ATI Radeon 9800 no-signal na reboot

Pagina: 1
Acties:

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Zodra ik wil rebooten nadat ik bijvoorbeeld iets heb geinstalleerd valt het signaal weg van mijn videokaart en gaat de monitor in standby mode.

Ik heb dus net al uren op internet gezocht en hier in de search maar echt duidelijke antwoorden kom ik niet tegen.

Situatie is:

Sapphire Radeon 9800 non-pro met Catalyst 4.7 dit alles in Windows 2000 SP4 voor verdere spec's zie sig (workstation) Ik heb dit alles dus wel eens een keer gehad maar mijn vermoeden zegt dat het na de installatie van 4.7 erger is geworden.

Oplossing die ik heb gevonden en heb uitgetest zijn:

- andere drivers 4.6 etc..
- voltage van mobo gecheckt
- voedingstekkers verwisselt
- verse windows installatie
- bios en power management instellingen aangepast
- AGP fastwrite uit
- AGP 8x en 4x getest
- Iiyama VMP 452 is ook getest en werkt gewoon

Dus het probleem zodra ik vanuit Windows reboot valt het signaal weg en moet ik met de resetknop de pc restarten met als gevolg dat ie gewoon wel opstart. Opzich is het geen groot probleem maar het moet toch gewoon werken :? Iedergeval mijn vraag is: wie heeft de oplossing of heeft ook zoiets meegemaakt? Is dit een bug die vooral in de laatste series van de Catalyst drivers voorkomen?

Alvast bedankt....

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Ik denk dat je dit meer in de richting van je mobo moet zoeken.. wellicht bios update?

//edit

Of nu ik nadenk, ik heb datzelfde pasgeleden bij een klant gehad. (was net een schone installatie)
Daar kwam dat zelfde probleem voor.

Nog een keer opnieuw geinstalleerd en het werkte toen wel.

Als je een schone installatie maakt, reboot dan ff na elke driver/software installatie die je doet, weet je iig waar het aan licht als het weer voor zou komen.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 23:15 ]

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Dat heb ik dus ook gedaan verschillende bios updates (voor de mensen een Abit KD7-Raid) en idd na elke driver/update een restart. Vandaar ik ook Cat 4,7 verdenk, ik hoop eigenlijk dat het een bug is in Cat 4.7.

Ik heb dus zelfs oudere bios updates getest maar geen van alle hielp.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

CycloneX schreef op 26 juli 2004 @ 23:18:
Dat heb ik dus ook gedaan verschillende bios updates (voor de mensen een Abit KD7-Raid) en idd na elke driver/update een restart. Vandaar ik ook Cat 4,7 verdenk, ik hoop eigenlijk dat het een bug is in Cat 4.7.

Ik heb dus zelfs oudere bios updates getest maar geen van alle hielp.
Dus je hebt hem al compleet geformatteerd?

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:13

Rico

Wie dit leest is gek....

Ligt aan je moederbord.
De hele Abit K serie heeft problemen met de radeon 9800.
Zoek maar eens op het internet of op de abit forums in de usa.
Abit geeft Ati de schuld en Ati weer Abit...lekker dus.
Zoek ook maar eens op 9800 pro en KR7

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 23:30:
[...]

Dus je hebt hem al compleet geformatteerd?
Jep 2 maal zelfs ;)
Rico schreef op 27 juli 2004 @ 12:05:
Ligt aan je moederbord.
De hele Abit K serie heeft problemen met de radeon 9800.
Zoek maar eens op het internet of op de abit forums in de usa.
Abit geeft Ati de schuld en Ati weer Abit...lekker dus.
Zoek ook maar eens op 9800 pro en KR7
Jah zulke gelijkwaardige dingen kwam ik ook al tegen, naja vooral de KR7 serie er stond vaak niet specifiek de KD7 serie. Maarjah had al het vermoeden dat het een bug zou zijn, ojah heel af en toe restart ie wel normaal. Ik zal nu eens verder gaan searchen op het Abit forum.

Verwijderd

Maar op het moment dat je reset voordat windows is geladen? Geeft de pc dan wel normaal beeld, of ook niet?

Want dat duid nl op een softwarematig probleem..

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:13

Rico

Wie dit leest is gek....

Is puur een Abit probleem.
Sommige borden starten helemaal niet met een Ati 9800 en bij sommige moet je aldoor de reset knop indrukken na het aanzetten.
Heel irritant.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Als je zeg maar restart dus een reboot vanuit Windows dan reset de pc en geeft ie een piepje dan zie je de lampjes van keyboard oplichten en dan start je pc op. Wat mij dus opvalt is dat dat ook juist nie gebeurt, zodra dat nie gebeurt gaat mijn monitor in standby mode. Enige activiteit die ik zie zijn de harde schijven (ledje) en dan is het stil, en moet ik weer een harde reset doen wil die opstarten.

Ik heb ook een vermoeden dat Windows niet opstart, als Windows zou opstarten zou ik het Windows opstartgeluidje moeten horen en die hoor ik juist niet.

Volgens mij wordt tijdens de reboot mijn videokaart niet meer gevonden ofzo :?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:56

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

De Catalyst drivers zijn voor aansturing van je videokaart in WINDOWS.
Als je kaart tijdens het opstarten (koud of via een reboot) uit gaat, dan ligt dit niet aan de catalyst drivers (want die zijn dan nog niet geladen), maar of aan de kaart of aan het moederbord.

Aangezien er zovelen zijn die vergelijkbare problemen hebben met een Abit K-bord in combinatie met een ATi Radeon 9800 kaart, verdenk ik zelf Abit van het niet goed samen kunnen werken met Abit moederborden.

Ik heb zelf een ATi Radeon 9800XT op een Asus A7N8X-deluxe en het werkt subliem en zonder problemen.

Hier kon uw advertentie staan

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Zou het niet kunnen zijn dat er tijdens het afsluiten van Windows iets verkeerd gaat :?

Verwijderd

CycloneX schreef op 28 juli 2004 @ 14:57:
Zou het niet kunnen zijn dat er tijdens het afsluiten van Windows iets verkeerd gaat :?
Ja dat kan, heel goed zelfs.

Op het moment dat je windows opnieuw geinstalleerd hebt. En totaal nog niets geinstalleerd hebt, wil ie dan wel rebooten? Of tijdens de windows setup, reboot ie ook een aantal keer...?

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Jup na de installatie van Windows heeft ie een paar keer goed gereboot, na de VIA en ATI drivers ging het de mist in.

Verwijderd

CycloneX schreef op 28 juli 2004 @ 18:48:
Jup na de installatie van Windows heeft ie een paar keer goed gereboot, na de VIA en ATI drivers ging het de mist in.
Laat die via drivers eens achterwege, daar komt het waarschijnlijk door.
Pagina: 1