Outsourcen naar Afrika reden tot racistische uitspraak?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1088740
Ik zie dit niet gebeuren, ze zullen omgetwijfeld alle zooi verkopen en er wapens van kopen om elkaar weer eens lekker overhoop te schieten, het is al ZO VAAK gebeurt. Ongetwijfeld dat het nu weer gebeurt. Mod het maar als overbodig, maar "mark my words."
Lijkt me op zijn winst een -1 flamebait waard, maar persoonlijk vind ik dit zelfs een mailtje verdienen

Dit is niets anders dan ongefundeerd generaliseren en aanzetten tot het verdrukken van economische minderheden

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Als hij een bron erbij kan vermelden vind ik het een hele gewone post hoor :) Hij heeft wel een punt. Maar waar baseerd hij het* op?

*dat er al eerder geruild is voor wapens

[ Voor 40% gewijzigd door Nik op 26-07-2004 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Bij mij klinkt het ook flink generaliserend in de oren. Maar een mailtje is het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Het klinkt mij vrij generaliserend maar helaas totaal niet onwaarschijnlijk in de oren. Het gaat in dit geval waarschijnlijk wel om de (tamelijk donkere) oorspronkelijke inwoners van Afrika, maar dat wordt niet genoemd, er wordt alleen aan de (recente) geschiedenis gerefereerd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Hij staat op -1 Flamebait en daar staat hij goed, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

polaris schreef op 26 juli 2004 @ 18:41:
Hij staat op -1 Flamebait en daar staat hij goed, lijkt me.
Persoonlijk vind ik dat toch ondergewaardeerd. Het had misschien iets tactvoller verwoord kunnen worden, maar dat is alles.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Mr. Liu schreef op 26 juli 2004 @ 18:43:
Persoonlijk vind ik dat toch ondergewaardeerd. Het had misschien iets tactvoller verwoord kunnen worden, maar dat is alles.
Er zullen best wel fraudegevallen geweest zijn met ontwikkelingshulp en zo, maar...

Wordt heel Europa afgerekend op de etnische zuivering in Kosovo ?
Wordt heel België afgerekend op de wantoestanden tijdens de koloniale tijd in Kongo?
Wordt heel Amerika afgerekend op de misdragingen van enkele militairen?

Als hij enige goede wil getoond had in zijn reactie door bvb een dossier als voorbeeld te geven waarin ontwikkelingshulp achtergehouden werd door een corrupte regering en op een ietwat andere manier gesteld had dat dit risico er in dit geval ook is, dan had ik hem wat krediet willen geven maar nu niet.

Overigens gaat het hier niet om materiële hulp of zo, het gaat om bedrijven die een afdeling in Afrika oprichten en werknemers daar werk laten doen dat in het Westen teveel kost. Ik zie dus niet "wat ze zouden moeten verkopen om er wapens mee te betalen"... Daarom heb ik een sterk vermoeden dat het om een zuiver racistische uitspraak gaat

Ik weet van mezelf dat ik tegen racisme nogal sterk kan reageren, daarom open ik dit draadje om er even gezellig over te kunnen discussiëren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Mr. Liu schreef op 26 juli 2004 @ 18:43:
Als 'ie met "ze" niet een compleet continent tot kansloos had gebombardeerd, had dat z'n punt (if any) goed gedaan. Zoals het er nu staat is het weliswaar niet racistisch, maar dermate generiek gesteld dat het kant noch wal raakt. Niet iedere Afrikaan is een warlord :P

-1 Flamebait is ook mijn voorkeursinstelling.

edit:
Het is me nog steeds niet duidelijk wat hier racistisch aan is. Het onzuivere aan de post is dat - zoals Yoeri aangeeft - een heel continent over één kam wordt gescheerd, maar ras wordt er nou eens *niet* bijgehaald :)

[ Voor 20% gewijzigd door Rataplan op 26-07-2004 18:57 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij heeft hem ge-edit:
Edit: @ Marcus: maar wij hebben nog een flink beetje intelligentie en wij hebben de kennis al. Dat kan je van die primitievelingen niet zeggen.
Mocht hij misschien eerst evt een 0 waar zijn, dit maakt hem zeker een -1 waard.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

Door 'Mod het maar als overbodig' toe te voegen geeft hij zelf al een beetje aan dat z'n post onvoldoende body heeft. Verder is het imo veel te kort door de bocht gesteld alsof outsourcing hetzelfde is als ontwikkelinghulp.

Inmiddels heeft Sebastic er nog een fraaie edit aan toegevoegd:
Edit: @ Marcus: maar wij hebben nog een flink beetje intelligentie en wij hebben de kennis al. Dat kan je van die primitievelingen niet zeggen.
Als je het over outsourcen van IT-projecten hebt dan lijkt het me niet bijster toepasselijk om van primitievelingen te gaan spreken.

