Toon posts:

Switch vastlopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een korte vraag: Kan een switch vastlopen door te veel connecties zoals bij router (vaak) gebeurd?

ik heb gezocht via de search (gOT&google) maar ik heb geen antwoord gevonden.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk dat een switch vast wel vast kan lopen als ie continu téveel moet doen ofzo, maar na mijn weten is het niet mogelijk door teveel connecties, simpelweg omdat het de switch slechts om losse pakketjes gaat :)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:35

Kettrick

Rantmeister!

Switches kunnen wel vastlopen, maar dat kan erg veel oorzaken hebben. de meeste huis/tuin/keuken switches lopen echter niet vast.

Als je het over grotere zwaardere switches hebt is het een ander verhaal :)

Misschien is het handig dat je even verteld wat voor switch je hebt ?

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:39

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

ik weet dat 3com (office connect) switchen vaak vast lopen bij een hele korte powerdip, bij veel connecties heb ik het alleen nog nooit meegemaakt

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-05 12:47
Ooit een 9 poorts ofzo van hawking technology gehad die nogal eens vastliep. Wilde met niemand meer praten en deed 't pas weer na het verwijderen en opnieuw plaatsen van de voedingsstekker.

Support van het bedrijf beweerde dat er aan een oplossing gewerkt werd, maar natuurlijk nooit meer wat van gehoord. Switch weggegooid en 'n 2e hands cisco gehaald :)

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Wat versta je onder vastlopen ?! Als een switch finaal crashed (dus VASTloopt) is het een software bug (geheugen probleem, loop etc. etc.) die ervoor zorgt dat je switch niet meer functioneert.
Als het een tijdelijke down is, kan het uiteraard ook overbelasting zijn. Beetje vreemde vraag aangezien ALLES wat software gestuurd is en (dus) bugs bevat vast kan lopen :)

dus ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een switch te kopen en ik ben benieuwd of ik bij mijn aankoop erop moet letten of die snel vastloopt bij teveel connecties (zoals het geval bij sommige routers)
Ik wil weten of een switch niet vastloopt bij het gebruik van dc++ / e-mule / soulseek (door te veel connecties)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 01:26 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 01:25:
Ik ben van plan om een switch te kopen en ik ben benieuwd of ik bij mijn aankoop erop moet letten of die snel vastloopt bij teveel connecties (zoals het geval bij sommige routers)
Ik wil weten of een switch niet vastloopt bij het gebruik van dc++ / e-mule / soulseek (door te veel connecties)
Zoals ik al zei, het zal een standaard-switch een zorg zijn wát voor verkeer er over zn poorten gaat. Hij kijkt slechts naar OSI layer 2 (mac-adressen) en aan de hand daarvan bepaald ie naar welke poort 't pakketje gaat. Of het nou 100 Mbps aan FTP via 1 connectie is of dat het 100 Mbps via een P2P-proggie is, dat maakt hem niet uit :)

Disclaimer: voor zo ver ik weet

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Een router is ook een switch, maar dan van het soort wat op grond van layer-3 een beslissing neemt over de op layer-2 te kiezen poort. Los van de toegevoegde complexiteit van de software is de hardware, zeker voor goedkope switches, volledig identiek. Uitgaande van goed geschreven software hoeft een router niet vaker te crashen dan een switch, en met slecht geschreven software crasht een switch net zo hard. Als je zeker wilt weten dat het goed gaat, kies je dan ook voor een switch van een merk wat bekend is, een goede reputatie heeft, en vooral: een merk wat support op z'n producten geeft. Hoe ver je daarin gaat hangt dan enkel nog van je budget af. Netgear, 3com, Allied Telesyn, Cisco, Extreme of Foundry.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Een normale huis/tuin/keuken switch of router loopt nooit vast bij normaal huis/tuin/keuken gebruik :)

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

autosensing sweex switch met straight kabel op autosensing zyxel router aansluiten, resultaat is dat de switch vastloopt :P

en verder willen cheapass switchjes weleens problemen hebben met heeeel veel pakketjes, maar dan meer in de vorm van vertraging en packetloss
meestal niet met vastlopen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het is vrij makkelijk om een switch over de zeik te krijgen :) Maar dat is in het geval wat ik ga beschrijven door een andere oorzaak.

Een "intelligente" switch "onthoud" achter welke poort welke MAC-adressen liggen. Aan de hand daarvan zend die het signaal naar de correcte poort. Als je een 8-poorts variant hiervan hebt en je hangt er via een aantal hubs/switches veel machines tegelijk aan, kan het zijn dat de MAC-adres tabel "vol" raakt. Dan crasht een switch ook. Met Linux is dit makkelijker voor elkaar te krijgen door simpelweg de machine constant nieuwe MAC-adressen te laten maken.

Maargoed, aangezien dit het problee niet lijkt te zijn. Ontopic verder.

Ik heb een keer achter internet gezeten via een router met switch erin. Dat ding ging altijd over de zeik zodra er een port-scan op gedaan werd. Trouwens ook iedere keer dat er meer dan 8 computers tegelijk aanstonden nu ik er weer aan denk :? of als er gewoon achterlijk veel heen-en-weer gestuurd werd tussen de pc's onderling en het internet. Whatever het was weet ik niet, maar het probleem was opgelost op het moment dat die hardware router eruit ging, er een el-cheapo hub in gezet werd en overgestapt werd op een software router.

De oorzaak zal inderdaad zoals vermeld wel ergens in de hardware beperkingen van het apparaat zitten.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1