Toon posts:

Dataverkeer beperken

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft internet met een datalimiet (250Mb). Dit is te weinig om normaal op het internet te zitten (m.a.w. een als wassenneus verkochte always online, want gebruiken kan je het niet i.v.m. deze datalimiet).

ps. in ongeveer 45min heb ik zijn maand limiet op.

Reden voor deze keuze is uiteraard de prijs en i.v.m. vrouw, kinderen, auto, huis, enz... is er ook niet meer geld hiervoor beschikbaar.

Nou ja als het niet uit de breedte kan dan uit de lengte was mijn gedachte dus:

1. Alle mogelijke software geinstalleerd die spyware (ongewenst data verkeer) blokeerd
2. Mozilla Firefox met addblocker en popupblokker geinstalleerd (zeek strak ingesteld)
3. Outgoing firewall (zonealarm) alles geblokeerd wat niks op het internet tezoeken heeft

Maar mijn vraag is het volgende:
Is er een soort caching proxy server software die je kan installeeren op één PC zodat het dataverkeer nog verder wordt terug gebracht. (opslag is geen enkel probleem, mijn part 50GB ruimte zat).

Maar elk idee om het dataverkeer effectief verder omlaag te krijgen zijn welkom.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De cachingfuncties van de browser gebruiken?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

er zijn genoeg caching proxies beschikbaar
alegrosurf werkt geloof ik wel redelijk, je kan ook eventueel een aparte computer neerzetten die het regelt en dan squid erop

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 08:40

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

zet de automatische email ophaal functie uit, gebruik geen messengers en zeker niet wanneer je/ze er niet achter zitten, die produceren nl ook een hoop verkeer.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
't Is wel offtopic, maar ik ben best wel geïnteresseerd in de ISP en welk abo je kennis dan wel niet heeft.

Owja, volgens mij is Squid een (caching) proxy voor Linux, dat werkt volgens mij wel leuk voor het cachen van internetpagina's :)

[ Voor 40% gewijzigd door Osiris op 27-07-2004 01:45 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
je kan natuurlijk ook plaatjes niet laten weergevens, dat scheelt wel veel.
en Winroute Pro bevat een onderdeel "proxyserver" wat imho goed werkt.

Verwijderd

Osiris schreef op 27 juli 2004 @ 01:44:
't Is wel offtopic, maar ik ben best wel geïnteresseerd in de ISP en welk abo je kennis dan wel niet heeft.
Klinkt verdacht veel als het lichtste chello abonnement (starter).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 02:38 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:02
Wat gebeurt er zoal op de PC? Alleen webbrowsen? Daar valt verder weinig op te beknibbelen, of je moet bereid zijn om plaatjes en/of flash-animaties te blokkeren.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

250Mb datalimiet...mijn god... zelfs een modemmer die een beetje enthiousiast is haalt dat nog makkelijk!

( ik haalde het tenminste makkelijk )

De enige oplossing hier is een normale abbonement nemen, of een andere provider met NORMALE data limieten, KPN adsl lite bijvoorbeeld laat ... 3 tot 10 Gb per maand toe... kijk dat zijn pas normale data limieten!

There is no place like ::1

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 01:34:
1. Alle mogelijke software geinstalleerd die spyware (ongewenst data verkeer) blokeerd
2. Mozilla Firefox met addblocker en popupblokker geinstalleerd (zeek strak ingesteld)
3. Outgoing firewall (zonealarm) alles geblokeerd wat niks op het internet tezoeken heeft

Maar mijn vraag is het volgende:
Is er een soort caching proxy server software die je kan installeeren op één PC zodat het dataverkeer nog verder wordt terug gebracht. (opslag is geen enkel probleem, mijn part 50GB ruimte zat).

Maar elk idee om het dataverkeer effectief verder omlaag te krijgen zijn welkom.
1. Zou moeten werken, maar denk niet dat dat echt veel is
2. Een ad wordt pas geblocked als hij al binnen is denk ik, maar dat weet ik niet cker.
3. Daar zit ook wat in, maar dat zal een paar MB per maand zijn.

En een proxy zou mssn het enige zijn wat kan helpen met cachen, maar als het al op plaatjes en text van enkele kb's aankomt..

Verwijderd

Osiris schreef op 27 juli 2004 @ 01:44:

Owja, volgens mij is Squid een (caching) proxy voor Linux, dat werkt volgens mij wel leuk voor het cachen van internetpagina's :)
waarschijnlijk zeelandnet..

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
of hetnet

Verwijderd

Topicstarter
ja bingo, het is hetnet. Hij heeft maar 1 PC dus een eventueele chaching proxy zal ook op deze ééne PC moeten draaien

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 23:34:
ja bingo, het is hetnet. Hij heeft maar 1 PC dus een eventueele chaching proxy zal ook op deze ééne PC moeten draaien
Vergeet het ... 250 Mb is gewoon te weinig voor zelfs LICHT adsl gebruik. ...

