[WinRAR] Soms wel, soms geen CRC-error

Pagina: 1
Acties:

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 09:41

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een nogal raar probleempje met m'n WinRAR (versie 3.30). Als ik een archief wil uitpakken, dan geeft 'ie bij sommige bestanden aan dat er CRC-fout in zit. Oké denk ik, kan zijn dan het archief beschadigd is ofzo. Echter, probeer ik hetzelfde archief nog een keer uit te pakken, dan is er niks aan de hand. Het lijkt wel of die CRC-fouten gewoon willekeurig verschijnen. Het ligt denk ik niet aan m'n hard disk, heb nog even een quick test met een diag-tool van Western Digital gedaan, maar was OK. Weet iemand misschien wat het probleem wél kan zijn?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Test je geheugen eens met Memtest86

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:46

frapex

got r00t

kan ook een probleem zijn met je hardeschijf; met name de ide-kabel. Ik heb een soortgelijks iets gehad met een UDMA/33 schijf op een UDMA/66 controller met een UDMA/66 kabel...

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Heeft helemaal niets met hardware te maken ;) Het probleem is dat je best geen andere dingen doet terwijl je grote archieven uitpakt. Er zit niet voor niets een optie in archiveringssoftware om deze te testen.

Ook computers kunnen (reken-)foutjes maken ;)

Religion is Opium for the Masses

• Henk007
Hoholi schreef op 26 juli 2004 @ 20:07:
Heeft helemaal niets met hardware te maken ;) Het probleem is dat je best geen andere dingen doet terwijl je grote archieven uitpakt. Er zit niet voor niets een optie in archiveringssoftware om deze te testen.
Zou je deze uitspraken kunnen onderbouwen met controleerbare argumenten ?
Als dit waar was konden we alle multi-threaded/multitasking OS's wel aan de kant zetten...
Ook computers kunnen (reken-)foutjes maken
Dan is alle software waardeloos, want je moet alles zelf met de hand narekenen..

[ Voor 27% gewijzigd door Henk007 op 26-07-2004 20:17 ]

Verwijderd

Meen me toch te herinneren dat er heel veel ophef was over de eerste Pentiums toen die een kleine rekenfout bleken te maken. En als je PC dat zo nu en dan doet, zal je PC toch om de haverklap vastlopen... |:(

De software kan wel eens een steekje laten vallen, maar als je CPU/Mem combo, dus het hart van je PC al rekenfouten maakt, berg je dan maar... :X

Toevoeging: Die optie in de software om je archieven te testen heeft meer te maken met het controleren of de weggeschreven data weer terug te lezen is. Opslagmediums vertonen helaas wel eens schrijf-of leesfouten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 20:16 ]

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 20:14:
Meen me toch te herinneren dat er heel veel ophef was over de eerste Pentiums toen die een kleine rekenfout bleken te maken. En als je PC dat zo nu en dan doet, zal je PC toch om de haverklap vastlopen... |:(

De software kan wel eens een steekje laten vallen, maar als je CPU/Mem combo, dus het hart van je PC al rekenfouten maakt, berg je dan maar... :X

Toevoeging: Die optie in de software om je archieven te testen heeft meer te maken met het controleren of de weggeschreven data weer terug te lezen is. Opslagmediums vertonen helaas wel eens schrijf-of leesfouten.
Zoals ik al zij dus "Computers maken ook fouten" Of het nu component x of y is doet hierbij niks terzake ;)

Religion is Opium for the Masses

Verwijderd

Hoholi schreef op 26 juli 2004 @ 20:24:
[...]
Zoals ik al zij dus "Computers maken ook fouten" Of het nu component x of y is doet hierbij niks terzake ;)
Na, dit is zeer discutabel, een computer doet alleen maar wat je 'm "verteld" cq instrueerd te doen. Als er fouten optreden dan komt dit dus door of
- Foute instructie (zgn bugs bijvoorbeeld, programmeer fouten, design fouten)
- Foute hardware (waarbij ik een bug in de cpu software voor het gemak aanmerk als foute hardware).

Als een archief bestand de ene keer wel en de andere keer niet uitgepakt kan worden, dan duidt dit dus weldegelijk op een redelijke grote kans op een hardware probleem (geheugen, harddisk, harddisk kabels). De kans dat dit
aan de sofware ligt is vrij klein (zeker als het om crc errors gaat in dit geval).

De melding om best geen andere dingen te doen tijdens uitpakken, slaat helemaal nergens op, dit zou hoogstens invloed kunnen hebben op de 'uitpak tijd' niet op de 'uitpak kwaliteit' (mits de hardware in orde is, zoals eerder vermeld)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 20:36 ]

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 09:41

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Is een stuk of 200 errors in Memtest erg (alleen bij de eerste zeven tests, daarna begon 'ie volgens mij weer opnieuw)? Ik heb geen idee wat de marge hiervoor is, eerlijk gezegd.

• Henk007
De marge is 0 (nul) ;)
Als je niet hebt overgeklokt oid, is het gewoon een kwestie van nieuw geheugen kopen / garantie claimen.
Pagina: 1