Leadtek 6800 hangt bij games

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een Leadtek 6800 128 mb.
Allemaal leuk en aardig, de meeste games werken ook perfect.

Het volgende is het probleem :

Bij deze kaart zit de game GunMetal, in het menu komen er allemaal paarse strepen e.d. in het beeld, en dat herhaalt zich om de 5 seconden. Na een kleine minuut crasht dan heel de pc. Als ik snel doorklik in het menu kan ik het spel gewoon gaan spelen, probleemloos.

Hetzelfde probleem heb ik bij painkiller, zodra ik in het menu zit paarse strepen en na een tijdje crasht de meuk.

Drivers : 61.76 (ook de originele van leadtek geprobeerd)
Overige specs : Abit NF7, 2x 512 MB DDR 400 (dual channel), XP 2000+.

Ik kwam in de search en op google eigenlijk niks relevants tegen. Ik hoop dat jullie een idee hebben :)

// edit

Overige games zoals Far Cry, Warcraft 3, Dungeon Siege doen het allemaal perfect.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met videokaart problemen zoals jij beschrijft zouden we ook graag je voeding willen weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:19:
Met videokaart problemen zoals jij beschrijft zouden we ook graag je voeding willen weten
350 Watt goedkopie goedkopie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:12

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:20:
[...]

En wat zijn je voltwaardes?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:20:
[...]

:/

Nou ken ik de power req's van een 6800 ultra en een cheapy 350w hoort daar niet echt bij...zal me niet verbazen als een normale 6800 hetzelfde heeft.

wat voor hardware draai je er nog meer op (hdd, opticals etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:23:
[...]

Nou ken ik de power req's van een 6800 ultra en een cheapy 350w hoort daar niet echt bij...zal me niet verbazen als een normale 6800 hetzelfde heeft.

Nec 2500 dvd writer, 2x 80 gig maxtor, nec dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Als je de forums bij nvnews even nakijkt zul je meer mensen zien die klagen over het "afsterven" van hun 6800's (google maar wat beter)
En inderdaad, het bekendste geval, wat tijdens de introductie al een heet hangijzer was, de voeding, je zit met je 350 watt en niet op en top spanning niet echt aan de veilige kant.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
+3.3 V = 3.28V
+5V = 5.05V
+12V = 11.98V
-12V = 12.12V
-5 V = -5.30V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
neliz schreef op 26 juli 2004 @ 19:26:
Als je de forums bij nvnews even nakijkt zul je meer mensen zien die klagen over het "afsterven" van hun 6800's (google maar wat beter)
En inderdaad, het bekendste geval, wat tijdens de introductie al een heet hangijzer was, de voeding, je zit met je 350 watt en niet op en top spanning niet echt aan de veilige kant.
Als die voeding te zwak zou zijn, dan zou ie toch moeten hangen tijdens de game en niet in het menu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:32
Zoals hij het hier boven beschrijft ligt het niet aan de voeding. Farcry etc.. werken wel

Heb je SP 1 ? etc... geinstalleerd.. hitte probleem ? lijkt me niet want andre spellen doen het wel. Lijkt me een software matige fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Jup, zou je denken...
maar vergeet niet dat zodra de applicatie geladen wordt je kaart in 3d modus overschakelt.
Zo geeft mijn huidige 9600xt nergens problemen behalve in alle versies van pro race driver 2, random resets(!) waar ik bij andere games geen last van heb...

tot ik morgen m'n x800Pro in m'n handen heb...

ik ga ff googlen want ik hoor meer mensen over haperende 6800's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op 26 juli 2004 @ 19:34:
Zoals hij het hier boven beschrijft ligt het niet aan de voeding. Farcry etc.. werken wel

Heb je SP 1 ? etc... geinstalleerd.. hitte probleem ? lijkt me niet want andre spellen doen het wel. Lijkt me een software matige fout
Ja mijn systeem is volledige geupdate..

De kaart word zon 60 graden, lijkt me niet zon probleem?

Mja ik twijfel een beetje, misschien is er gewoon een defect in de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

drivers opnieuw installeren, directx opnieuw installeren en dan maar weer kijken.

kijken of het terugschakelen van de klok iets uitmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
als je het gelijk goed wil doen kan je denk beter (als het tenminste niet teveel werk is) een format doen en alles ''schoon'' installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
neliz schreef op 26 juli 2004 @ 19:38:
drivers opnieuw installeren, directx opnieuw installeren en dan maar weer kijken.

kijken of het terugschakelen van de klok iets uitmaakt...
Done that, heeft allemaal geen effect :(