Kijk eens uit naar een normaal DSL abbo

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
kom op zeg 250 MB moet gewoon kunnen. Dan zit je niet meer zoveel op Internet. Dus?? Dan zal je niet zo vaak erop kunnen. Tuurlijk ik zal het zeker niet halen maar als het moet gewoon zuinig ermee opgaan. Niet te vaak op internet. Als je maar 2 euro in je portomonee hebt dan zal je het daarmee moeten doen. Dan zet je via Netlimiter de snelheid naar een 56k modem voor alle programma's dus max 5 kb download.

Die euro nekt iedereen en dan moet je iemand niet uitlachen als iemand het niet kan betalen. Kijk dat ik nu 40 euro per maand hiervoor betaal voor mijn ADSL is eigenlijk belachlijk veel. Toch even 1200 gulden per jaar of wel 500 euro ongeveer maar dat heeft niet iedereen. Sorry maar er is toch wel een oplossing voor te vinden?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

In ieder geval een hostfile gebruiken met zoveel mogelijk adressen van ad's etc. Daarnaast "hoop" ik voor je dat je een USB modem hebt en dus pas verbinding gaat maken zodra je wilt internetten. Scheelt ook al een hoop data!

Daarnaast eens rondkijken op www.download.com, tucows.nl etc voor een goed proxy programma, zodat veel van de pagina's gecached wordt en bij het internetten daar uit gehaald wordt en nieuwe dingen gedownload.

Hiermee moet het goed mogelijk zijn om onder die limiet te blijven. Trouwens is het 250 down of ook up?

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 23:34:
Dat ze 250mb durve aan te bieden...

btw ooit gehoord van abo upgraden? of (na contract afloop) ISP Hoppen?

Verwijderd

Squid is een beetje onzin voor één pc. Gewoon de cache van de browser goed groot zetten lijkt me dan :) 1GB ofzo :)

Verwijderd

Laat 'm sowieso zo snel mogelijk overstappen... Wanadoo heeft bijvoorbeeld Direct ADSL voor € 22,95 per maand (de eerste 3 maanden € 9,95 per maand) met snellere down- en upload en geen datalimiet. Nu betaald 'ie € 19,95 per maand en de eerste 6 maanden € 14,95.

Verwijderd

test

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

itsalex schreef op 27 juli 2004 @ 23:49:
kom op zeg 250 MB moet gewoon kunnen. Dan zit je niet meer zoveel op Internet. Dus?? Dan zal je niet zo vaak erop kunnen. Tuurlijk ik zal het zeker niet halen maar als het moet gewoon zuinig ermee opgaan. Niet te vaak op internet. Als je maar 2 euro in je portomonee hebt dan zal je het daarmee moeten doen. Dan zet je via Netlimiter de snelheid naar een 56k modem voor alle programma's dus max 5 kb download.

Die euro nekt iedereen en dan moet je iemand niet uitlachen als iemand het niet kan betalen. Kijk dat ik nu 40 euro per maand hiervoor betaal voor mijn ADSL is eigenlijk belachlijk veel. Toch even 1200 gulden per jaar of wel 500 euro ongeveer maar dat heeft niet iedereen. Sorry maar er is toch wel een oplossing voor te vinden?
Misschien... maar dan verlaag je DSL tot een soort Flatrate inbellen... wat met 250Mb eigenlijk ook het maximum is...

Voor 5 euro meer per maand heb je een gewoon normaal DSL lite abbo met NORMALE datalimieten.

Sorry hoor maar 250Mb datalimiet is niet veel DSL voor je geld....het abbo is gewoon NIETS waard...

5 euro meer en je hebt een NORMAAL soort DSL.

Tuurlijk kan je met datalimiteren, snelheid limieten enzo proberen onder de 250Mb te blijven... maar.... wat bereik je daar dan mee....

Als normale DSL te duur eens, kijk eens naar kabel... vaak zijn de limieten daar minder erg :-)

Maar gaarne.... geen Always Online meer... dit abbo is simpelweg te gelimiteerd om maar iets te bieden. Stel je voor dat een zoon onderzoek doet voor een werkstuk..voila.. 50Mb aan foto's binnen 1 uur!

Maar ja, als ze echt een jaar vast zitten aan 250Mb per maand... net limiter instellen op maximaal 25Mb per avond, zelfs al wil het zoontje dan voor een werkstuk meer hebben...dan kan het niet...

25x10 is 250Mb...dus je kan 10 dagen voluit ...of spreiden!

[ Voor 19% gewijzigd door swampy op 28-07-2004 01:40 ]

Pagina: 1