Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[psu] Stuk ?

Pagina: 1
Acties:

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Hallo allen.

Toen ik vanmiddag een harde schijf wilde bijplaatsen in mijn pc wou hij daarna met geen mogelijkheid meer aan. Ik merkte hierna dat zodra de psu aanstaat, er een hoge pieptoon uit komt. Als ik de psu uitschakel dooft deze piep langzaam uit. Is dit normaal of een teken dat mn psu het heeft begeven ?

thx Basss

www.baskoole.com

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:41
Sommige PSU's piepen gewoon zachtjes, wil echt niet zeggen dat ze per definitie stuk gaan ofzo... Doet je PC het weer wel als je die extra HDD eruit haalt?

Is de pieptoon zo hard dat je het "vroeger" zeker gemerkt zou hebben als hij toen gepiept zou hebben ?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• basvcds

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Nee dat is juist het punt, al zou ik zweren dat ik het toch wel een keer eerder gehoord zou moeten hebben als ik er mee bezig was. Zonder extra hdd doet hij het ook niet meer.

www.baskoole.com

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
staat de pc normaal gesproken altijd aan?

Kan best zijn dat 1 van je torren is gesprongen of een ander onderdeel.
Probeer eens de computer aan te zetten met een schoevedraaier ipv de aan/uit knop.
Dus waar de aan/uit knop aan vast zit :) daar hou je een schoevedraaier tegenaan .. wel oppassen enzo :)

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:24
Misschien iets met de thermische zekering. Even 10-15 mins wachten en opnieuw proberen. Maar dan met minder ballast. Misschien had je em overbelast

• basvcds

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Met de schroevendaaier heb ik nog niet geprobeerd, ik denk niet dat ik hem heb overbelast aangezien dr eerder wel 2x zoveel hardware aan heeft gehangen.

www.baskoole.com

Verwijderd

Ik zou idd es proberen met een schroevendraaier de pc aan te zetten.

Ik vrees alleen het ergste.
Mijn Q-Tec maakte op een gegeven moment ook een pieptoon (een hele irri pieptoon) toen kreeg ik naderhand een steeds uitvallende pc, waarna ik um niet meer mijn hardware toevertrouwde en een nieuwe kocht.

Misschien zijn wat specs posten wel handig.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

probeer anders eens op de ATX stekker de groene en zwarte te verbinden, hang er wat belasting aan (casefan, ccfl OID ) en kijk of hij het dan doet.

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:56

Ibex

^^ met stom.

Het kan zijn dat de voeding idd over belast is geweest, en dan schiet hij in een zgz "veiligheid". Je moet dan eerst de voeding loskoppelen van de netspanning voor een paar minuten oid. Liefst start je dan nog eens de pc, zodat alle restspanningen zijn verbruikt. Daarna is er veel kans dat de voeding weer als normaal zal werken. :)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-02 14:21

Thunde®

Don't Worry :)

Mijn psu zoemt ook een beetje als de pc uitstaat, het is al de 2e van hetzelfde merk omdat ik het niet vertrouwde, maar het hoort gewoon zo bij deze voeding. (Linkworld, niet echt goed maar het voldoet voor mij)

Mijn spec's | Modelbouwforum

Verwijderd

Als je wat oudere IDE kabels gebruikt, kan het zijn dat je je de kabel verkeerd om op je HD hebt gezet. Dit resulteerd in een niet opstartende computer en geen output naar de monitor.
Hoeft dus helemaal niks mis te zijn met je voeding.

Proef op de som, haal die Hd er eens uit.

• basvcds

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Ik heb hem inmiddels een nachtje zonder stroom laten staan maar ook dat helpt niet, Ik heb inmiddels de schroevendraaier truc en alles loshalen behalve het mobo geprobeerd maar niets helpt. Ik vermoed dat hij gewoon overleden is.

www.baskoole.com

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:24
Misschien een zekering gesproken. Moet je em even opschroeven en kijken. Als je nog garantie hebt niet doen maar gewoon opsturen.

• basvcds

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Ik heb inmiddels met een mycom gast zitten puzzelen en piekeren, en de conclusie is dat de voeding inderdaad kapot is, en dat ding heeft mn mooie MSI 850 meegesleurd in de ellende, dood als een pier.

Dat word upgraden.

www.baskoole.com

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:51
Ik weet dat elco's die op het punt staan te sterfen ook piepen. Maarja, daar heb je nu niet zoveel meer aan...

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1