Hallo. Ik heb laatst een pc inelkaar gezet met wat oude hardware.
Het gaat om een slot 1 celeron 400 hmz, 128 ram,en een 20 gb disk van maxtor.
Bij de installatie van windoes XP,kreeg ik een probleem.
Het begint met een formatering van de schijf , en copieerd daarnaa files naar de schijf. Daarnaa restart het automatich, en vervolgens moet de instalatie verder gaan.
Maar naa de restart gaat de instalatie niet verder, maar krijg ik een error:
"A Disk read error occurred", "Press Ctrl+Alt+Del to restart"
Ik heb op internet gezocht, en heb iets gevonden ( denk ik).
Voor een schijf groter dan ongeveer 509 mb wordt een transitie tabel gebruikt voor het hardware adres van een sector, om de hardeschijf informatie te benaderen, een translation.Die heb je inverschillende soort. De nieuwste is lba denk ik.Ik denk dat dat niet goed gaat. In de bios kanje voor ide opties alleen kiezen of je ide translation enabled wilt hebben of niet. verder niets. Je kan niet kiezen wat voor transation of zo.Mischien heeft het helemaal niets hermee ta maken.
Kan iemand mij AUB hepen hiermee?
Ik wordt er al gek van. Heb alles geprobeeld.
Elke combinatie van translation-enabled-disabled en fat-ntfs ect.
Ik kom er maar niet uit.
pls HELP;( ,
MTermi
Het gaat om een slot 1 celeron 400 hmz, 128 ram,en een 20 gb disk van maxtor.
Bij de installatie van windoes XP,kreeg ik een probleem.
Het begint met een formatering van de schijf , en copieerd daarnaa files naar de schijf. Daarnaa restart het automatich, en vervolgens moet de instalatie verder gaan.
Maar naa de restart gaat de instalatie niet verder, maar krijg ik een error:
"A Disk read error occurred", "Press Ctrl+Alt+Del to restart"
Ik heb op internet gezocht, en heb iets gevonden ( denk ik).
Voor een schijf groter dan ongeveer 509 mb wordt een transitie tabel gebruikt voor het hardware adres van een sector, om de hardeschijf informatie te benaderen, een translation.Die heb je inverschillende soort. De nieuwste is lba denk ik.Ik denk dat dat niet goed gaat. In de bios kanje voor ide opties alleen kiezen of je ide translation enabled wilt hebben of niet. verder niets. Je kan niet kiezen wat voor transation of zo.Mischien heeft het helemaal niets hermee ta maken.
Kan iemand mij AUB hepen hiermee?
Ik wordt er al gek van. Heb alles geprobeeld.
Elke combinatie van translation-enabled-disabled en fat-ntfs ect.
Ik kom er maar niet uit.
pls HELP;( ,
MTermi