Toon posts:

[Ervaringen] Goede 17 inch laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een 17" laptop. Ik heb al wat rondgekeken op internet, maar zoveel modellen vind ik niet. Ik vind tot nu toe de Apple PowerBook 17" een zeer mooi toestel. Maar ik zou graag nog wat meer weten.

Daarom mijn vragen vragen :
- Ken je nog andere goede 17" laptops.
- Wat zijn je ervaringen met deze toestellen.

De laptop moet wel:
- Redelijk draagbaar zijn
- Max € 3000 kosten
- In België te krijgen zijn

Alvast bedankt
PuLse

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Acer en Sony hebben ook 17inch modellen

Acer 1710 model als ik het goed heb en Sony A117, als je budget max 3000 is zou ik voor de Sony gaan.

Acer link:
http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=1287324182
Denk niet dat je met 7kg wilt gaan rondlopen :X en een kachel als notebook wilt hebben waarvan de fan praktisch altijd aanstaat.

Sony link:
  • Pentium-M Dothan 1,7GHz, die is vergelijkbaar met een Pentium4-Mobile 2,8GHz. Voordeel van deze cpu is dat je denk ik 3 uur op batterij kan werken. 1920 x 1200 resolutie black onyx scherm, wordt gezien als de beste notebook schermen op dit moment Ati M9700 64MB, beste mobile grafische kaart op dit moment. 54mbit WLAN als ik het goed heb 80GB harddisk DVD +/- rw
http://vaio.sony-europe.c...+Series&product=VGN-A117S

BTW wat versta jij onderdraagbaar :? 17 inch is meestal niet echt draagbaar maar goed, die Sony komt op 4kg.

En waarom perse 17inch :? als dat ding draagbaar moet blijven :?

[ Voor 29% gewijzigd door FongWan op 26-07-2004 22:41 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

Hehe :p
Deze zal wel niet in België verkrijgbaar zijn, en ook niet wat je zoekt, maar qua portable is dit toch het neusje van de zalm:

http://vaio.sony.co.jp/Products/PCG-X505CP/

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

TS wilt een 17inch notebook en dan kom jij met een 10,4 inch aan ..

Maar het is wel een van de :9~ :Y) ultralight notebooks die ik gezien heb. Dat ding is echt klein, in een tijdschrit dat ik heb hadden ze die x505 gereviewed en een actual size foto van de zijkant erin staan.

Dat ding is echt dun !!! en mooi !!!

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

Topicstarter
FongWan schreef op 26 juli 2004 @ 22:33:
Acer en Sony hebben ook 17inch modellen

Acer 17xx model als ik het goed heb en Sony A117, als je budget max 3000 is zou ik voor de Sony gaan.

Zie de link:
  • Pentium-M Dothan 1,7GHz, die is vergelijkbaar met een Pentium4-Mobile 2,8GHz. Voordeel van deze cpu is dat je denk ik 3 uur op batterij kan werken. 1920 x 1200 resolutie black onyx scherm, wordt gezien als de beste notebook schermen op dit moment Ati M9700 64MB, beste mobile grafische kaart op dit moment. 54mbit WLAN als ik het goed heb 80GB harddisk DVD +/- rw
http://vaio.sony-europe.c...+Series&product=VGN-A117S

BTW wat versta jij onderdraagbaar :? 17 inch is meestal niet echt draagbaar maar goed, die Sony komt op 4kg.

En waarom perse 17inch :? als dat ding draagbaar moet blijven :?
Die sony had ik nog niet tegengekomen! Merci! :)

4 Kg is ongever het maximum voor een laptop denk ik.

Ik ben slechtziend, en een groter scherm helpt altijd. En liefst nog wat draagbaar zodat ik hem nog gemakkelijk naar mijn kot kan meenemen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 22:44:
[...]

Die sony had ik nog niet tegengekomen! Merci! :)

4 Kg is ongever het maximum voor een laptop denk ik.

Ik ben slechtziend, en een groter scherm helpt altijd. En liefst nog wat draagbaar zodat ik hem nog gemakkelijk naar mijn kot kan meenemen.
Doe voor de grap eens 4 pakken melk in een schoudertas en hang die aan je schouder. Gooi er nog een 5e pak bij voor de lader, muis en accesoires. Dan piep je wel anders :P

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Is 15 inch dan niet groot genoeg voor je :?
Ik zou gewoon gaan kijken goe het beeld is op 15inch schermen. En als je hoge resoluties gaat draaien dan zou ik gewoon de icoontje en letters groter maken in WinXP.

Maar ik neem aan dat je niet zo slechtziend bent toch :?

Maar goed, ik denk dat een Mac of die Sony wel beste bang voor buck hebben. Alleen moet je je wel goed de keuze overwegen van wil je Windows blijven draaien of helemaal overstappen naar OS X, je zal niet alle software die je nu onder Windows hebt werken hebben voor de Mac.

