Toon posts:

Nero wil dvd niet branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn brander.
Gister heb ik een dvd (Film) proberen te branden (Met een Philips DVD) en toen stopte hij bij 61% dit was voor het eerst in mijn leven dat ik een dvd kopieerde dus ik vond dat niet zo erg.
Nu Probeerde ik vandaag is een andere dvd maar dat wilde niet. dus ik dacht mischien is de dvd beveiligd. Nee dat was niet het geval.
Wat ik toen heb geprobeerd is een data cd'tje proberen te branden en dat lukte ook al niet. Maar ik weet zeker dat alles goed staat omdat ik gister ook een Mp3 CD heb gebrand zonder probleem

Er staat: Illegal disc terwijl ik gewoon data brand :?
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5GSW7418C940

Deze fout melding krijg ik.. Let niet op het aantal speed dat ik brand. Ik dacht namelijk laat ik is proberen op een lagere aantal speed te branden en dat het dan wel lukt (Ik kan trouwens ook maar maximaal 2.4X branden terwijl dat gister 4X was geloof ik)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/63S3W1092766

Dit zijn de dvd's waar ik het vandaag mee heb geprobeerd (Deze heb ik vandaag gekocht. Want ik had maar 1 Philips dvd)

dit zijn de specs van het DVD schijfje.
Datawrite
DVD-R
4.7GB
4X

Nou is mijn vraag waar zit de fout? :P :9

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-02 21:58
Illegal disc.. Had dat niet te maken met niet-compatible zijn van discs met je brander? Moet je eens op zoek naar een firmware voor je brander (www.herrie.org) Kan ie opeens veel meer aan

Verwijderd

Topicstarter
BobR13 schreef op 26 juli 2004 @ 21:21:
Illegal disc.. Had dat niet te maken met niet-compatible zijn van discs met je brander? Moet je eens op zoek naar een firmware voor je brander (www.herrie.org) Kan ie opeens veel meer aan
Welke moet ik downloaden bij Category Jump Menu ?
of moet ik ze allemaal downloaden?
En weet je wel zeker dat het probleem nu verholpen is?

:9 Wat een vragen :)

http://www.herrie.org/mod...op=viewdownload&cid=4#cat

Verwijderd

Topicstarter
Alweer een "stukje" verder hij stopt nou met branden bij 1% en doet dit naar 34 sec zoals je kunt zien. Maar de brander werkt nu wel weer op 4 speed
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0VFMJM4C6JM8

Verwijderd

Topicstarter
*Schop*

Ik weet dat het niet mag :9
maar ik vind het nogal kut dat de DVD brander nog niet werkt.
Want ik moest er al een tijdje voor sparen en nu doet hij het nog niet. :(

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Hoe kopieër jij de DVD? Probeer je het On The Fly te doen of heb je de bestanden eerst in explorer naar je HDD gekopieërd? In die gevallen ligt het daar waarschijnlijk aan. 90% van de DVD's zijn namelijk beveiligd met CSS en vaak ook nog met Macrovision. Die kan je niet zomaar kopieëren.
Wat je kan doen als je hem toch wilt kopieëren, is rippen met een programma als DVD Decrypter een optie. Deze haalt de beveilgingen er voor je af. Dit kan alleen niet OTF, het zal dus naar je HDD geschreven moeten worden.
In de ISO mode kan het programma lezen en schrijven. Probeer dat dus eens, en als het dan nog niet lukt kan het aan je brander liggen.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Ik gebruik zelf DVD Shrink en dat werkt uiterst prettig.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

Welke versie heb je? Zie de andere thread Friends DVD's kopieren
daar werd het opgelost door naar nero 6.3 te gaan

Verwijderd

Topicstarter
djazete schreef op 29 juli 2004 @ 11:24:
Welke versie heb je? Zie de andere thread Friends DVD's kopieren
daar werd het opgelost door naar nero 6.3 te gaan
Ik heb dus Nero 6.3.0.3 dus 6.3

