Voordeligste 5.1 opplossing voor bij TV

Pagina: 1
Acties:

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wil graag een 5.1 setje voor bij mijn TV kopen.

Dit omdat ik niet tevreden ben over de speakertjes in mijn TV en ik geen DVD's kan afspelen met 5.1 geluid (5.1 geluid van DVD's wordt nu 2.0 van gemaakt)

Nou kan ik alles hier zitten uitleggen maar een plaatje zegt meer dan 1000 woorden :P

Dit is de huidige situatie

Afbeeldingslocatie: http://zooi.erik1.nl/ht_oud.jpg

Dit had ik in gedachte om ervan te maken

Afbeeldingslocatie: http://zooi.erik1.nl/ht_nieuw.jpg

Dan nu mijn vragen:

Zie ik hier iets over het hoofd/doe ik iets fout?

Is dit nuttig of kan ik het beter anders oplossen?

Welk 5.1 setje voldoet aan mijn voorwaarden (digitale ingang voor DVD, anologe ingangen voor TV/VCR)?

Het maakt niet uit of het een alles-in-1 ding is, een losse versterker/decoder en boxen, of een PC Setje.
De kosten maken uiteraard wel uit, dus het liefst zo goedkoop mogelijk. Het volume hoeft niet extreem hard te kunnen, zolang ik op normaal volume TV/DVD/Video kan kijken en er gewoon goed geluid uit komt ben ik tevreden :Y)

Alvast bedankt _O_

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:42
je ziet niks over t hoofd...
goedkoopste oplossing is denk ik zo'n low budget 5.1 setje (receivertje met 5 satellieten en 1 sub) of een logitech z680 ofzo. deze laatste heeft ook een eigen pre-amp waar je kan kiezen welke bron je wilt gebruiken (weet niet hoeveel ingangen analoog hij heeft, maar anders gebruik je je video als tvtuner). dvd gaat iig via een coaxiale verbinding. dan moet t goed komen

de kwaliteit van die logitech is vrij behoorlijk... t kan natuurlijk niet tippen tegen een medium/high-end systeem met full range boxen, maar voor dat geld presteert t goed. ga anders eens luisteren naar de verschillende mogelijkheden, dan kan je zelf oordelen

[ Voor 26% gewijzigd door jpvk007 op 26-07-2004 21:56 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
het zou makkelijker zijn als je je budget er bij zet :) want de 1 vind zo goedkoop mogelijk 50 euro en de ander 200 :9

[ Voor 38% gewijzigd door Satch op 26-07-2004 22:02 ]

• Erik1
  • Niet online
jpvk007 schreef op 26 juli 2004 @ 21:54:
je ziet niks over t hoofd...
goedkoopste oplossing is denk ik zo'n low budget 5.1 setje (receivertje met 5 satellieten en 1 sub) of een logitech z680 ofzo. deze laatste heeft ook een eigen pre-amp waar je kan kiezen welke bron je wilt gebruiken (weet niet hoeveel ingangen analoog hij heeft, maar anders gebruik je je video als tvtuner). dvd gaat iig via een coaxiale verbinding. dan moet t goed komen

de kwaliteit van die logitech is vrij behoorlijk... t kan natuurlijk niet tippen tegen een medium/high-end systeem met full range boxen, maar voor dat geld presteert t goed. ga anders eens luisteren naar de verschillende mogelijkheden, dan kan je zelf oordelen
Ik heb ff wat info gezocht over die Logitech Z680 en een paar reviews bekeken, deze heeft inderdaad een eigen decoder en ik kan mijn DVD Er dus op aansluiten :)
Dat er maar 1 anologe ingang op zit is niet zo'n probleem, dan sluit ik de TV er gewoon op aan, en het geluid van de Video gaat dan via de scart naar de TV en vervolgens weer naar de line-out van de TV :)

Hij is alleen vrij duur (laagste prijs in pricewatch is 301,50). De Prijs/Kwaliteit verhouding zal best goed zijn, maar een vermogen van 500 Watt RMS heb ik echt niet nodig :P Heb hier bij mijn PC maar 2x50W front en 2x35W Rear en dat vind ik al een stuk meer dan genoeg. Als er echt niets goedkopers dat dit bestaat dan kan ik er over na denken of ik er zo veel geld aan wil uitgeven :P
metal14 schreef op 26 juli 2004 @ 22:00:
het zou makkelijker zijn als je je budget er bij zet :) want de 1 vind zo goedkoop mogelijk 50 euro en de ander 200 :9
Mijn budget is "Zo goedkoop mogelijk" omdat ik niet weet waar 5.1 setjes met ingebouwde decoder beginnen kwa prijs. Met "zo goedkoop mogelijk" bedoel ik dat het bij wijze van spreken liever 1 euro kost dan 2. :P

Edit:

Van logitech is de Z680 de enige met decoder ;( (Andere merken ga ik nog ff uitzoeken)

[ Voor 4% gewijzigd door Erik1 op 26-07-2004 22:40 ]

Verwijderd

Voor minder dan de prijs van de Logitech heb je ook een budget DVDspeler/-receiver[in1] met boxen. Natuurlijk wat mindere kwaliteit, maar dat is logisch ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 22:41 ]

• Erik1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 22:40:
Voor minder dan de prijs van de Logitech heb je ook een budget DVDspeler/-receiver[in1] met boxen. Natuurlijk wat mindere kwaliteit, maar dat is logisch ;)
Dat is ook wel een idee ja, bij de kijkshop e.d hebben ze best veel van die dingetjes

Die goedkoopste van 139 pleuro is wel ranzig goedkoop :P als ik me bedenk dat mijn broertje 100 euro betaalde voor een Creative 6.1 setje voor z'n PC (dat zijn dus alleen 5 boxjes en een sub met versterkertje). Dan zou dus a. deze DVD Speler en decoder samen 39 euro kosten, of b. het setje boxjes van bagger kwaliteit zijn (Die creative boxjes gaven redelijk goed geluid maar ook weer niet super als ik het me kan herrineren, gingen ook niet extreem hard). Daar heb ik dus wel een beetje m'n twijfels over, maar ik kan me er eens op gaan oriënteren en een keer ergens naar zo'n ding luisteren ofzo

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:42
idd is die logitech niet heeeel goedkoop, maar wat ik ervan gehoord heb, klinkt het behoorlijk goed. maar je zal echt moeten luisteren naar die setjes of t echt iets is. als je voor €139 een setje hebt, welke achteraf een baggergeluid produceert, zal je nogmaals iets moeten kopen en is t uiteindelijk toch een duurkoop.

ik kan niet voor je oordelen, maar bedenk goed wat je doet. overigens heeft creative nog de megaworks ofzo met een eigen decoder... de prijs weet ik 1-2-3 niet

edit: dat philipssetje van 250 ofzo, die klinkt overigens ook behoorlijk. heb em laatst gehoord bij een vriend van me... was prijs/kwaliteit wel redelijk in orde

[ Voor 15% gewijzigd door jpvk007 op 27-07-2004 11:17 ]

Pagina: 1