9800 Pro Voltmod i.c.m. Zalman cooling..

Pagina: 1
Acties:

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
iemand ervaring met het toepassen van een voltmod op de Gpu van de radeon 9800 pro @ XT met een zalman cooler?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/CCP97SKK501O

ik zit er zwaar over te denken om het te gaan doen, iets van 1.75 volt op de gpu.
nu lees ik stressed temperaturen van 65 graden af met atitool, is dit aan de hoge kant of zal het een beetje meevallen met zo'n geringe voltmod ?

mijn volgende vraag is:
moet ik weer alle koelpasta vervangen van mijn zalman cooler?

het is namelijk niet zo'n kleine hoeveelheid en ik zal niet met de cooler erop kunnen solderen.

zijn er verder al veel mensen die zo hebben gemod?

[ Voor 7% gewijzigd door PassieWassie op 26-07-2004 19:04 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 22:28

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

dr is een special topic over.. t overclcoken van 9800pro/xt
neem daar een kijkje

ff searchen he!!

Bedankt alvast

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 21:40

Nik

Koelpasta kun je het beste iedere "loshaalbeurt" vervangen.

En 65*C stessed is gewoon goed hoor, 80*C zie ik ook wel eens voorbij komen. Geen zorgen om maken dus lijkt mij.

• PassieWassie
ok, temperatuur is best in orde dus..

searchen heb ik trouwens al gedaan, maar ik hoor weinig mensen zeggen wat voor weerstanden ze hebben gebruikt en wat hun temperaturen zijn !

het is natuurlijk niet de bedoeling dat mijn kaartje gaat overlijden. ;)
tevens gebruik ik luchtkoeling. het is dus niet mogelijk om tot 2.0 volt o.i.d. te gaan.

wat is zo ongeveer de max. aan voltage voor luchtkoeling?

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Ligt (net als bij CPU's) aan de koeler en de airflow in de kast ;)

edit:
Ligt met ch 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door SH4D3H op 26-07-2004 18:56 ]

• PassieWassie
momenteel heb ik 4 x 8 cm en 2 x 9 cm coolers in mijn chieftec zitten..
ruim voldoende lijkt me! :9

Verwijderd

thabazzman schreef op 26 juli 2004 @ 18:43:
ok, temperatuur is best in orde dus..

searchen heb ik trouwens al gedaan, maar ik hoor weinig mensen zeggen wat voor weerstanden ze hebben gebruikt en wat hun temperaturen zijn !

het is natuurlijk niet de bedoeling dat mijn kaartje gaat overlijden. ;)
tevens gebruik ik luchtkoeling. het is dus niet mogelijk om tot 2.0 volt o.i.d. te gaan.

wat is zo ongeveer de max. aan voltage voor luchtkoeling?
Hmmz dat is raar... Ik krijg in Rivatuner temps van 45 graden idle en 52 stressed met diezelfde koeling (komt daarna zelfs een ZM80D-HP op, dus met heatsinks) maar ik krijg toch vrij grote artifacts in Painkiller (Licht"scherven") en kleine artifacts in Far Cry op XT speeds (dus zonder verder OC)??

Ik heb 5 casefans (3 intake & 2 exhaust waarvan 1 intake voltuit op mijn kaart blaast samen met de ZM-OP1) dus aan de koeling kan het niet liggen....

Is mijn kaart nu overleden? :X :'( :'(

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Maku

Derp

ik heb een 9800 pro @ xt gehad .. maar zonder genoeg airflow worden die zalman dingen een kookplaat ..

zet er een 92 of een 80mm met dikke cfm voor en je hebt een hele goede lucht config :)

• PassieWassie
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 22:31:
[...]

Hmmz dat is raar... Ik krijg in Rivatuner temps van 45 graden idle en 52 stressed met diezelfde koeling (komt daarna zelfs een ZM80D-HP op, dus met heatsinks) maar ik krijg toch vrij grote artifacts in Painkiller (Licht"scherven") en kleine artifacts in Far Cry op XT speeds (dus zonder verder OC)??

Ik heb 5 casefans (3 intake & 2 exhaust waarvan 1 intake voltuit op mijn kaart blaast samen met de ZM-OP1) dus aan de koeling kan het niet liggen....

Is mijn kaart nu overleden? :X :'( :'(
Dat zijn aardig wat betere temperaturen als de mijne..
misschien heb ik wel te weinig koelpasta aangebracht tussen GPU en koelblok..
Heb je trouwens al geflashed naar XT ? ik had hetzelfde probleem, maar na het flashen van mijn bios was dit verholpen, waarna ik nu zonder artifacts op 460/400 draai !

Ik moet toch de koeling eraf hebben voor de voltmod, dus zal dan wel ff een kijke nemen naar de pasta !

Wat moet je nou eigenlijk ''insmeren'' met een laagje pasta ?
het kleine platte gedeelte van je GPU waar het type nummer op staat of ook het omliggende gedeelte ? 8)7
Het eerste lijkt me, maar zit de sensor niet naast het centrum van de Gpu ?

Maar om even terug te komen bij de reden van deze topic !
Heeft iemand geteste waardes van de weerstanden voor GPU/MEM voltmod ??
:7

[ Voor 29% gewijzigd door PassieWassie op 27-07-2004 13:34 ]

Verwijderd

thabazzman schreef op 27 juli 2004 @ 13:24:
[...]

Dat zijn aardig wat betere temperaturen als de mijne..
misschien heb ik wel te weinig koelpasta aangebracht tussen GPU en koelblok..
Heb je trouwens al geflashed naar XT ? ik had hetzelfde probleem, maar na het flashen van mijn bios was dit verholpen, waarna ik nu zonder artifacts op 460/400 draai !

Ik moet toch de koeling eraf hebben voor de voltmod, dus zal dan wel ff een kijke nemen naar de pasta !

Wat moet je nou eigenlijk ''insmeren'' met een laagje pasta ?
het kleine platte gedeelte van je GPU waar het type nummer op staat of ook het omliggende gedeelte ? 8)7
Het eerste lijkt me, maar zit de sensor niet naast het centrum van de Gpu ?

Maar om even terug te komen bij de reden van deze topic !
Heeft iemand geteste waardes van de weerstanden voor GPU/MEM voltmod ??
:7
Mijn kaart is al geflashed naar een XT en je moet inderdaad alleen op de core een dun laagje pasta smeren.

• PassieWassie
Al gekeken of je wel juiste bios hebt?
Met het oog op verschillende types geheugen.
Terug flashen ook geprobeert ?

Verwijderd

Ik heb dan wel een R9700pro ipv 9800pro maar ik draai de mijne met de zelfde koeling en voorbij R9800XP snelheden.
De weerstand die ik voor de gpu heb gebruikt is 3k. Ik heb ook minder gebruikt voor nog meer voltage maar dat werkte alleen maar tegen ivm te veel hitte. Die 3k geeft mij de hoogste snelheid. Hier draai ik inmiddels al meer dan een jaar mee. Maar ik moet zeggen dat ik voor gewoon desktop werk de gpu niet oc. Alleen voor benchmarken en gamen.
Bij mij zitten er 2 fans op die zalman. 1 eronder en 1 ligt erop met spacers ertussen.

• PassieWassie
Zijn de voltages van 9700 en 9800 aan elkaar gelijk of geeft een 3k weerstandje dezelfde voltage verhhoging?

Pagina: 1