MSN/Hotmail/Pop3 probleem bij internet sharing

Pagina: 1
Acties:

• CyberNBD
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07-2024
Hallo allen,

ik heb hier een Win2000 computer waarmee ik via ppoe inbel op m'n adsl verbinding, op deze comp heb ik ook internet gedeeld, om zo via m'n laptop(XP Prof.) ook op internet te kunnen.
Netwerk en grootste gedeelte van internet werkt prima, op enkele probleempjes na:
*sommige Pop3 accounts wil ie op de laptop niet controleren (kan server niet vinden)
*MSN kan niet inloggen en Hotmail + gerelateerde sites (.net account etc) werken niet.
Als ik met de laptop rechtstreeks via ppoe naar internet verbind werkt alles uiteraard wel.

Heb al diverse topics doorgespit maar niks kunnen vinden.. Iemand die hier een oplossing voor weet of hetzelfde probleem heeft gehad?
Gegevens:
Win 2000 bak: SP4 geinstalleerd, IP 192.168.0.1, subnetmask 255.255.255.0, internet delen ingesteld voor de ppoe verbinding.
XP: IP 192.168.0.1, subnetmask 255.255.255.0, default gateway 192.168.0.1, dns server 192.168.0.1

[ Voor 5% gewijzigd door CyberNBD op 26-07-2004 18:51 ]

Verwijderd

Het ligt eraan op welke pc je inlogt en hoe je internet precies gedeelt heb.

Deel je internet via een netwerkkaart en kan je op de hoofd pc wel poppen dan

kan je dat op de "client"idd niet in dat geval kan je internet beter delen via hub of

router.

In dat geval kan je wel per client poppen en anders moet ie dat via de andere pc

doen.

Verwijderd

CyberNBD schreef op 26 juli 2004 @ 18:49:
Hallo allen,

ik heb hier een Win2000 computer waarmee ik via ppoe inbel op m'n adsl verbinding, op deze comp heb ik ook internet gedeeld, om zo via m'n laptop(XP Prof.) ook op internet te kunnen.
Netwerk en grootste gedeelte van internet werkt prima, op enkele probleempjes na:
*sommige Pop3 accounts wil ie op de laptop niet controleren (kan server niet vinden)
*MSN kan niet inloggen en Hotmail + gerelateerde sites (.net account etc) werken niet.
Als ik met de laptop rechtstreeks via ppoe naar internet verbind werkt alles uiteraard wel.

Heb al diverse topics doorgespit maar niks kunnen vinden.. Iemand die hier een oplossing voor weet of hetzelfde probleem heeft gehad?
Gegevens:
Win 2000 bak: SP4 geinstalleerd, IP 192.168.0.1, subnetmask 255.255.255.0, internet delen ingesteld voor de ppoe verbinding.
XP: IP 192.168.0.1, subnetmask 255.255.255.0, default gateway 192.168.0.1, dns server 192.168.0.1
Je laptop zal toch zeker 192.168.0.2 zijn hoop ik?

die pop3 boxen haal jij vast en zeker leeg met outlook express (ik ben helderziende, wel stilhouden!) en als je daarvan het foutmeldingsnummer in google klapt kom je vaak wel een goeie oplossing tegen voor je problemen.
Voor de rest... je zou de service Universal Plug and Play uit kunnen schakelen op je laptop. Of het helpt weet ik niet zeker, maar het is eignelijk het enige wat ik verzinnen kan dat in de weg zou kunnen zitten.