Ik kan proberen om ff alleen met men primairy hd en de vga kaart aan men voeding gekoppeld te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
metal14 schreef op 26 juli 2004 @ 19:40:
als je het gelijk goed wil doen kan je denk beter (als het tenminste niet teveel werk is) een format doen en alles ''schoon'' installeren
Ik zit er wel aan te denken, ik hou dat het liefst als laatste uitweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

wat voor videokaart heb je hiervoor gehad?

ik ken zelf mensen die een 9600xt met geen mogelijkheid aan de praat kregen nadat ze een upgrade hadden gedaan vanaf een 4mx...

dus.. registry ff lozen.. (nieuwe install :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
neliz schreef op 26 juli 2004 @ 19:45:
wat voor videokaart heb je hiervoor gehad?

ik ken zelf mensen die een 9600xt met geen mogelijkheid aan de praat kregen nadat ze een upgrade hadden gedaan vanaf een 4mx...

dus.. registry ff lozen.. (nieuwe install :) )
Geforce 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Tsja het zou toch kunnen?
Probeer het eens op een andere HD, kun je zonder je install van nu te verkloten kijken offut werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gaat um maar ff een formatje geven. Ik hou jullie op de hoogte :D

Tnx voor zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Okay, ik heb een thread van nvnews waar 6800 crashes en freezes in besproken worden:

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=32759

er zijn er meer, als je goed zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:32
Misschien heel stom, maar kan het niet aan je geluidskaart liggen ? ik weet niet wat voorn geluidskaart je hebt maar als je creative hebt probeer dan EAX eens uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op 26 juli 2004 @ 20:31:
Misschien heel stom, maar kan het niet aan je geluidskaart liggen ? ik weet niet wat voorn geluidskaart je hebt maar als je creative hebt probeer dan EAX eens uit te zetten.
Ik gebruik de onboard geluidskaart. (soundstorm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo pc opnieuw geinstalleerd, getest en nog steeds hetzelfde probleem.

Nu zag ik in een topic op nvnews.net iemand met exact hetzelfde probleem, alleen als hij Vsync forced aanzet dan werkt alles prima.

Wat bij mij dus ook het geval is, ik vind het maar vreemd iig :?

Iemand een verklaring hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Ja

de 6800 is echt een architectuur die in de kinderschoenen staat, buggy drivers, buggy hardware etc.

Dit is een van de dingen die niemand je vertelt als ze zeggen hoe goed de 6800 serie wel niet is....

En trouwens, die temperatuur van 60 graden, dat is misschien normaal voor 6800 gebruikers, maar ik huiver een beetje van die temperatuur... volgens mij wil je helemaal niet ver boven de 50 graden uitkomen met je core temp....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

de x800 kan een temp tot 85 graden aan, zonder gezeik, dus een 6800 moet iets in die richting ook aankunnen, twerkt bij videokaarten net wat anders als bij cpu's, alhoewel dat ik denk dat langdurige blootstelling ( dan heb ik het over een paar weken non stop full stress,wat niemand doet) de levensduur toch wel verkort :Y)

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HeefStan schreef op 27 juli 2004 @ 11:23:
de x800 kan een temp tot 85 graden aan, zonder gezeik, dus een 6800 moet iets in die richting ook aankunnen, twerkt bij videokaarten net wat anders als bij cpu's, alhoewel dat ik denk dat langdurige blootstelling ( dan heb ik het over een paar weken non stop full stress,wat niemand doet) de levensduur toch wel verkort :Y)
Standaard word ie zon 50 graden en stressed 60 - 65..

Er staat bij dat ie bij 135 graden pas over de zeik gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een XFX 6800 GT, en had exact dezelfde problemen. Echter zijn deze verholpen door V-Sync geforceerd op aan te zetten in het nVidia beeldeigenschappen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neliz schreef op 27 juli 2004 @ 03:34:
Ja

de 6800 is echt een architectuur die in de kinderschoenen staat, buggy drivers, buggy hardware etc.

Dit is een van de dingen die niemand je vertelt als ze zeggen hoe goed de 6800 serie wel niet is....

En trouwens, die temperatuur van 60 graden, dat is misschien normaal voor 6800 gebruikers, maar ik huiver een beetje van die temperatuur... volgens mij wil je helemaal niet ver boven de 50 graden uitkomen met je core temp....
Ik word een beetje moe van het in-het-wilde-weg-antwoorden-geven van ATI fanboys zonder enig bewijs of eigen ervaring met als enig doel nv afbreken.