Waarvoor ga je je notebook gebruiken, welke software heb je nodig etc etc etc. Zoek goed uit of er alternatieven voor zijn die op OS X werken. Anders zit je met een hele mooie Mac maar heb je er geen software voor.

Verwijderd

Topicstarter
FongWan schreef op 26 juli 2004 @ 22:49:
Is 15 inch dan niet groot genoeg voor je :?
Ik zou gewoon gaan kijken goe het beeld is op 15inch schermen. En als je hoge resoluties gaat draaien dan zou ik gewoon de icoontje en letters groter maken in WinXP.

Maar ik neem aan dat je niet zo slechtziend bent toch :?

Maar goed, ik denk dat een Mac of die Sony wel beste bang voor buck hebben. Alleen moet je je wel goed de keuze overwegen van wil je Windows blijven draaien of helemaal overstappen naar OS X, je zal niet alle software die je nu onder Windows hebt werken hebben voor de Mac.

Waarvoor ga je je notebook gebruiken, welke software heb je nodig etc etc etc. Zoek goed uit of er alternatieven voor zijn die op OS X werken. Anders zit je met een hele mooie Mac maar heb je er geen software voor.
Dat heb je juist, ik kan nog fietsen enzo, dus dat slechtziend is niet zwaar te noemen.

Een 15" kan misschien nog altijd, maar ik wil met deze topic gewoon te weten komen wat er zoal bestaat in de 17" markt, en wat jullie ervaringen daarmee zij. Dus liefst geen gezeur meer over 15"/17" , aub!

Mac OS X zou geen probleem mogen vormen denk ik!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 23:02 ]

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Ik weet niet of je die link van die Acer al gezien hebt, ik had hem net erbij ge-edit toen jij mij aan het quoten was, maar ik denk dat die al afvalt vanwege het gewicht.

Verder heb ik geen andere 17 inch notebooks gezien, misschien dat anderen nog wat merken kennen. En heb ik alles besproken tussen Mac en Windows notebooks waar je op zou moeten letten.

Misschien nog een tip om in het Apple subforum te kijken voor zover je dat nog niet gedaan hebt voor ervaringen maar voor de rest heb ik niets meer toe te voegen.

In ieder geval veel succes met het kiezen.

Verwijderd

Ben zelf in het bezit van die acer 1710 laptop en moet toegeven is inderdaad een aardig zware laptop.
Maar verder vindt ik het een prima laptop, de reden dat ik deze laptop heb aangeschaft was voor mijn het service oogpunt, de service afdeling van acer zit in Den Bosch en weet uit ervaring dat deze perfect is.
Had recent wat problemen met het scherm heb hem daar afgegeven en twee dagen later lag hij al gerepareerd weer thuis. Heb toch in het verleden bij andere merken dit een stuk slechter meegemaakt en 6 tot 12 weken was dan geen uitzondering.

Verwijderd

Toshiba heeft meen ik ook een laptop (?) met een 17" breedbeeld scherm. Ik heb m in Engeland bij de Dixons zien staan en eerlijk gezegd vond ik het weinig portable.

Zoek en gij vindt: http://www.toshibadirect....&rcid=-26367&ccid=1291021

ik moet wel zeggen dat de afwerking echt top is. Erg gelikt, goed materiaal, top kwaliteit spul. Maar voor het geld dat je er voor moet neerleggen zou ik het wel weten...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 13:27 ]

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 17:06
De link die Fongwan aandroeg over de sony a117s is imho echt een bruut laptopje hoor ...

Ik kan hem niet zelf betalen(€2600,- :( ), maar een oom van mij heeft net zo'n ding gekocht(op mijn advies :) ) en is er echt mega over te spreken.

Okay ding is zwaar, in vergelijking tot de ultraportables(sony 505 serie bv.) maar echt veel specs hoor. 80 gig hdd, wifi bleutooth, ati radeon 9700 mobile gpu etc etc. Verder heeft de laptop een "black onyx"scherm wat zo relaxed is om naar te kijken. Lekker scherm, fijne lapdoos dus.

Kijk eens of je in de handel eens dat ding kan bekijken en er ff mee mag werken. dan kan je zien of het wat is. Verder is er hier bij de mediamarkt in NL. altijd wel wat ruimte op over de prijs eens te worden.(oom kreeg er €200,- af)

Succes iig met je beslissing :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 22:15

HJR

En een Apple Powerbook 17" ? Is dat wat? Lekker licht, 17" breedbeeld. Erg mooi!

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 23:54
Sony VAIO A117S is al te koop [url=
pricewatch: Sony VAIO A117S (P-M 1.7 GHz; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 17" TFT; WXP Home)]vanaf € 2.291,-[/url]

Die Powerbook is echt Uber maar kost dan ook €2.973,81 en heeft een lager resolutie. (WXGA+ = 1440x900 VS WUXGA = 1920x1200)

Dat zijn de 2 hoofdredenen waarom ik de Sony beter vind.
Pagina: 1