XP-pro/2003 domein/ 2,4G / 768MB/ 2x80 RAID0 / 1 x 200 / 1x 160

Jikra

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-03 08:40
Oke dan! Mijn vraag is beantwoord! Bedankt voor de reacties en de hulp!