[AVI] xvid 2pass problemen

Pagina: 1
Acties:

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:53

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
hey,

als ik in VirtualDub xvid 2pass gebruik komt de ingestelde waarde niet overeen met het resultaat :?

een serie "ruw" opgenomen met mijn TV kaart @
Resolutie: 736*544
Video: PICVIDEO MJPEG CODEC v3, setting 16 (legaal ;) )
Audio: PCM 32.KHz/16Bit/Stereo

VirtualDub
hier en daar stukjes er uit knippen en houd ongeveer 40 minuten over
resize ->488*360
Audio: MP3 32KHz/128Kb/Stereo

als ik opgeef dat de file in 2pass 310MB(alleen video, audio is @ mp3 ong. 40MB) moet worden krijg ik files van dikke 500MB ?! terwijl dat ~350 moet worden

wat doe ik fout?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
De hoeveelheid B en I frames zou uit kunnen maken, maar wat het precies is valt zo niet te zeggen. Daarvoor zou ik je instellingen moeten weten.
Maar eigenlijk ben ik sowieso altijd een beetje sceptisch tegenover het opgeven van een bestandsgrootte. Laat mij het zelf maar uitrekenen:
uiteindelijke bestandsgrootte in kb / tijd in seconden = bitrate in kbps
In jou geval dus ongeveer: 2539520 / 2400 = 1058.

Dat kan je ook eens proberen. Als dat nog niet werkt dan kan je eens naar de settings gaan kijken.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

lol 2pass is juist handig om accuraat tot een vooraf ingegeven bestandsgrootte van VBR cmpressie te komen

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
alles stap voor stap, na resize apart weer opslaan werkt blijkbaar ook niet :(

ik zal zo die andere Xvid versie gebruiken (waardeloos voor encoderen vind ik, je moet toch wat proberen :X )

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 28-07-2004 04:48 ]

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
ThaHandy schreef op 28 juli 2004 @ 04:47:
alles stap voor stap, na resize apart weer opslaan werkt blijkbaar ook niet :(
Om de kwaliteit te waarborgen raad ik dit sowieso af. Renderen en tussentijds opslaan gaat namelijk, met wekle compressie ook, altijd gepaard met verlies.
Daarnaast kan je van te voren weten dat het niet uit zou maken. XviD heeft zich namelijk niet aan de opgegeven bitrate gehouden of kan niet rekenen. Anders was het bestand namelijk niet te groot geweest.
ik zal zo die andere Xvid versie gebruiken (waardeloos voor encoderen vind ik, je moet toch wat proberen :X )
Dat is het voordeel van de meeste gratis software, daar worden alleen updates van uitgebracht als er ook echt iets up te daten valt. In dit geval dus sowieso doen.

[ Voor 20% gewijzigd door DeeD2k2 op 28-07-2004 11:43 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik zal mezelf even quote :) Dit stond namelijk ook al in een ander topic:
Het Gordian Knot pack van www.doom9.net is een erg handig pakket hiervoor. Alleen is dit pakket erg gericht op het maken van avi vanaf een dvd. Om van avi een avi te maken is het dan handig om eerste een avisynth scriptje te maken. Hierin moet je het volgende zetten:
code:
code:
1
DirectShowSource("c:\path naar de file\de naam.avi")

Je geeft het script de extensie .avs (b.v. test.avs) en dan kun je gewoon bij open avi in gordain knot dit script openen.

Het voordeel van dit pakket is dat je van te voren de grote en de kwaliteit kunt bepalen voordat je een file gaat re-encoden.

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
DeeD2k2 schreef op 28 juli 2004 @ 11:42:

[...]
Dat is het voordeel van de meeste gratis software, daar worden alleen updates van uitgebracht als er ook echt iets up te daten valt. In dit geval dus sowieso doen.
ik gebruikte xvid al, maar een oudere versie (XviD_Install.exe)
Nu XviD-1.0.1-05062004.exe en het WERKT!!!

150MB set, werkelijke output 171MB (inc. audio) :*) * ThaHandy gaat hard aan het werk :P
cool_zero schreef op 28 juli 2004 @ 13:48:
Ik zal mezelf even quote :) Dit stond namelijk ook al in een ander topic:

[...]
ik heb het ff 1.2.3 bekeken. Het zijn dus allemaal tools in de pack
enne over avisynth, ik hou het wel bij virualdub, al dat gescript 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door ThaHandy op 28-07-2004 17:10 ]

Pagina: 1