Toon posts:

Opzetten van 1 Wlan in meerdere gebouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn internet verbinding en data te delen met anderen wil ik mijn Wlan uitbereiden. Deze bestaat op dit moment uit een AP (Linksys WAP54g) en een pc met een Usb wlan adapter ( CNet CNUSB-611).

De data wil ik gaan delen met verschillende "huishoudens" hier in de buurt. De afstanden onderling zijn niet groot, maar vanaf hier naar de verst weg gelegen is dit ongeveer 200 Meter.

Mijn eigen plan was om in ieder "huishouden" een AP (Linksys WAP54g) neer te zetten en deze dan in de bridge mode. Op deze manier kan er via de LAN uitgang gewoon via een draadje genoten worden van de gedeelde data. Gaat deze oplossing werken of heb ik hier andere componenten voor nodig?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kan werken, maar het kan ook zonder draad. De linksys'en kan je ook in repeater mode zetten, dan pikt ie het signaal van een (vooraf bepaalde) ander zender op en stuurt dit ook weer de lucht in. Zo heeft een collega van me samen met z'n buurman een WiFi wolk gebouwd van 2 zenders.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 26 juli 2004 @ 19:43:
Kan werken, maar het kan ook zonder draad. De linksys'en kan je ook in repeater mode zetten, dan pikt ie het signaal van een (vooraf bepaalde) ander zender op en stuurt dit ook weer de lucht in. Zo heeft een collega van me samen met z'n buurman een WiFi wolk gebouwd van 2 zenders.
Ja zoiets wil ik ook maar dan van meerdere AP's die dan ieder verbonden zijn met een bedraad netwerk.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:49:
[...]

Ja zoiets wil ik ook maar dan van meerdere AP's die dan ieder verbonden zijn met een bedraad netwerk.
Kan ook, maar dat kost je altijd 2 UTP poorten per AP. 1 poort in, 1 poort uit naar de volgende AP.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 26 juli 2004 @ 20:12:
[...]

Kan ook, maar dat kost je altijd 2 UTP poorten per AP. 1 poort in, 1 poort uit naar de volgende AP.
Ik wou het dus andersom doen, de "backbone" draadloos maken.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je wilt het netwerk snel hebben? Moet je vooral je backbone wireless hebben 8)7

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Als je meerdere mensen hebt die ook een netwerkverbinding hebben, dan heb je geen bridged-mode nodig.
Zolang iedereen op hetzelfde channel ingesteld staat, en met dezelfde SSID en keys, dan kun je rustig hoppen.

Je kunt ook een uitbreiding van je antenne overwegen, en dan een wat betere, of zelfs een gevoede antenne aan je WAP hangen.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op 27 juli 2004 @ 01:45:
Je wilt het netwerk snel hebben? Moet je vooral je backbone wireless hebben 8)7
De snelheid maakt op zich niet zoveel uit, de verbinding wordt hoofdzakelijk gebruikt om te kunnen internetten overal. Mijn grootste probleem is dat ik niet zeker weet of het systeem met de wap54g's gaat werken op de manier die ik hierboven schetste (1 54G als AP en een aantal op rij als bridge en dan via de lan poort ervan internetten via de verbinding van de server in het buitenste gebouw)

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die een soort van gelijke installatie werkend heeft? Zo ja hoe heb je dit gedaan?
Pagina: 1