Toon posts:

dual socket 939/754 of andere dual amd?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk op zoek naar een dual socket 939 of 754 moederbord maar kan weinig vinden. Iemand een tip?

Wel vond ik deze in de pricewatch:
Iwill MPX2, AMD 760 (Dual CPU)
http://www.tweakers.net/pricewatch/28525

Daar gaan 2 Athlon MP processoren op maar ik heb zo'n vermoeden dat een enkele AMD Athlon 64 3500+ praktisch een stuk sneller is als 2 AMD Athlon MP 2800+ bijv?

Ik zou m'n huidige systeem willen upgraden om oa behoorlijk autocad en/of solidworks te kunnen draaien. Het gaat mij puur om de praktische snelheidswinst en niet om wat het ding theoretisch zoal bereiken kan.

Of heb ik geen bal aan een dual proc systeem en kan ik beter een vette single proc aanschaffen (en leuke dingen doen met het overgebleven geld)?

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Kijk eens in het amd64 topic, ik ben ook op zoek.

De DK8N van Iwill lijkt wat je zoekt, maar ondersteunt geen OC'en.

Verwijderd

Ik zou ook in het AMD-thread kijken. Maar voor het threadje dichtgaat, er zijn geen dual socket 939/754, als je graag een dual wilt moet je Socket 940 hebt voor Dual Opterons.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Dat is omdat AMD dat zo gemaakt heeft. Socket939 processoren /mogem/ van hun niet op SMP mobo's. Wil je SMP? Dan mag je een opteron workstation proc kopen.

s/939/754 geldt ook :)

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Mij staat iets bij dat autocad geen dual procs ondersteund hier staat er meer over. Dus volgens mij kan je beter voor een single gaan en dan socket 939 lijkt mij het beste ivm upgraden maar er zijn mensen die er meer dan mij vanaf weten want ik weet niet hoe het zit met solidworks .

No signature found

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De A64, A64FX en Opteron 1nn ondersteunen geen SMP. De Opterons 2nn en 8nn wel :)

Hier was je ook achter gekomen als je je wat meer in de materie had verdiept. Door bijvoorbeeld gewoon op www.amd.com of de CPU overzicht via de FAQ van dit subforum te kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 27-07-2004 08:24 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.