[XPhomeSP1] HD Partitie weg na herinstal

Pagina: 1
Acties:

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

Topicstarter
Ik heb in mijn pc 2 maxtor sata schijven van 80GB in raid-0 waar mijn windows op staat, daarnaast heb ik 2 maxtor schijven (IDE) van 160GB per stuk in de computer zitten die beiden voor circa 75% vol zitten met data die ik niet kwijt wil raken.

onlangs heb ik mijn windows opnieuw geinstalleerd op de sata schijven, waarbij ik bij de installatie de IDE schijven heb losgekoppeld (omdat setup anders pas mijn sata schijf als station E ziet)

Na de installatie heb ik mijn IDE schijven weer aangesloten en deze werden in windows gewoon herkend, echter als ongepartitioneerde/niet toegewezen schijven. Nou kan ik bij schijfbeheer wel een nieuwe partitie aanmaken, alleen ben ik dan al mijn data kwijt en dat is absoluut niet de bedoeling.

Ik zit dus met de volgende vragen:
* hoe kan na een herinstall van xp de partities van beide schijven verdwenen zijn??
* hoe krijg ik ze weer terug zonder verlies van data?
* of anders hoe krijg ik mijn data weer terug waarna ik dan wel nieuwe partities aanmaak?

ik heb partition magic v8 geinstalleerd, alleen deze wil niet opstarten omdat EZDrive zou zijn geinstalleerd??
ook heb ik powermax v3 geinstalleerd, maar daar kan ik wel een drive setuppen, maar ik heb het idee dat ook dan ik alle data kwijt ben

ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen, omdat ik gewoon niet al die data kwijt wil raken, desnoods recover ik alle data met een programma (iemand een goede tip betreffende een goed programma hiervoor?) en maak ik dan wel nieuwe partities, als ik mijn data maar terug krijg

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Denk dat je je partitietabel moet herstellen, daar zijn zat progjes voor te vinden zie: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Pas op hiermee; zeker geen nieuwe partities aanmaken!
Heb je alle updates en servicepacks geinstalleerd? Kijk maar eens bij topics als Grote disk niet herkend of zie niet alle diskspace.
Dus maak eerst je herinstall helemaal af, voordat je je twee 160Gb disks er weer in hangt.

Jikra