Toon posts:

Muis vertraging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds een tijd last van mijn muis. Deze gaat eens in de zoveel seconden opeens super traag in verschillende spellen, maar ook op de desktop als de pc veel te doen heeft. Dit was vroeger niet zo, en heb het niet op kunnen lossen met een nieuwe install. In spellen ligt het absoluut niet aan de snelheid van de PC, die is hoog genoeg, want het spel gaat gewoon prima door. Iemand enig idee?

Heb een Logitech Mouseman met de nieuwste Mouseware drivers. Daarnaast gebruik ik de StarStorn 56.72XQ drivers voor mijn FX 5900 XT.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is wel heel weinig informatie ebogaar :)

Welk operating system, welke spellen, wat is 'veel te doen', waar heb je op gezocht, etc. :)

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
Wat voor muis heb je ? PS/2 of USB ?

Al eens geprobeerd om je poort, waar de muis op is aangesloten, schoon te maken ?

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-05 12:37

MrDry

Desperados!

Is die muis draadloos? Dan batterijen bijna op misschien?

Quod licet lovi, non licet bovi

• xp2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10-2025
Ik heb ook eens iets dergelijks meegemaakt en bij mij bleek dat wanneer de pc (vooral dus in spellen) met de muis ging haperen.

Het bleek dat de geluidskaart een soort conflict had met de muis. Dus als de geluidskaart 3d sound moest produceren dan haperde de muis. Mijn oplossing was om 3d sound uit te zetten in configuratiescherm of in het spel en het probleem was opgelost.

Je zult bij jou eens na moeten gaan of er een apparaat gebruikt wordt tijdens dat je muis niet goed werkt. Wellicht moet je die uitschakelen, nieuwe drivers installen of op andere irq's zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een USB Logitech MouseMan met een ouderwets staartje, op Windows XP.
Veel te doen is bijvoorbeeld een aantal programma's tegelijk opstarten.
Heb nog niet gekeken naar IRQ conflicten. Dit zou best wel eens zo kunnen zijn doordat ik twee geluidskaarten in mijn systeem heb zitten.

Update> Blijkt niet het geval te zijn. USB Hub heetf een ander irq dan de geluidskaarten.

Iemand anders nog ideeën?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 19:56 ]

Pagina: 1