[Versterker] Klappert even als hij aangaat

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Een 2 jaar geleden heb ik een versterker gekocht, maar sinds een tijdje als je hem aanzet dan klappert hij even. Hij maakt zeg maar even een krakend geluid en daarna werkt hij gewoon en heb ik nergens last van.

Iemand een idee?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Ik denk dat het relais in je versterker niet goed meer is. Dat probleem heb ik ook eens gehad. Het relais zorgt er voor dat het geluid pas naar een paar seconden aanspringt. Dit is er voor dat je boxen geen piekspanning krijgen.

Verwijderd

Ja dat was ook mijn eerste gedachte. Mss kleeft het relais of zijn de kontaktpunten vuil.

Meestal zijn het niet speciale relais, een vervanger als je de originele niet kan krijgen moet mogelijk zijn voor niet te veel geld.
Ik ben al een paar jaar uit de electro maar die heb je volgens mij wel voor minder als 10 euro. Echter topmerken (NAD etc) gebruiken wel kwalitatief betere maar wat die kosten weet ik niet.

Krakend geluid...toch niet van een vervuilde potmeter? Dat zou ook nog kunnen

Maar wat blaat ik hier....wat bedoel je met "klapperen" en "een krakend geluid"? Wat is het merk en type BTW

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 21:13 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
okniks ik dacht ook al aan het relais... maar omdat ik niks met electro heb ga ik zeker niet zelf aanzitten. Ik ga kijken of ik hem bij een winkel kan laten repareren .. want als er iets irritant is dan is het dat geluid :)

In iedergeval bedankt maar weer! .. oh en Jan P bedankt..ik neem die potmeters ook even mee..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"