Toon posts:

resolutieprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Zeg 'ns, wat weten jullie van resolutieprobs?

Mijn resolutie wordt steeds (om de paar dagen) teruggezet naar 800 x 600 terwijl mijn monitor en videokaart makkelijk hoge resoluties/refreshrates aankunnen. Ik draai het liefst op 1152 x 864. Ik weet dat ik vroeger 'ns hetzelfde probleem heb gehad, maar ben vergeten hoe ik het had opgelost (moet 'ns een logboek gaan bijhouden over computerproblemen). Heb ook andere drivers geprobeerd...tevergeefs.

video: Geforce4 Ti 4200
monitor: iiyama Vision Master 1451 19"

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Is die res niet een beetje groot voor een 19"? Kan nog wel wat kleiner :P 1600x1200? >:)

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 22:27
Staat er niet ergens een 'default' instelling ingesteld? Misschien dat het daaraan ligt. :?

Verwijderd

Mijn resolutie wordt steeds (om de paar dagen) teruggezet naar 800 x 600
offtopic:
hoe krijg je dat voor mekaar? Nooit van gehoord .....

maar voor mij:

1280*768 op 75 hertz
goede drivers en die up-to-date houden ;)

En voor de rest nergens last van eigenlijk :?

Verwijderd

0. Oude drivers goed deinstalleren, eventueel registry cleaner eroverheen
1. Chipset drivers installeren
2. Videokaart drivers installeren
3. Monitor drivers installeren
4. Resolutie instellen
5. Refreshrate instellen

en dan moet het gewoon (blijven) werken...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 19:31 . Reden: helemaal correct Pollewob :) ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:20:
1. Chipset drivers installeren
2. Videokaart drivers installeren
3. Monitor drivers installeren
Kleine toevoeging: Eerst de oude drivers goed verwijderen :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. Ik heb alles opnieuw gedaan (deinstalleren/installeren), maar het gekke is dat win98se m'n videokaart niet herkent als agp maar pci (???).

Overigens was werd m'n resolutie pas teruggezet bij het opstarten van windows, dus niet direct.

Nou, ik heb m'n oude drivers weer 'ns geprobeerd; kijken hoe lang 't goed blijft...

ps: Hogere resoluties heb ik geprobeerd, maar 'k vind het niet lekker kijken die kleine kutlettertjes. Ik snap ook niet dat andere mensen dat fijn vinden. Waarschijnlijk hebben degenen die 1600 x 1200 draaien allemaal een bril met erg sterke lenzen.

Verwijderd

Als hij erg onscherp wordt bij hogere resoluties kun je eventueel nog de refreshrate omlaag halen voor iets meer scherpte (hoe lager je resolutie, des te hoger je refreshrate zal kunnen - het is een balans tussen beiden).

Waar baseer je op dat hij hem herkend als PCI ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 01:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 01:11:
Als hij erg onscherp wordt bij hogere resoluties kun je eventueel nog de refreshrate omlaag halen voor iets meer scherpte (hoe lager je resolutie, des te hoger je refreshrate zal kunnen - het is een balans tussen beiden).

Waar baseer je op dat hij hem herkend als PCI ?
Omdat dat vermeld werd in het 'new hardware found'- bericht; pci en geen agp.

Dat ik geen kleine lettertjes wil heeft trouwens niets met scherpte te maken hoor, ik wil gewoon fatsoenlijk formaat zodat ik lekker rustig kan lezen. Ik werk ook met audiosoftware Reason en dat wordt ook prettiger afgebeeld op vrij lage resolutie.

Verwijderd

Voor de PnP/apparaatmanager van Windows is AGP ook een PCI device, dit is normaal.
Voorbeeld van mijn AGP Radeon 9500np:
PCI-bus 3, apparaat 0, functie 1 (secundairy output)
PCI-bus 3, apparaat 0, functie 0 (primairy output)

Je kunt je letters/vensters/knoppen ook groter instellen in Windows...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 02:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 02:30:
Voor de PnP/apparaatmanager van Windows is AGP ook een PCI device, dit is normaal.
Ok, bedankt; dan moet het zo goed zijn.
Pagina: 1