Toon posts:

Compaq presario 700 start traag of helemaal niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Compaq Presario 700 (laptop) van iets meer dan 2 jaar oud (geen garantie meer)
Amd Duron 900 Mhz
128 mb
20 GB
Windows XP Home
Prik me op de specs niet vast want die kan ik nu niet meer checken, processor klopt iig wel. Sorry, ik ken ze niet uit me hoofd, wel stom overigens.

Het probleem:
Hij start traag, en dan niet zomaar traag, denk aan een half uur.
Of hij geeft het na een kwartier/half uur opstarten op. Valt niet mee te werken want als hij al helemaal opstart dan blijf hij supertraag.
Dit is van het een op het andere moment.

Compaq heeft een "fijne" recovery cd meegeleverd en die heb ik er door heen gehaald en nu zou hij weer op de fabrieksinstelling moeten staan.
Er is niets aan dat ding veranderd, niet in de BIOS nergens.

Nu hij dus weer in de fabrieksintstelling zou staan is hij nog steeds zo langzaam.
Daardoor vermoed ik een hardware probleem en wel de processor. Omdat de HDD niet hard lijkt te werken, maar het wel doet, die heeft daarom de geest nog niet gegeven heb ik het idee.

Goed, zou het inderdaad de Amd kunnen zijn en wat gaan we daaraan doen?
Gaat HP/Compaq dit nog tegen een acceptabele prijs of gratis repareren.

De laptop werd niet echt vaak gebruikt en er zijn ook geen gekke dingen mee gebeurt. Dan na 2 jaar gaan gedragen als een oude man hoort niet lijkt me.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 18:29 . Reden: OS ]

Verwijderd

Is het niet iets met een virusscanner die van alles aan het checken is? Ik had zoiets bij een kennis van een kennis van een kennis. Als er al een tijd niets mee gedaan is, dan is het vreemd. Maar misschien een virusscanner, of twee conflicterende virus programma's of andere programma's. Ik moet zeggen dat ik dat bij XP niet meegemaakt heb, maar wel andere rare dingen die het opstarten kunnen beïnvloeden. (bijv multi-boot-menu's)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ook programma's als adaware en Spybot kunnen erg lang bezig zijn als ze tegelijk aan het werk zijn tijdens het booten.

Maar ik gok ook dat het de virusscanner is. :)

Je zou eens een bootCD met een linux distributie erop kunnen starten en kijken wat die doet.
Of anders de SafeMode van windows.

Slechte instellingen in de BIOS geven niet de effecten die je beschrijft.
Een verrotte harde schijf kan ook ramp zijn voor de performance. :)

Senile! Senile Oekaki