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik had dit ook eens, probeer eens een ander merk/type DVD.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 21:05
Microkid schreef op 29 juli 2004 @ 19:13:
Ik had dit ook eens, probeer eens een ander merk/type DVD.
Idd. Je kunt ook eens proberen je brander te flashen met een andere firmware zoals die van herrie

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 00:01:
Ik gebruik zelf DVD Shrink en dat werkt uiterst prettig.
Kun je daar ook mee branden ZONDER nero te gebruiken want dat programma heb ik wel. En ik heb er ook wel wat over gevonden met google hoe je de films ermee kleiner kunt krijgen maar niet echt hoe je ze moet branden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb DVD shrink gedownload en alles werkte weer perfect behalve het branden en deze foutmeldingen kwamen :

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/ZQ25WNV8HPOB

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/89734OPPW83J

Ik ga nou eens ander merk dvd's kopen om te zien als die dan nog deze fouten geeft!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

En de data dvd heet "Pirates of the Carribian" :)

Alcohol 120% al geprobeerd ? CloneDVD ?

[ Voor 38% gewijzigd door bonus op 30-07-2004 12:54 ]

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
BOnus schreef op 30 juli 2004 @ 12:53:
En de data dvd heet "Pirates of the Carribian" :)

Alcohol 120% al geprobeerd ? CloneDVD ?
Ik heb ook wel data geprobeerd; muziek, bestanden maar dat wou ook niet dus daarom probeer ik het nu steeds met een film.

Ik denk dat de fout de DVD's zijn.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0GJ76F96U445

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 14:48 ]

• bouwfraude
  • Niet online
Probeer het eerst eens met een geupdate versie van Nero.

Verwijderd

Misschien dat Aspi driver updaten helpt?
http://www.adaptec.com/wo...US&cat=/Product/ASPI-4.70

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze geinstalleerd maar dit hielp op al niet :(

Verwijderd

Heb je de brander al in een ander systeem getest?

Als de brander dan ook foutmeldingen geeft dan is de brander hoogstwaarschijnlijk niet meer 100%.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 13:35 ]

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:09
Ik heb dit probleem ook sinds gisteren heb al 10 dvd's verkloot ik heb zelf ook een NEC 1300a.

Zelf help ik al geprobeerd,
firmware update
5 andere programma's

Op mijn oude HD stond nog een versie van xp zonder de laaste 2 weken updates en daar doet hij het wel op, en op mijn andere computer doet hij het ook, dus het ligt waarschijnlijk aan windows, als ik geen oplossing kan vinden dan maar windows opnieuw installen alweer :@.

P.S wat mij opvalt is dat de laaste week wel ontzettend veel windows updates zijn of ligt dat aan mij

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-02 23:19
Hangt de brander in z'n eentje op een IDE controller of samen met ander ander device. Ik had namelijk ook erg veel problemen met mijn NEC-1300A brander toen deze samen met mijn plextor cd-brander op een IDE controller zat. Het vreemde was wel dat de brander het in eerste instantie goed leek te doen, maar op een gegeven moment geen DVD meer wilde branden. Toen ik de brander op een eigen IDE controller had gezet waren mijn problemen verdwenen.

• Cyrus The Virus
kwiebus schreef op 01 augustus 2004 @ 13:40:
Hangt de brander in z'n eentje op een IDE controller of samen met ander ander device. Ik had namelijk ook erg veel problemen met mijn NEC-1300A brander toen deze samen met mijn plextor cd-brander op een IDE controller zat. Het vreemde was wel dat de brander het in eerste instantie goed leek te doen, maar op een gegeven moment geen DVD meer wilde branden. Toen ik de brander op een eigen IDE controller had gezet waren mijn problemen verdwenen.
wat jij zegt heb ik niet geprobeerd, maar ik heb wel geprobeerd alleen de dvd brander hielp ook niks

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Verwijderd

Topicstarter
Maar weten jullie zeker dat het niet aan de lege dvd's ligt?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Probeer dan een andere :? Dan zie je het snel genoeg of het um daar aan ligt of niet :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
GGS_VR6 schreef op 01 augustus 2004 @ 13:55:
Probeer dan een andere :? Dan zie je het snel genoeg of het um daar aan ligt of niet :)
Op zondag zijn niet zoveel winkels open :P

