Wat is de beste 200/250GB SATA HDD?? Problemen met Maxtor..

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Allegro16
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-03 19:08
Hoi,

Wat is op dit moment de beste aan te raden sata hdd van 250 of 200gb die een beetje snel is??
Heb op dit moment 2 Maxtor 7Y250M0 schijven, maar wil die mogelijk beiden laten vervangen door de leverancier van de pc en van de 2e hdd.

Groeten,

Allegro16.

Zie hieronder voor reden vervanging
----------------------------------------------

Ik heb een nieuwe pc van maart 2004, en heb daarin twee Maxtor 7Y250M0 SATA (250GB, 7200RPM, 8MB CACHE) schijven.
De 1e gebruik ik als primary, Windows schijf en heb ik bij de pc gekregen.
Omdat ik tot dan toe erg tevreden over de schijf was (1x was hij de MBR plotseling kwijt, maar dat was snel geregeld), kocht ik bij Salland Automatisering een 2e, vooral voor backup, etc.

Die heb ik binnen sinds ong. 2 maanden, en werkte tot zaterdag zonder problemen..
Die zaterdag, kreeg ik plotseling (zonder signalen vooraf) bij het branden van een dvd vanaf mijn 2e schijf, de melding dat het branden werd afgebroken ivm niet kunnen lezen van het bronbestand. Van alles geprobeerd zonder resultaat, en verder leek het systeem gewoon te weken. Ook de schijf.

Ik reboot het systeem, is de naam van de drive veranderd naar "Lokaal Station", en kan ik het niet meer benaderen..

Hij wordt nog wel gezien, ook na verwijdering van de hardware in Windows en door het bios, maar kan niet meer bij de data (ongeveer 100GB) op de schijf.
Meestal crasht de verkenner, en doet hij het wel dan begint hij te zeuren dat de schijf niet zou zijn geformateerd en of ik dat wil doen.. (Nee, natuurlijk..)

Partition Magic, Powermax, Windows checkdisk zien hem wel in meer of mindere mate maar niet zoals het hoort. -Bijv. andere naam, defecte HD, of als volledig gebruikt ipv 100GB van 250/230-

Heb zowel Salland als Maxtor gemaild, hoe dat van die data (Systeem backups en backups van programma's) opgelost van worden.

Salland wil wel naar een oplossing kijken -als Maxtor niet reageert-, want een drive hoort niet van het ene op het andere moment binnen 2 maanden de geest te geven en dat je alles kwijt bent. -Mijn WD, 80GB ata houd het al 3 jaar uit in mijn oude pc-

Maxtor reageert negatief, zegt dat ze niet kunnen en willen helpen de data terug te krijgen..Willen enkel een nieuwe vervangende drive sturen (wat heb ik daaraan, zonder data? 100GB is veel..) Niet hun probleem, moet t zelf uitzoeken..
Dus die maken een inferieuere drive, die crashed en dan lopen ze weg voor hun verantwoordelijkheid.. Zou het minstens 3 jaar moeten uithouden..

Heb ze een nieuwe mail gestuurd dat dat niet acceptabel is, hoor 3 jaar garantie te hebben maar haalt de 2e maanden niet eens.. Nog geen antwoord.

Ik heb nog niet geprobeerd de data zelf te herstellen, enkel getest hoe en of de schijf verder herkend werd en overal errorlogs en schermafdrukken van gemaakt.

Maar het blijft vreemd dat Maxtor zo doet, want ze hebben de middelen om binnen no time de data eruit te krijgen, ik niet. -Op wat software na-

Ik hoop toch dat Maxtor tot zijn positieve komt en inziet dat dit niet okee is en hun gebruikers toch belangrijk vind..
En dit geeft alleen maar negatieve publiciteit..

Mocht daar niets aan veranderen, wil ik dus BEIDEN drives vervangen. Kan het risico niet nemen dat het weer gebeurd en de fabrikant zo onverschillig is. En de kans dat het weer gebeurt, is aanwezig.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Je kan natuurlijk proberen om je data te recoveren zie deze link: OM FAQ / Beleid

Overigens de beste schijf moet je wel kunnen vinden lijkt me, er zijn een groot aantal leveranciers van SATA schijven. Zoek anders wat reviews op (oa op storagereview.com ) en maak dan een keus.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Je denkt er wel makkelijk over.

HD fabrikanten geven ALTIJD aan dat zij niet verantwoordelijk zijn voor het verlies van data.
Komt nog een keer bij dat datarecovery erg kostbaar is, de meeste bedrijven rekenen hiervoor 1000'en euro's per geredde GB

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik zelf heb twee van die HD's, die werken zeer goed. Hoe staat het met de koelen in je pc kast, die HD's worden heel erg warm. Ik heb voor MaXLine Plus II gekozen om dat er 3 garantie op zit, En ze zijn gemakt voor 7x365 24 huur per dag aan te laten server HD's.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Als ik je verhaal zo begrijp gebruikte je die 2e voor de backup.
Sjah. Ik zou zeggen dat ook die schijf niet ongevoelig is voor problemen,
dus als je data echt zo critical was, waarom heb je het dan niet op cd / dvd
gebacked? Of een Raid-opstelling?

Succes in ieder geval met de afwerking.

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ van dit subforum is duidelijk over het kiezen van een HDD en het recoveren van verloren gegane data :)

Sidenote: de Betrouwbaarheid van de harddisk hangt van een groot aantal factoren af, waarvan het grootste deel door jou beïnvloedbaar is: voeding, kabels, montage en omgevingstemperatuur. Het is dus een beetje ondoenlijk om te zeggen welke ATA schijven het betrouwbaarst zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.