Toon posts:

athlon 64 fx 51 oc resultaten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht binnenkort een fx51 welke ik gewonnen heb met een mapping contest voor ut2k4. Ik zit echter te twijfelen tussen de mogelijkheid om de processor door te verkopen of er een nieuw systeem voor te bouwen. Ik heb momenteel een athlon xp 2500+ welke draait als 3200+, dus geen performance problemen.

Wat vooral een grote doorslag zal geven is de overclockbaarheid van de fx51. Als deze een beetje lekker te oc'en is (naar een fx53 en hoger) dan wil ik er wel over na gaan denken om er een nieuw systeem voor te maken. Ik zie echter maar bar weinig overclock resultaten van deze cpu (niet hier en ook niet via google).

Het verkopen van zo'n cpu lijkt me ook lastig. De prijs van de cpu is op de pricwatch zo'n 750 euro maar wie koopt er nou zo'n cpu over?

Dus, heeft iemand hier oc ervaringen met deze cpu? Zo ja, wat voor cooling? Welke frequency, welke multiplier, welke vcore, welk moederbord, etc.

Ik hoop dat deze thread geen slotje krijgt maar kan het me enigzins voorstellen.

Oja, een ander punt wat ik wel vervelend vind is dat ik dan een moederbord zonder soundstorm heb. Ofwel, geen streaming dolby digital 5.1 uit mijn z680's meer.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik zeg altijd je moet een gegeven hond nooit in de bek kijken. :) dus gewoon houden en dan langszaam een moederbord, geheugen bij elkaar sparen. want een fx 51 is gewoon simpel weg HEEL snel :)
hang er anders een leuke geluidskaartje bij, denk aan de audigy. :) of iets dergelijks.
en waarom zou je overclocken terwijl deze cpu al snel genoeg is?!

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

VR-Zone heeft een mooie database. Staan ook een aantal Athlon64 FX's in. Ook kan je in de database van Overclockers.com kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door silentsnow op 27-07-2004 02:07 ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de links maar daar zijn ook maar weinig fx51 oc's. Ik denk dat ie zowiezo wel naar een fx53 te oc'en is met air.

Naja, ik krijg ook nog een radeon 9800 pro aiw en een chenbro case. Die 2 nog verkopen en dan kan ik in ieder geval een nieuw moederbord + ECC registered geheugen + audigy 2 kopen. Dan kan me oude setje weer weg :) (barton 2500+ unlocked, 1 gig pc 3200, a7n8x-deluxe).

• mydogisgone
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

staar je niet blind op dat overclocken en hou dat spulletje nou gewoon standard omdat het uit zich zelf al snel zat is ja. :)

Verwijderd

Topicstarter
pffft :P. Je bent een tweaker of je bent het niet he :). Ik moet wel een behoorlijk groote performance boost krijgen in vergelijk met mijn xp3200+ want anders verkoop ik het net zo graag en dan upgrade ik liever later. Ben echter bang dat ik nooit een koper zal vinden voor zo'n cpu.

Verwijderd

mydogisgone schreef op 27 juli 2004 @ 01:45:
ik zeg altijd je moet een gegeven hond nooit in de bek kijken. :) dus gewoon houden en dan langszaam een moederbord, geheugen bij elkaar sparen. want een fx 51 is gewoon simpel weg HEEL snel :)
hang er anders een leuke geluidskaartje bij, denk aan de audigy. :) of iets dergelijks.
en waarom zou je overclocken terwijl deze cpu al snel genoeg is?!
Waarom zou je overklokken... wat een vraag zeg |:( :+

Is het een 940 of 939 CPU? Als het een 940 is had ik hem weg gedaan en een 939 FX-51 gehaald :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 10:46 ]

• mydogisgone
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 10:45:
[...]