• Admiral Freebee
  • Niet online
Probeer nou maar gewoon een ander merk DVDs, ik ben bijna zeker dat dat het probleem is want ik krijg ook soortgelijke errors met één bepaald merk CD-Rs op m'n Aopen 24x10x40x :)

• Cyrus The Virus
amour021 schreef op 01 augustus 2004 @ 14:27:
Probeer nou maar gewoon een ander merk DVDs, ik ben bijna zeker dat dat het probleem is want ik krijg ook soortgelijke errors met één bepaald merk CD-Rs op m'n Aopen 24x10x40x :)
daar ligt het bij mij niet aan want ik had mijn cd en dvd brander aan een andere windows disk (zelfde computer nog) gehangen en werkt gewoon perfect, en in een andere computer ook

Verwijderd

Topicstarter
Cyrus The Virus schreef op 01 augustus 2004 @ 14:41:
[...]

daar ligt het bij mij niet aan want ik had mijn cd en dvd brander aan een andere windows disk (zelfde computer nog) gehangen en werkt gewoon perfect, en in een andere computer ook
Dus als je de cd van windows erin gooid en niet installeerd maar die andere optie (kan zo niet op de naam komen upgrade ofzo) dan moet de brander het weer doen?

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 14:45:
[...]

Dus als je de cd van windows erin gooid en niet installeerd maar die andere optie (kan zo niet op de naam komen upgrade ofzo) dan moet de brander het weer doen?
Neej ik heb nog een 120 GB HDD liggen met daarop windows is 2 weken ofzow niet gebruikt (omdat ik een nieuwe 160 GB HDD heb) die ik nu gebruik een waar ik het probleem op heb, maar gisteren heb ik die oude HDD gebruikt en daar kan ik wel gewoon mee branden, dus het probleem ligt ergens in windows denk ik

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 14:21
Ik heb ook een aantal DataWrite-dvd's weg mogen gooien, omdat ik ze op 4x probeerde te branden. Deze dvd's zijn 4x, maar mijn 1300A brandde ze maximaal op 2,4x.

Ik heb een firmware van Herrie geinstalleerd (1.08v2) en daarna ging het branden beter. DataWrites koop ik iig niet meer (ik had die rode).

Het kan sowieso geen kwaad om Nero naar de laatste versie te upgraden. Die download je gewoon van www.nero.com en je installeert die over je huidige 6.x installatie heen.

Wellicht is het ook een optie om de ingebouwde brandfunctie van Windows XP uit te schakelen?

Verwijderd

Topicstarter
mark_vs schreef op 02 augustus 2004 @ 09:48:
Ik heb ook een aantal DataWrite-dvd's weg mogen gooien, omdat ik ze op 4x probeerde te branden. Deze dvd's zijn 4x, maar mijn 1300A brandde ze maximaal op 2,4x.

Ik heb een firmware van Herrie geinstalleerd (1.08v2) en daarna ging het branden beter. DataWrites koop ik iig niet meer (ik had die rode).

Het kan sowieso geen kwaad om Nero naar de laatste versie te upgraden. Die download je gewoon van www.nero.com en je installeert die over je huidige 6.x installatie heen.

Wellicht is het ook een optie om de ingebouwde brandfunctie van Windows XP uit te schakelen?
Nero update werkt niet.
Waar kan ik die firmware herrie downloaden dan?

Verwijderd

Topicstarter
mark_vs schreef op 02 augustus 2004 @ 09:48:

De nero update helpt niet,
waar kan ik die herrie firmware downloaden dan?
sorry heb het al gevonden. Maar die heb ik al geinstalleerd volgensmij

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 11:17 ]

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 14:21
En het uitzetten van de brandfunctie van Windows XP?

[ Voor 70% gewijzigd door mark_vs op 02-08-2004 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
mark_vs schreef op 02 augustus 2004 @ 13:21:
En het uitzetten van de brandfunctie van Windows XP?
Hoe doe je dat precies?

