Toon posts:

[3DMax] Nut van andere renderers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb net een tutorial gedaan, en het plaatje wat de tutorial maker had, was veel mooier dan die van mij, nou is dat niet zo'n ramp..

Maar ik zag eronder staan "Rendered with Brazil r/s" en toen ik ging kijken zag ik dat dat Brazil rete duur is..

Waarom betalen mensen zoveel geld om iets wat er al in 3dsmax ingebouwd zit ? ik gebruik altijd die renderer...

Whats the diffrence ?:)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 02:17:
Waarom betalen mensen zoveel geld om iets wat er al in 3dsmax ingebouwd zit ? ik gebruik altijd die renderer...

Whats the diffrence ?:)
Je zegt het zelf al...
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 02:17:
...en het plaatje wat de tutorial maker had, was veel mooier dan die van mij
En als je tevreden bent met de Renderer van 3dsmax, waar maak je je dan druk om als anderen geld uitgeven aan iets "overbodigs" :? Het is toch aan hun om te bepalen wat ze met hun geld doen?

Verder vind ik je topicstart niet echt geweldig of uitlokken tot discussie....

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 27-07-2004 02:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
waarom zou je geld uitgeven aan 3dsmax? Je kunt het in principe toch ook natekeken met paint, is veel goedkoper. ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

tja, waarom kopen mensen photoshop als ze paint al in windows hebben zitten :X

beetje rare redenatie of niet? Brazil R/S is een fijne renderer met wat leuke extra's (Caustics bijv.)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Van Brazil was een tijd geleden ook een gratis trialversie beschikbaar. Verder kan het misschien zijn dat een aantal mensen op dezelfde manier is gekomen aan Brazil als jij aan 3dsmax bent gekomen >:).

Wat kan de 3dsmax renderer nog niet goed? Caustics (het lens-achtige verschijnsel met glas), HDRI (het gebruiken van een afbeelding als omgeving, maar een afbeelding die bijvoorbeeld een soort 'intensiteit' kent; 255,255,255-wit, maar ook 255,255,255-wit dat 2 keer zo helder is), en nog een zut dingen. Het is gewoon een hoop gedoe om deze effecten realistisch na te bootsen in 3dsmax (je moet er voor improviseren, extra lichtpunten gebruiken, of het is gewoon domweg onhaalbaar en je moet met Photoshop aan de slag).

Je vraag is inderdaad wel wazig. Jij wilt resultaat x. Met je huidige software kan dat niet. Dan ga je er vanzelf een weg omheen vinden, of blijft tevreden met resultaat x-1.

teveel zooi, te weinig tijd

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 18:56
Zie hier met een indrukwekkende lijst met features.

http://www.splutterfish.c...rinter=1&page=feature_gal

Verder heeft splutterfish een gratis versie van Brazil.

http://www.splutterfish.com/sf/sf_gen_page.php3?page=rio

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Waarom maken mensen zich toch zo druk om de renderer? Zeker als het gaat om het vergelijken van resultaten tussen de werken van verschillende individuen. Wat dacht je van belichting? Een goede render maken vereist vrijwel dezelfde disciplines als het maken van een goede foto.
Bij renderen gaat het nog iets verder omdat je de realiteit moet benaderen (die krijg je bij een foto gratis), dan wel moet overtreffen. Ik zie mensen nog altijd veel te snel naar exotische renderers grijpen zonder dat men ook maar enig inzicht toont in het juist belichten van een scene.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Snelheid? Sommige externe renderers zijn sneller met bepaalde effecten dan de built-in-MAX-scanline renderer. En extra features zoals al eerder aangegeven.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Ligt er aan beetje aan.

Brazil kan beter omgaan met shitload poly's.
Mijn terminator animatie zit inmiddels over de 400000 poly's en bij de scanline render duurt het een eeuwigheid voordat ie uberhaupt begint te renderen ( cachen ofzow ).
Bij brazil duurt het maar ff.

Voor fancy GI effecten hoef je geen brazil aan te schaffen, sommige caustic effecten kun je gewoon faken met plaatjes. SSS zul je evt ook kunnen faken ( wordt wel wat lastiger ). Max6 kan HDRI aan, sommige exotische renderers hebben dan wel weer een extreem leuke displacement modifier ( vray en mentalray zo uit het hoofd ).

Sommige lui gebruiken brazil of vray gewoon om de renderer "ja, dat plaatje is gerenderd met brazil 8) " soort "instant coolheid" ofzow.

Meeste van die dure grapjes kun je prachtig faken met de scanline renderer

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

mja Hymn, die mening deel ik eigenlijk wel. Ik ben van mening dat iemand die goed met de scanline kan werken akelig dicht in de buurt kan komen (of mooier zelfs :)) van de andere renderers.
Voor wat ik met 3Dmax doe moet ik wel zeggen dat ik Brazil als standard renderer heb staan omdat hij voor mijn gevoel een stuk sneller is (of dat feitelijk is weet ik niet zeker) en omdat je met een handleiding brazil goed onder de knie kunt krijgen (optimaliseren is daarnaast nog een vak apart in brazil) in tegenstelling tot bijvoorbeeld mental ray of vray, waar een nadere studie bij vereist is om het goed te kunnen gebruiken.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

Ik render zelf standaard in Final Render, omdat het voor mij toepassingen sneller en prettiger werkt dan de scanline renderer. Brazil gebruik ik niet, ik vind dat een verschrikking qua interface.

Maar zolang je termen als GI, caustics, SSS en dergelijke niets zeggen, gebruik gewoon de scanline renderer en verdiep je idd in belichting. Je kunt er meer mee bereiken dan je denkt als je maar de moeite neemt :)

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Ik ben het ook wel eens met Hymn en de reacties erna. Ik gebruik zelf (na Brazil en FinalRender gebruikt te hebben) nu tot volle tevredenheid VRay, en hoewel daar ook dingen in zitten die me niet aanstaan is vooral de snelheid voor mij een reden om naar VRay over te stappen (FinalRender vond ik in sommige dingen traag, vooral AA was erg sloom daar!)

Maar ik heb ook jaren met de scanline van MAX/VIZ gewerkt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Dexter op 27-07-2004 12:43 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 18:56
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 12:14:
Ik render zelf standaard in Final Render, omdat het voor mij toepassingen sneller en prettiger werkt dan de scanline renderer. Brazil gebruik ik niet, ik vind dat een verschrikking qua interface.

Maar zolang je termen als GI, caustics, SSS en dergelijke niets zeggen, gebruik gewoon de scanline renderer en verdiep je idd in belichting. Je kunt er meer mee bereiken dan je denkt als je maar de moeite neemt :)
Voeg daar maar HDRI aan toe. Vind ik ook nog een voordeel van Brazil. Plus de verschillen tussen de scherpte van een scanline renderer en een brazil rendering zijn redelijk groot.

Hier is ook een interessant artikel.
http://www.cgtalk.com/sho...105172&highlight=zaondude

[ Voor 8% gewijzigd door HawVer op 27-07-2004 13:37 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Pagina: 1