Combineren van 100mbit met Gigalannetwerk

Pagina: 1
Acties:

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Topicstarter
Dit is mijn huidig 10/100 mbit thuisnetwerk :

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/lightweight/Brol/Network.gif

Dit netwerk wordt gebruit voor internet en bestands/printer delen.

Ik wil nu tussen computer A en B een GIGA bit netwerk aanleggen. Is het nu voldoende om in deze computers een Gbit netwerkkaart te stoppen en deze te verbinden met een "Crossed cable" ? Of zal dit conflicten geven met het andere netwerk ? Iemand een goede "faq" hiervoor ?

Religion is Opium for the Masses

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je zorgt dat het een ander subnet is gaat het wel lukken

Iperf

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:57

Khaine

Python liefhebber

fish schreef op 26 juli 2004 @ 23:52:
Je zult ze idd buiten je normale netwerk moeten linken .
B.v. door middel van een crosskabel .

Dit om het simpele feit dat zowel je modem als je switch waarschijnlijk maar 100 mbit aankunnen .

Nu kunnen de meeste Gig-lan kaarten moeiteloos terugschakelen maar dat is nou net niet wat jij wilt .

Dus ... computer A + B uit het thuisnetwerk en 1 op 1 koppelen aan elkaar OF computer A + B koppelen 1 op 1 en zorgen dat OF A OF B een 100 mbit netwerkkaartje nog heeft om op het normale netwerk te kunnen communiceren.

Moet te doen zijn lijkt me .... iig suc6 :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Topicstarter
Khaine666 schreef op 26 juli 2004 @ 23:57:
[...]
en zorgen dat OF A OF B een 100 mbit netwerkkaartje nog heeft om op het normale netwerk te kunnen communiceren.
Je zegt of A of B uit het 100 mbit netwerk halen; maar dan kan deze toch niet meer op internet :?
fish schreef op 26 juli 2004 @ 23:52:
Hoe doe ik dit practisch ? Momenteel is DHCP op router ingeschakeld

[ Voor 29% gewijzigd door Hoholi op 27-07-2004 00:12 ]

Religion is Opium for the Masses

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je prikt in A en B een gbit-kaart, geeft ze beiden een IP in de 192.168.10.x range, en klaar. Als je nog extra spannend wilt doen kun je met ROUTE ADD zorgen dat alle routes naar elkaar alleen via de gbit iface lopen.

Bestaande 100 mbit kaarten dus lekker laten zitten :)

[ Voor 12% gewijzigd door HunterPro op 27-07-2004 00:12 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:31
Ik wil hier even op inhaken, zonder daarvoor een nieuw topic te hoeven starten:

Ik wil ook tussen 2 pc's een gigabit verbinding maken:

Situatie: (bijna net zo als topicstarter omschreef, qua idee)

PC1:Onboard Gigalan ip: 192.168.0.1
PC2:Onboard Gigalan ip: 192.168.0.2
Verbonden met elkaar via een Cross Cat5e kabel, subnet 255.255.255.0, verder nix ingesteld.

Ook zit er in beide pc's een 10/100 kaartje. Die zijn via UTP verbonden met een Adsl 4 ports router.

Nu wil ik dus het netwerk verkeer regelen via die Gigalan, maar dat werkt dus nog niet. Ik heb alleen File&Printer sharing aanstaan op de Gigalan verbinding.

Maar de pc's zien elkaar nog niet.

Kan deze situatie wel :?
Dus dat de 10/100 kaartjes zorgen voor het internet (wat nu gewoon goed werkt) en dat de Gigalan zorgt voor het interne netwerkverkeer ?

[ Voor 10% gewijzigd door Hoyden op 07-10-2004 19:12 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De simpele manier is gewoon een gigabit switch te kopen. Die zijn helemaal zo duur niet meer tegenwoordig. Kun je ook zonder moeite de rest upgraden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:31
CyBeR schreef op 07 oktober 2004 @ 19:14:
De simpele manier is gewoon een gigabit switch te kopen. Die zijn helemaal zo duur niet meer tegenwoordig. Kun je ook zonder moeite de rest upgraden.
Maar daar gaat het even niet om. ;)
En btw, ik heb nu een alles in 1 apparaat (ADSL modem incl. 4 ports router)
Dan zou ik die compleet moeten vervangen, en ik ken nog geen Gigabit ADSL modems met 4-ports router)

Zou de situatie zoals ik omschreef moeten werken ? Zo ja, dan ga ik verder op onderzoek uit :)

[ Voor 11% gewijzigd door Hoyden op 07-10-2004 19:34 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-05 13:41
Die router kan je gewoon op n gigabit switch aansluiten. Dan kan je alle pc's aan de gigabit switch hangen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:34

Corpii

Le Tostie

FatalError schreef op 07 oktober 2004 @ 20:23:
Die router kan je gewoon op n gigabit switch aansluiten. Dan kan je alle pc's aan de gigabit switch hangen.
lijkt mij het beste ja, dan kun je tussen comp A+ B je gigabit benutten maar toch internetten.

Omdat er evt geen gigabit adsl modems zijn kun je de uplink funktie gebruiken om ze toch aan elkaar te hangen. Ff investeren in een gigabitswitch
Pagina: 1