Verwijderd

Beste Frankpank,

Je mot eerst even de dvd rippen naar je pc en dan fikken met Nero, dus geen copy to copy.

Als het een al gebrande dvd is dan zou het moeten werken via copy to copy.

Ik rip de gehele dvd eerst met bijv. Dvdeo3 en dan fik ik hem met Nero Vision Express 2 en klaar.

Ik ben in het bezit van een Plextor 708-a

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 13:52:
Beste Frankpank,

Je mot eerst even de dvd rippen naar je pc en dan fikken met Nero, dus geen copy to copy.

Als het een al gebrande dvd is dan zou het moeten werken via copy to copy.

Ik rip de gehele dvd eerst met bijv. Dvdeo3 en dan fik ik hem met Nero Vision Express 2 en klaar.

Ik ben in het bezit van een Plextor 708-a
Dat doen wij ook niet het ligt gewoon aan windows want ik heb al een stuk of 100 DVD gebackupt en die doen het allemaal en sinds 3 dagen doet hij het niet meer en op mijn oude WIN XP doet hij het wel.

Verwijderd

tja windows brak, of gewoon een goede dvd fikker aanschaffen en nero vision express 2 lopen draaien niets aan het handje.

Mijn windows xp pro build 2600 draait al meer als 3 jaar zonder probo's.

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 21:19:
tja windows brak, of gewoon een goede dvd fikker aanschaffen en nero vision express 2 lopen draaien niets aan het handje.

Mijn windows xp pro build 2600 draait al meer als 3 jaar zonder probo's.
Het is een goeie brander is gewoon en windows staat er bij met net 2 weken op (na format c:)

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op 03 augustus 2004 @ 00:23:
[...]

Het is een goeie brander is gewoon en windows staat er bij met net 2 weken op (na format c:)
Tja, wel dvd geript naar je HD en dan gefikt ?? wel goeie dvd+r schijfjes ? zoals ; platium zijn zeer goed. ik kan op 8 speed branden dus dvd+r 8 speed zijn leuk ( 5 min. dvd gefikt )

Heb je Service Pack 1 er wel overheen gegooit en alle andere updates van de windows update pagina ?, service pack 2 niet installeren !!

Format C: hoeft niet percee want in de windows xp installatie vraagt die vanzelf op welke HD je hem wilt drukken en dan verwijder je eerst je partitie en dan maak je er weer 1 aan , ik zou dan wel voor NTFS kiezen !! ( kan in de windows xp pro installatie )

Heb je al wel meedere dvd's ermee gefikt ? en welke windows ?

SuCcEs

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 18:33:
[...]

Tja, wel dvd geript naar je HD en dan gefikt ?? wel goeie dvd+r schijfjes ? zoals ; platium zijn zeer goed. ik kan op 8 speed branden dus dvd+r 8 speed zijn leuk ( 5 min. dvd gefikt )

Heb je Service Pack 1 er wel overheen gegooit en alle andere updates van de windows update pagina ?, service pack 2 niet installeren !!

Format C: hoeft niet percee want in de windows xp installatie vraagt die vanzelf op welke HD je hem wilt drukken en dan verwijder je eerst je partitie en dan maak je er weer 1 aan , ik zou dan wel voor NTFS kiezen !! ( kan in de windows xp pro installatie )

Heb je al wel meedere dvd's ermee gefikt ? en welke windows ?

SuCcEs
Ik heb deze brander als een half jaar en heb er ongeveer 50 dvd mee gefikt Platium 4x en 8x dvd+r en nou doet hij het ineens niet meer

Verwijderd

Topicstarter
Cyrus The Virus schreef op 07 augustus 2004 @ 00:11:
[...]

Ik heb deze brander als een half jaar en heb er ongeveer 50 dvd mee gefikt Platium 4x en 8x dvd+r en nou doet hij het ineens niet meer
Wat doet "ie" niet meer? Of heeft de brander het zelfde probleem als wat ik heb?

