Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
*dat er al eerder geruild is voor wapens
[ Voor 40% gewijzigd door Nik op 26-07-2004 18:28 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Persoonlijk vind ik dat toch ondergewaardeerd. Het had misschien iets tactvoller verwoord kunnen worden, maar dat is alles.polaris schreef op 26 juli 2004 @ 18:41:
Hij staat op -1 Flamebait en daar staat hij goed, lijkt me.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Er zullen best wel fraudegevallen geweest zijn met ontwikkelingshulp en zo, maar...Mr. Liu schreef op 26 juli 2004 @ 18:43:
Persoonlijk vind ik dat toch ondergewaardeerd. Het had misschien iets tactvoller verwoord kunnen worden, maar dat is alles.
Wordt heel Europa afgerekend op de etnische zuivering in Kosovo ?
Wordt heel België afgerekend op de wantoestanden tijdens de koloniale tijd in Kongo?
Wordt heel Amerika afgerekend op de misdragingen van enkele militairen?
Als hij enige goede wil getoond had in zijn reactie door bvb een dossier als voorbeeld te geven waarin ontwikkelingshulp achtergehouden werd door een corrupte regering en op een ietwat andere manier gesteld had dat dit risico er in dit geval ook is, dan had ik hem wat krediet willen geven maar nu niet.
Overigens gaat het hier niet om materiële hulp of zo, het gaat om bedrijven die een afdeling in Afrika oprichten en werknemers daar werk laten doen dat in het Westen teveel kost. Ik zie dus niet "wat ze zouden moeten verkopen om er wapens mee te betalen"... Daarom heb ik een sterk vermoeden dat het om een zuiver racistische uitspraak gaat
Ik weet van mezelf dat ik tegen racisme nogal sterk kan reageren, daarom open ik dit draadje om er even gezellig over te kunnen discussiëren
Als 'ie met "ze" niet een compleet continent tot kansloos had gebombardeerd, had dat z'n punt (if any) goed gedaan. Zoals het er nu staat is het weliswaar niet racistisch, maar dermate generiek gesteld dat het kant noch wal raakt. Niet iedere Afrikaan is een warlordMr. Liu schreef op 26 juli 2004 @ 18:43:
Persoonlijk vind ik dat toch ondergewaardeerd. Het had misschien iets tactvoller verwoord kunnen worden, maar dat is alles.
-1 Flamebait is ook mijn voorkeursinstelling.
[ Voor 20% gewijzigd door Rataplan op 26-07-2004 18:57 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Mocht hij misschien eerst evt een 0 waar zijn, dit maakt hem zeker een -1 waard.Edit: @ Marcus: maar wij hebben nog een flink beetje intelligentie en wij hebben de kennis al. Dat kan je van die primitievelingen niet zeggen.
Virussen? Scan ze hier!
Inmiddels heeft Sebastic er nog een fraaie edit aan toegevoegd:
Als je het over outsourcen van IT-projecten hebt dan lijkt het me niet bijster toepasselijk om van primitievelingen te gaan spreken.Edit: @ Marcus: maar wij hebben nog een flink beetje intelligentie en wij hebben de kennis al. Dat kan je van die primitievelingen niet zeggen.
-1 is een mooie score voor deze meneer.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
mocht je nog niet doorhebben dat hij met "ze" gewoon "die minderwaardige zwarten" bedoelt, dan weet je het naRataplan schreef op 26 juli 2004 @ 18:53:
[...]
edit:Het is me nog steeds niet duidelijk wat hier racistisch aan is. Het onzuivere aan de post is dat - zoals Yoeri aangeeft - een heel continent over één kam wordt gescheerd, maar ras wordt er nou eens *niet* bijgehaald
wel dusEdit: @ Marcus: maar wij hebben nog een flink beetje intelligentie en wij hebben de kennis al. Dat kan je van die primitievelingen niet zeggen.
OntwikkelingshulpYoeri schreef op 26 juli 2004 @ 18:50:
[...]
Er zullen best wel fraudegevallen geweest zijn met ontwikkelingshulp en zo, maar...
Dubbel niet dat ik gehoord heb.Wordt heel Europa afgerekend op de etnische zuivering in Kosovo ?
Wordt heel België afgerekend op de wantoestanden tijdens de koloniale tijd in Kongo?