Maar goed, hier dus wel een constructieve post met een suggestie om je probleem op te lossen:

1. Open Rivatuner 2.0 RC 15
2. Click "Power User" tab at the top. You will get a Warning! prompt, click OK
3. Scroll down to 'RivaTuner 2.0 RC 15 \ NVIDIA\ Overclocking' click the + sign beside it
4. Set 'DisableInternalClockTest', 'EnableLowPower3DControl', and 'EnablePerfLevelForcing' each to the value of '1'.
5. Look up top, go back to the "Main" tab
6. Underneath where it says 'Driver Settings', click 'Customize' arrow
7. Click on the small picture of the VGA adaptor ("System settings" tooltip).
8. On the "Overclocking" tab, choose "Force Constant Performance Level" and set to "Performance 3D".
9. Click Apply and then OK
10. It will ask you to reboot. Do so and you will now have constant 3D clocks upon Windows startup.

Fastwrites aan of afzetten kan je ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 16:20:
[...]

Ik word een beetje moe van het in-het-wilde-weg-antwoorden-geven van ATI fanboys zonder enig bewijs of eigen ervaring met als enig doel nv afbreken.

Maar goed, hier dus wel een constructieve post met een suggestie om je probleem op te lossen:

1. Open Rivatuner 2.0 RC 15
2. Click "Power User" tab at the top. You will get a Warning! prompt, click OK
3. Scroll down to 'RivaTuner 2.0 RC 15 \ NVIDIA\ Overclocking' click the + sign beside it
4. Set 'DisableInternalClockTest', 'EnableLowPower3DControl', and 'EnablePerfLevelForcing' each to the value of '1'.
5. Look up top, go back to the "Main" tab
6. Underneath where it says 'Driver Settings', click 'Customize' arrow
7. Click on the small picture of the VGA adaptor ("System settings" tooltip).
8. On the "Overclocking" tab, choose "Force Constant Performance Level" and set to "Performance 3D".
9. Click Apply and then OK
10. It will ask you to reboot. Do so and you will now have constant 3D clocks upon Windows startup.

Fastwrites aan of afzetten kan je ook helpen.
Thanx, ik ben nu ff 2 dagen niet thuis. Maar ga het zeker proberen zodra ik terug ben!

Ik hou jullie up to date!

//edit

Overigens zag ik op het webstek van LeadTek dit staan

http://www.leadtek.nl/nts/nl/support/rma/callback.php

Wellicht heeft mijn kaart ook zon serienummer, maar dat kan ik ook pas checken over 2 dagen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neliz schreef op 27 juli 2004 @ 03:34:
Ja

Neliz , geef de hashpijp eens door man 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Zonder enig bewijs? threads vol met mensen die hangende en crashende 6800's hebben :)

en dan kom jij met je vijftien stappenplan om een duurbetaalde videokaart aan de praat te krijgen en dan maar stug zeggen dat ik een fanboi ben :)

Achja, ik heb tenminste een kaakontsteking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb al sinds 5 juli een XFX 6800GT, en heb ook last van deze happeringen. Ook heb ik zo'n beetje al het mogelijke geprobeerd om het op te lossen, maar helemaal weg krijgen lukt niet. Het meest effectieve is in mijn geval Vsync op aan zetten. Over het algemeen lijkt het alleen maar bij de wat oudere spellen voor te komen. Maar ik heb het ook bij GTA Vice City, Battlefield Vietnam en Hitman Contracts. Ik hoop dat het een driver kwestie is, want anders ga ik hem lekker terugbrengen en omruilen voor een x800 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 20:44:
Hmm, ik heb al sinds 5 juli een XFX 6800GT, en heb ook last van deze happeringen. Ook heb ik zo'n beetje al het mogelijke geprobeerd om het op te lossen, maar helemaal weg krijgen lukt niet. Het meest effectieve is in mijn geval Vsync op aan zetten. Over het algemeen lijkt het alleen maar bij de wat oudere spellen voor te komen. Maar ik heb het ook bij GTA Vice City, Battlefield Vietnam en Hitman Contracts. Ik hoop dat het een driver kwestie is, want anders ga ik hem lekker terugbrengen en omruilen voor een x800 serie.
Ik neem aan dat het op te lossen is met het flashen van de kaart of idd drivers.

Anders wil ik gewoon een nieuwe idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde kaart(XFX 6800 GT) en ken het probleem helemaal niet.. ook niet bij BF:vietnam

Misschien driver issue... ik gebruik nu 61.77

Edit: ik gebruik een 350 Watt Aopen voeding
Specs:
p4 2,6c ht @ 3,17
512Mb Ram
1x36GB Sata WD Raptor
1XMaxtor Ide 200GB
1xMaxtor Sata 160GB

ter ere van powersupply die benodigd is. Volgens mij valt het allemaal wel een
beetje mee qua stroom(losse term) benodigdheden.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:23:
[...]

ik heb momenteel een 300W voeding (merk Delta), 6800 Ultra, 1xDVD-ROM, 2xHDD, 120mm casefan.
ultra kaart heeft hier allemaal geen moeite mee.

d:)b

Pagina: 1