Toon posts:

[Exchange 5.5] Export naar andere server geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een x aantal mailbox geexporteerd van server a naar server b, wij hebben rond de 10 servers overigens, dit heb ik gedaan door middel van een csv bestand te maken van server a, vervolgens dit aan te passen en dat dit in server b te importeren. Vervolgens mbv exmerge (one step merge) de pst files overgetankt.

Er zijn nu wel wat problemen opgetreden voor de users:

1: alle machtigingen die de verhuisde users hadden gekregen van anderen en hadden uitgegeven aan anderen, zijn weg.

2: de users hebben in hun outlook client in hun profiel de naam van server a staan dus ze kunnen hun mailbox niet openen totdat ze dit aangepast hebben. Dit is wel het meest vervelende.

3: ze zijn geen lid meer van de distributielijsten waar ze voorheen wel lid van waren. Dit kan ik wellicht op te lossen door die naar een csv te importeren en dan de servernaam te veranderen van de users in deze lijst.

Iemand een idee omtrent punt 1 en 2. Heb al flink wat sites afgezocht, maar nog niks goeds gevonden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

2) Kan je oplossen door in je DNS server een entry aan te maken met de naam van de oudeserver en die het ip address / cname van de nieuwe server te geven. Hiermee zal de client automatisch zichzelf updaten bij de 1e succesvolle request.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 26 juli 2004 @ 21:22:
2) Kan je oplossen door in je DNS server een entry aan te maken met de naam van de oudeserver en die het ip address / cname van de nieuwe server te geven. Hiermee zal de client automatisch zichzelf updaten bij de 1e succesvolle request.
Ga ik proberen, wij werken echter met host files dus ik denk dat dit echter niet gaat werken omdat een host file eerder geraadpleegd wordt bij het resolven van een hostname dan dat de dns server geraadpleegd wordt. Aan de andere kant werken we wel met Wins, wellicht kan ik die aanpassing wel doen in de winsserver. Maar dan nog worden de host files eerst geraadpleegd denk ik.