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op 07 augustus 2004 @ 00:11:
[...]

Heb je de dvd fikker al eens een keer in een andere pc hebben lopen draaien ??, probeer dat eens.

Mocht dit ook niet helpen, en je hebt nog garantie ofzo ga terug naar de winkel en vraag een nieuwe of bel de fabrikant ( plextor = 2 jaar gratis ophaalgarantie ! ).

p.s. Heb je al wel nieuwe firmware erop ?

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 19:47:
[...]

Heb je de dvd fikker al eens een keer in een andere pc hebben lopen draaien ??, probeer dat eens.

Mocht dit ook niet helpen, en je hebt nog garantie ofzo ga terug naar de winkel en vraag een nieuwe of bel de fabrikant ( plextor = 2 jaar gratis ophaalgarantie ! ).

p.s. Heb je al wel nieuwe firmware erop ?
of lees dit topic eens door zouw ik zeggen wil niet bod doen hoor :p

Ik heb hem al op een andere computer geprobeerd en werkt gewoon (ook in de zelfde computer met een andere windows install. Hij brand gewoon geen dvd meer hij stop na een paar % en dan kan ik de dvd weg gooien.

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op 07 augustus 2004 @ 21:08:
[...]

of lees dit topic eens door zouw ik zeggen wil niet bod doen hoor :p

Ik heb hem al op een andere computer geprobeerd en werkt gewoon (ook in de zelfde computer met een andere windows install. Hij brand gewoon geen dvd meer hij stop na een paar % en dan kan ik de dvd weg gooien.
Zoals je deze zin al schrijft ( of typt wat jij wil ), geef je al aan dat die het dus wel doet in een andere pc.

Ook al in dezelfde compu met een andere windows install werkt die wel gewoon, dus gooi gewoon windows er maar weer af en installeer hem opnieuw + alle updates ! ( de windows die je nu erop hebt staan kan dus niet overweg met je fikker, tja misschien die andere ook nu niet, ehmm zelfde cd gebruikt ?? )

Tip : Na de installatie Adaware 6.0 build 1.81 + spybot even draaien daarna andere progjes installeren !!

Succes.

• Cyrus The Virus
Windows staat er net 2 weken op met alle update met ad-aware spy-botsearch spysweeper.

Maar ik wacht nog even tot SP2 uit is in NL

[ Voor 23% gewijzigd door Cyrus The Virus op 07-08-2004 23:28 ]

Verwijderd

SP2 niet installeren !!, is nog te veel fout. en daar zal het zkr niet aan liggen

Verwijderd

Topicstarter
}) Schop })

Goed nieuws vanaf "Hier"

Het is me eindelijk gelukt. Het probleem was namelijk de Dvd's.
Ik heb nu DVD+R gekocht kosten wel 3.50 per stuk maar het wil nu wel.
Dus voor iedereen met hetzelfde probleem zoek het niet te moeilijk :Y)

Verwijderd

hoe kan ik films omzetten die ik gedownload hebt in avi formaat naar een ander formaat zodat ik die ook op mijn dvd speler kan bekijken ? ik ben maar een leek op dat vlak! bestaat er een gratis programma dat ge kunt downloaden ?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 18:50:
}) Schop })

Goed nieuws vanaf "Hier"

Het is me eindelijk gelukt. Het probleem was namelijk de Dvd's.
Ik heb nu DVD+R gekocht kosten wel 3.50 per stuk maar het wil nu wel.
Dus voor iedereen met hetzelfde probleem zoek het niet te moeilijk :Y)
Zoek ook eens een andere leverancier voor je DVD+R!! € 3,50 is zeker niet meer nodig.

Happy Burnin >:)

[ Voor 16% gewijzigd door superduper op 01-09-2004 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
superduper schreef op 01 september 2004 @ 13:06:
[...]

Zoek ook eens een andere leverancier voor je DVD+R!! € 3,50 is zeker niet meer nodig.

Happy Burnin >:)
Ja ik weet het. Heb er eerst ook maar 2 gekocht.
Pagina: 1