Toon posts:

Laptop met dual layer DVD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de dynabyte stelde ik deze vraag, en toen belde meneer toch maar even met een importeur of een hoofdkantoor, om me vervolgens te melden dat de Blu-Ray DVD in een laptop nog wel even op zich laat wachten. Altijd fijn als je wat weet over wat je verkoopt.

Bij internetwinkels, en zelfs bij de fabrikanten waarin ik geintereseerd ben, staat nog niets over een Dual Layer DVDspeler in een laptop. Meestal mag je blij zijn als er een schrijfsnelheid bijstaat.

Toevallig iemand die weet of er al laptops zijn die dit hebben, en zoja, welke? In september wil ik een laptop gaan kopen, dus dan maar meteen goed...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Denk dat dat idd nog wel even op zich zal laten wachten. Alternatief zou natuurlijk een externe dual layer DVD brander zijn...maar waarom wil je zo'n ding mee naar school (aan je leeftijd te zien :P ) nemen ? Lijkt me niet echt functioneel

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Laptops lopen altijd achter met de techniek ;) Dus ook met de DVD +DL, maar als er nu straks ook nog DVD -DL uitkomt pis je alsnog naast de pot :P

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Waarom de laptop?
Ik woon op kamers, ga af en toe nog wel eens naar huis, en soms ook weleens naar mijn vriendin. Ik wil hem gaan gebruiken ipv mijn AMD 1400. Die is na 4 jaar zo ontzettend gaar, dat ik dan liever wat meer uitgeef en dat ik dan meteen een goede laptop heb waarmee ik hetzelfde kan als een pc (dus ook dual layer).

Daar komt bij, ik werk als LJ/VJ in een discotheek. Het is in veel gevallen erg handig als ik die daar ook kan gebruiken in verband met clips en dergelijken.

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 16:52
Er is volgens mij nog geen 1 laptop die standaard een dual layer brander heeft maar volgens mij heeft nec een laptop brander die wel dual layer dvd kan schrijven meende dat het type nummer iets als ND 5x00 of ND 6x00 waar de x bijvoorbeeld een 1 of een 5 hoop dat je er wat aan hebt

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:15

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je nu wel dual layer?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

MisterH75 schreef op 27 juli 2004 @ 13:01:
Er is volgens mij nog geen 1 laptop die standaard een dual layer brander heeft maar volgens mij heeft nec een laptop brander die wel dual layer dvd kan schrijven meende dat het type nummer iets als ND 5x00 of ND 6x00 waar de x bijvoorbeeld een 1 of een 5 hoop dat je er wat aan hebt
Bij deze laptop kun je het bestellen, asus A2800-S
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2315

Verwijderd

Volgens mij bedoelen ze hier met "Dual" dat + en - DVD's gebrand kunnen worden en dus niet dual layer, want dan staat er vaak DL achter.

Verwijderd

Ik ben bang dat het technisch wel behoorlijk lastig is voor een laptop. Voor een dual layer brander heb je een krachtige laser nodig, die dus ook veel stroom trekt op je laptop. Dus misschien dat het daaraan ligt dat het nog niet uitgebracht is.

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 16:52
Ik heb het weer terug gevonden welk type de dual layer dvd brander is het is de NEC ND-6100A hij wordt o.a. geleverd aan dell. Nieuwes bericht linkje http://www.cdfreaks.com/news/9735

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik geloof dat idd Dell al dual layer branders levert, er was in het inspiron 8600 topic (geloof ik) iemand die die specs had gevonden bij zijn brander, ook de ND 6100A idd

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
het klopt dat dell ze heeft, maw ik heb er hier een naast me liggen...sinds vrijdag heb ik een latitude x300 van dell met 8x dvd+rw. deze is nog niet standaard leverbaar maar onze accountmanager bij dell had hem in de offerte gezet. nu kijk ik net met nero cd-dvd speed en zie dat het een nec nd-6100a betreft...even googlen om te kijken wat er nou allemaal ondersteunt wordt en ja hoor ik kom op deze pagina: http://support.ap.dell.com/docs/storage/p71024/en/intro.htm en ja het staat er dual layer...was dus erg verheugd en ben meteen gaan zoeken op internet en het klopt...dat noem ik nou een meevaller...eindelijk dvd's 'back-upen' zonder shrink...

Supported Functions
DVD Media Types
Write
Read

DVD-ROM
Single Layer
Double Layer Not Applicable

3.3-8X :CAV
2-5X :CAV

DVD-Video Not Applicable

DVD-R No 3.3-8X :CAV
DVD-RW No 2-5X :CAV
DVD+R
Single Layer
Double Layer
2.4X :CLV
DVD+RW 4X :ZCLV 2-5X :CAV

CD Media Types
Write
Read

CD-DA (Audio CDs) Not Applicable
8-20X :CAV
CD-ROM Not Applicable
10-24X :CAV
CD-R 10-24X :CAV
CD-RW(LS) 4X :CLV 10-24X :CAV
CD-RW(HS) 10X :CLV 10-24X :CAV
CD-RW(US) 16X :ZCLV

• Gambit
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-01 17:37

Gambit

En nog een confirmatie :)

Mijn nieuwe dell 8600c heeft ook een nec 6100a aan boord.
Lijkt erop dat dell ze standaard uitlevert nu.

If it is alive it can be killed

Verwijderd

Ik heb in mijn Dell inspiron 8600 een Nec ND6500 brander gebouwd. 8 speed dual layer DVD+ en DVD- brander. Een zeer simpele ingreep en ik wil als er veel animo voor is wel wat foto's van maken.
Het enige jammere is dat het frontje niet past, dus ik zit nu met een rechte afdekplaat, maar ach ja, whatever.

Overigens zie je vaak dat fabrikanten een "eigen" IDE interface hebben. Dit is meestal niet meer dan een klein printplaatje achter op de drive, en die is dus om te bouwen.

Succes!!

Verwijderd

Alienware heeft ook een laptop met double layer, al zijn die alienware laptops wel stervensduur :)
Pagina: 1