Toon posts:

[mysql] op ftp zetten van database

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb een hele simpele vraag maar weet toch t antwoord niet.

Eerst werkte ik altijd emt asp en acces maar nu heb ik voor n bedrijf iets moeten maken met php en mysql.

Nu weet ik alleen absoluut niet hoe ik die Mysql werkend op de ftp server krijg.

Bij acces is dat simpel gewoon n acces bestandje uploaden en voila.

Verder had ik Easyphp op mn comp geinstalleerd om de php op de localhost te openen.

Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat ik waar meot kopieren ofoz.

Groetjes!

Verwijderd

Bedoel je de database overzetten via ftp ?

Ik hoop dat je begrijpt dat je 'm eerst ff moet down brengen (de mysql server service danwel).

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb de database al ge-exporteerd met phpmyadmin.

Alleen nu moet ik die database dus ergens op de server zetten. Alleen weet ikniet waar en weet ik neit hoe ik mqsql op de server geinstalleerd krijg.

Verwijderd

Je moet wel weten dat het "systeem" van MySQL heel anders is dan dat van Access! MySQL werkt niet zoals Access met losse bestanden, maar alle data wordt in een map opgeslagen en via de scripttaal die je gebruikt kan je databases, tabellen en data beheren.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
als je op je localhost en op je remote host mysql hebt afgesloten, kan je gewoon de mysql dir kopieren en de goeie rechten geven, als je het dan weer opstart werkt het weer. Gebruik ik zelf ook redelijk vaak om even een test-omgeving te actualiseren. Let er wel op dat mysql op dat moment op alletwee afgesloten moet zijn. Is dit een probleem dan gewoon een export maken en deze gaan importeren ( gewoon een brute export met een brute delete all en een brute import of iets eleganters ) .

Over het algemeen zou ik je afraden om met dbases af te stappen van het idee van files. Een volwaardige dbase gebruikt weinig file-io en veel caching, dus dit geeft al snel problemen als je met files gaat zitten rommelen.

Als je de dbase al geexporteerd hebt in phpmyadmin, dan zou ik eens gaan kijken wat er in je export bestanden staat, kan is groot dat (als je de goeie opties hebt gekozen ) je gewoon een kant en klaar sql-bestand hebt wat je gewoon kan copy/pasten / inladen op de phpmyadmin op de server.

[ Voor 17% gewijzigd door Gomez12 op 26-07-2004 19:29 ]

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 12:09
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:24:

Alleen nu moet ik die database dus ergens op de server zetten. Alleen weet ikniet waar en weet ik neit hoe ik mqsql op de server geinstalleerd krijg.
zou je niet eerst willen weten hoe je ftp server werkt voordat je er bestanden mee wil sharen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:24:

Bedoel je MySql zelf, of de export die je gemaakt hebt ?

ps. Weet je zeker dat je op dit moment capabel genoeg bent om dit soort zaken voor anderen te doen? (ik hoop toch dat het niet voor een bedrijf is ....)

Verwijderd

Topicstarter
mysql zelf

• Gomez12
Mysql is afaik echt 100% en dan ook echt 100% niet vanaf ftp te installeren, of je moet een of andere kromme ftp constructie hebben dat bestanden automagisch uitgevoerd worden...

Dus oftewel neem eens contact op met de mensen van die server en vraag of zij er mysql op willen zetten.

Alhoewel ik het compleet eens ben met de vraag van maui71

Verwijderd

:)

Oki.
Wat voor server ? (vooral welk OS ?)
Ik neem aan dat je toegang tot de server hebt, zoja
- Direct (dus monitor,keyboard,muis)
- shell ?
- RDP, RemoteAdmin achtig iets ?

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
waarschijnlijk niet, neem contact op met waar je de server host.
Die zullen een MySQL server opzetten (Die draaien ze waarschijnlijk al, maar ze zullen je een database geven).

Met bijv PHPmyAdmin kun je dan je database benaderen.

Zoals gezegd, Access maakt gebruik van een mdb bestandje, zo werkt MySQL niet. MySQL is een service.

• Gomez12
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:45:
[...]

:)

Oki.
Wat voor server ? (vooral welk OS ?)
Ik neem aan dat je toegang tot de server hebt, zoja
- Direct (dus monitor,keyboard,muis)
- shell ?
- RDP, RemoteAdmin achtig iets ?
Puur gokwerk, maar ja.
Direct : Denk het niet, want het is voor een bedrijfje....
Shell : Denk het ook niet, want het is een winxxxxxxx machine, hier wordt afaik niet standaard een shellaccount voor aangemaakt.
RDP / RemoteAdmin: Denk het zeer zeker niet. Hooguit een TS-client.

Waarschijnlijk heeft TS gewoon een ftp-inlog en kan hij hier bestanden op zetten. Maar op dit moment is er of geen mysql geinstalleerd, of TS heeft geen rechten tot mysql.
In alletwee de gevallen gewoon even kontact opnemen met serveradmin

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd gewoon inlog gegevens gekregen van ftp server.

is trouwens ftp van cobweb.

Maar heb alles daar afgezocht maar kan niks van n database vinden....geen enkel; bestandje dat ook maar n beetje op mysql lijkt.

zal morgen maar eens contact opnemen.

In ieder geval allemaal alvast bedankt :)

dan ga ik nu maar evrder met het maken van mn login dus misschien zien jullie me dadelijk nog terug met n vraag :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 19:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:53:

Maar heb alles daar afgezocht maar kan niks van n database vinden....geen enkel; bestandje dat ook maar n beetje op mysql lijkt.
Als mysql is geinstalleerd zal je met je ftp account nog steeds geen bestand vinden waaraan je dat kan zien hoor...

Zoals ik eerder in dit topique al zei; mysql bestaat niet uit losse bestanden die je kan uploaden, het is een service die je met je scripttaal aanspreekt.

Edit: als je even kijkt op de website van cobweb.nl dan zie je dat elk abbo op light na een mysql database tot zijn beschikking heeft, dus mail ze ff en vraag om je login gegeven voor mysql.

Hoe je een verbinding maakt met een mysql server staat hier beschreven: http://www.php.net/mysql

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
het verbinding maken is ook geen probleem.

Moet ik maar even mailen dan he :)
Pagina: 1