Waarom zou je overklokken... wat een vraag zeg |:( :+

Is het een 940 of 939 CPU? Als het een 940 is had ik hem weg gedaan en een 939 FX-51 gehaald :)
O-)

waarom? omdat het een dure processor is. :P hehe overclocken doe je op processors die een tikkeltje goedkoper zijn lijkt mij ;)
of je moet heel rijk zijn :7

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
mydogisgone schreef op 27 juli 2004 @ 11:12:
[...]

O-)

waarom? omdat het een dure processor is. :P hehe overclocken doe je op processors die een tikkeltje goedkoper zijn lijkt mij ;)
of je moet heel rijk zijn :7
Nee, overclocken doet iedere tweaker (denk ik dan) met alle procs, ookal had ik een fx53 had ik m nog overclocked hoor.
Het gaat natuurlijk om snelle benchies en gewoon de kick 8)
Dat je proc/sys gewoon makkelijk alles aankan wat er is op games/benchies gebied enzo, dat ie gewoon altijd sneller is dan een standaard ding.
En bij overclocken als je alles gewoon goed in de gaten houd kan er weinig fout gaan hoor (temps en voltages gewoon goed in de gaten houden).

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
Het is een socket 940 cpu.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

een geoc'de pc pimpt gewoon ook leuk op een lan

kijk mij met me prom op 3 ghz benchen met mijn a64...das gewoon leuk om te doen, is hetzelfde als een snelle auto, of een mooi huis....

over die oc resultaten :

ik weet dat toms hardware een tijd trug een FX had geoc'd van fx51 naar fx53,maar om dat nou spannend te noemen B)

http://specs.tweak.to/16495

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 10:45:
Een socket 939 Athlon64 FX 51+ bestaat niet ;)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

silentsnow schreef op 28 juli 2004 @ 00:01:
[...]

Klopt :)
Je zou wel kunnen overwegen om die FX-51 te verkopen en dan een FX-53 S939 te kopen.

Dit om 2 redenen:
1) er zijn veel meer/betere mobos te krijgen voor S939.
2) Je hoeft geen registerd ram te gebruiken (kost minder geld en clocked beter).

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, nu nog iemand vinden die dan een fx51 wil kopen voor een normaal bedrag :P. Dat wordt denk ik ontzettend lastig, in vraag en aanbod staat er al 1 voor maar 500 euro terwijl ie nieuw 760 kost.

Verwijderd

silentsnow schreef op 28 juli 2004 @ 00:01:
[...]

FX-53 dan.. jij je zin :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb nog wat verder gegoogled en ik kwam uit op www.xtremesystems.org. Daar heb ik toch behoorlijke oc resultaten gezien met de fx51. Het probleem is nu dat die lui allemaal een hoge fsb kunnen draaien. De sk8n en sk8v hebben geen pci lock, de sk8n enkel een agp lock. Sloop je met zo'n hoge fsb niet je HDD en je video kaart? Zijn er nog mogelijkheden om de frequency van de pci en agp poorten lager te zetten? Op GoT vind ik er maar bar weinig info over.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 02:15:
Ok, heb nog wat verder gegoogled en ik kwam uit op www.xtremesystems.org. Daar heb ik toch behoorlijke oc resultaten gezien met de fx51. Het probleem is nu dat die lui allemaal een hoge fsb kunnen draaien. De sk8n en sk8v hebben geen pci lock, de sk8n enkel een agp lock. Sloop je met zo'n hoge fsb niet je HDD en je video kaart? Zijn er nog mogelijkheden om de frequency van de pci en agp poorten lager te zetten? Op GoT vind ik er maar bar weinig info over.
Logisch, want niemand heeft zo'n ding.. :z

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:10

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ik heb er hier 1 en die is overcloaked op Fx-52 speeds.

Niet zo' n grote verandering dus. Hier is voor de rest niks aan gedaan kwa voltmods of de vcore omhoog gegooid.

Hij word gemmideld 2 graden warmer ofzo, als ik hem op FX-53 speeds zet moet ik de vcore wel omhoog gooien en dan word ie al snel 10 graden warmer.
Pagina: 1