In sommige kringen wel (niet terecht, maar dat is een ander verhaal).Wordt heel Amerika afgerekend op de misdragingen van enkele militairen?
Nogmaals ontwikkelingshulpAls hij enige goede wil getoond had in zijn reactie door bvb een dossier als voorbeeld te geven waarin ontwikkelingshulp achtergehouden werd door een corrupte regering en op een ietwat andere manier gesteld had dat dit risico er in dit geval ook is, dan had ik hem wat krediet willen geven maar nu niet.
VermoedensOverigens gaat het hier niet om materiële hulp of zo, het gaat om bedrijven die een afdeling in Afrika oprichten en werknemers daar werk laten doen dat in het Westen teveel kost. Ik zie dus niet "wat ze zouden moeten verkopen om er wapens mee te betalen"... Daarom heb ik een sterk vermoeden dat het om een zuiver racistische uitspraak gaat

Overreageren is iets waar je voor op moet passen.Ik weet van mezelf dat ik tegen racisme nogal sterk kan reageren, daarom open ik dit draadje om er even gezellig over te kunnen discussiëren
Daarom schreef ik ook al "tactvoller".Rataplan schreef op 26 juli 2004 @ 18:53:
[...]
Als 'ie met "ze" niet een compleet continent tot kansloos had gebombardeerd, had dat z'n punt (if any) goed gedaan. Zoals het er nu staat is het weliswaar niet racistisch, maar dermate generiek gesteld dat het kant noch wal raakt. Niet iedere Afrikaan is een warlord
Daar denken we anders over, maar ik kan het me voorstellen.-1 Flamebait is ook mijn voorkeursinstelling.
Datzelfde probleem heb ik dus ook.Het is me nog steeds niet duidelijk wat hier racistisch aan is. Het onzuivere aan de post is dat - zoals Yoeri aangeeft - een heel continent over één kam wordt gescheerd, maar ras wordt er nou eens *niet* bijgehaald
EDIT:
Gezien zijn edit is het nu dus wel duidelijk en mag het wat mij betreft op -2 vastgespijkerd worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Freee!! op 26-07-2004 19:05 ]
Even verder staat waarom ik dat erbij haal
je zegt het zelf al, niet terecht, dus het feit dat hij heel afrika over één kam scheert is iig al 'niet terecht'In sommige kringen wel (niet terecht, maar dat is een ander verhaal).
mja, hier negeer je wel de feiten waarop ik dat vermoeden baseerVermoedensKom zelf eens met feiten.
idd, iig verdiende hij het imo om van mij een -1 flamebait te krijgen, als anderen het daar niet mee eens zijn kunnen ze dat herstellen dus dat is geen probleemOverreageren is iets waar je voor op moet passen.
overreageren let ik idd voor op, daarom opende ik dit topic om te merken of ik de enige ben die er zo over denk (en dus misschien overreageer) of niet
[quote]
Datzelfde probleem heb ik dus ook. [/quote]
Nou eh... refresh anders ff
Anders refresh ik zelf ff
EDIT:
Gezien zijn edit is het nu dus wel duidelijk en mag het wat mij betreft op -2 vastgespijkerd worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Yoeri op 26-07-2004 19:08 ]
Yoeri: dat hij een onversneden flame toevoegt wil niet zeggen dat de oorspronkelijke post al racistisch was, hm - kijk uit dat je je niet zelf ook aan vooroordelen schuldig maakt
[ Voor 41% gewijzigd door Rataplan op 26-07-2004 19:19 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Daarom ook:Rataplan schreef op 26 juli 2004 @ 19:14:
Grmbl @ edit. -1 is too good for him - mailtje lijkt me nu wel op z'n plaats. Primitievelingen zonder intelligentie - well, it takes one to know one
Een nieuw niveau dat alleen door crew kan worden toegekend en waar een automatische (temp)ban aan hangtMr. Liu schreef op 26 juli 2004 @ 19:03:
-2 bestaat al, dat is het onzichtbaarheidsniveau. Is ook het enige niveau waar je niet meer zonder hulp van een PM (as ifMr. Liu schreef op 26 juli 2004 @ 19:17:
Een nieuw niveau dat alleen door crew kan worden toegekend en waar een automatische (temp)ban aan hangt