-1 is een mooie score voor deze meneer.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Rataplan schreef op 26 juli 2004 @ 18:53:
[...]
edit:
Het is me nog steeds niet duidelijk wat hier racistisch aan is. Het onzuivere aan de post is dat - zoals Yoeri aangeeft - een heel continent over één kam wordt gescheerd, maar ras wordt er nou eens *niet* bijgehaald :)
mocht je nog niet doorhebben dat hij met "ze" gewoon "die minderwaardige zwarten" bedoelt, dan weet je het na
wel dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Yoeri schreef op 26 juli 2004 @ 18:50:
[...]
Er zullen best wel fraudegevallen geweest zijn met ontwikkelingshulp en zo, maar...
Ontwikkelingshulp :? Waar zie jij dat staan?
Wordt heel Europa afgerekend op de etnische zuivering in Kosovo ?
Wordt heel België afgerekend op de wantoestanden tijdens de koloniale tijd in Kongo?
Dubbel niet dat ik gehoord heb.
Wordt heel Amerika afgerekend op de misdragingen van enkele militairen?
In sommige kringen wel (niet terecht, maar dat is een ander verhaal).
Als hij enige goede wil getoond had in zijn reactie door bvb een dossier als voorbeeld te geven waarin ontwikkelingshulp achtergehouden werd door een corrupte regering en op een ietwat andere manier gesteld had dat dit risico er in dit geval ook is, dan had ik hem wat krediet willen geven maar nu niet.
Nogmaals ontwikkelingshulp :?
Overigens gaat het hier niet om materiële hulp of zo, het gaat om bedrijven die een afdeling in Afrika oprichten en werknemers daar werk laten doen dat in het Westen teveel kost. Ik zie dus niet "wat ze zouden moeten verkopen om er wapens mee te betalen"... Daarom heb ik een sterk vermoeden dat het om een zuiver racistische uitspraak gaat
Vermoedens :X Kom zelf eens met feiten.
Ik weet van mezelf dat ik tegen racisme nogal sterk kan reageren, daarom open ik dit draadje om er even gezellig over te kunnen discussiëren ;)
Overreageren is iets waar je voor op moet passen.
Rataplan schreef op 26 juli 2004 @ 18:53:
[...]
Als 'ie met "ze" niet een compleet continent tot kansloos had gebombardeerd, had dat z'n punt (if any) goed gedaan. Zoals het er nu staat is het weliswaar niet racistisch, maar dermate generiek gesteld dat het kant noch wal raakt. Niet iedere Afrikaan is een warlord :P
Daarom schreef ik ook al "tactvoller".
-1 Flamebait is ook mijn voorkeursinstelling.
Daar denken we anders over, maar ik kan het me voorstellen.
Datzelfde probleem heb ik dus ook.

EDIT:
Gezien zijn edit is het nu dus wel duidelijk en mag het wat mij betreft op -2 vastgespijkerd worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Freee!! op 26-07-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Mr. Liu schreef op 26 juli 2004 @ 19:03:
Ontwikkelingshulp :? Waar zie jij dat staan?
Even verder staat waarom ik dat erbij haal :p
In sommige kringen wel (niet terecht, maar dat is een ander verhaal).
je zegt het zelf al, niet terecht, dus het feit dat hij heel afrika over één kam scheert is iig al 'niet terecht' ;)
Vermoedens :X Kom zelf eens met feiten.
mja, hier negeer je wel de feiten waarop ik dat vermoeden baseer :p
Overreageren is iets waar je voor op moet passen.
idd, iig verdiende hij het imo om van mij een -1 flamebait te krijgen, als anderen het daar niet mee eens zijn kunnen ze dat herstellen dus dat is geen probleem
overreageren let ik idd voor op, daarom opende ik dit topic om te merken of ik de enige ben die er zo over denk (en dus misschien overreageer) of niet :)
[quote]
Datzelfde probleem heb ik dus ook. [/quote]
Nou eh... refresh anders ff :p

Anders refresh ik zelf ff :p
EDIT:
Gezien zijn edit is het nu dus wel duidelijk en mag het wat mij betreft op -2 vastgespijkerd worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Yoeri op 26-07-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Grmbl @ edit. -1 is too good for him - mailtje lijkt me nu wel op z'n plaats. Primitievelingen zonder intelligentie - well, it takes one to know one :(

edit:
Yoeri: dat hij een onversneden flame toevoegt wil niet zeggen dat de oorspronkelijke post al racistisch was, hm - kijk uit dat je je niet zelf ook aan vooroordelen schuldig maakt :>

[ Voor 41% gewijzigd door Rataplan op 26-07-2004 19:19 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Rataplan schreef op 26 juli 2004 @ 19:14:
Grmbl @ edit. -1 is too good for him - mailtje lijkt me nu wel op z'n plaats. Primitievelingen zonder intelligentie - well, it takes one to know one :(
Daarom ook:
Mr. Liu schreef op 26 juli 2004 @ 19:03:
Een nieuw niveau dat alleen door crew kan worden toegekend en waar een automatische (temp)ban aan hangt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Mr. Liu schreef op 26 juli 2004 @ 19:17:
Een nieuw niveau dat alleen door crew kan worden toegekend en waar een automatische (temp)ban aan hangt >:)
-2 bestaat al, dat is het onzichtbaarheidsniveau. Is ook het enige niveau waar je niet meer zonder hulp van een PM (as if :D) afkomt. Voor (temp)bans zitten er andere knopjes in DSP.

Pagina: 1