Toon posts:

PC geluid via mn surround set.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een probleem, nouja niet echt een probleem maar meer een vraag.

Ik heb al enige tijd mijn PC geluid via mijn sony STR-KSL5 lopen. Het probleem is nu het surround geluid. Als je mijn kamer heb staat mijn tv in het noorden en de computer in het westen. Bij mij computer klopt links-rechts geluid dus niet.
Is het mogenlijk om de formatie van de boxen te veranderen via een simpele handeling zodat ik links rechts ook goed hoor als ik op mn computer zit. m.a.w. kan ik van links achter rechts achter maken en van links voor rechts voor?

Hoop dat mn verhaal beetje duidelijk is..
Groetjes martijn

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:01

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Volgens mij kan dat niet. Alleen door rigoreus te verbouwen zie ik mogelijkheden.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 18:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zijn het van die sataliet speakers waarbij de fronts en de backs exact hetzelfde zijn? In dat geval zou je een grote schakelaar kunnen maken waarop je de draden van rechtsvoor en linksachter om kunt wisselen. Bij je computer spiegel je vervolgens het linksrechts en je bent op de center na klaar. Misschien zou je dezelfde schakelaar kunnen laten switchen tussen de center op de tv en bij de computer, maar dan zul je wel 2 exact dezelfde centers moeten hebben ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40

Wok

Dakloos...

Als ik het goed begrijp is jouw inrichting schematisch als volgt weer te geven:

Afbeeldingslocatie: http://muller.homelinux.org:8888/GoT/layout.PNG

LV = Speaker links voor
RV = Speaker rechts voor
LA = Speaker links achter
RA = Speaker rechts achter

Wat jij graag wilt als je achter de PC zit is:
• LV --> RV
• LA --> LV

Toch :?

Als dit het geval is, vrees ik dat er geen simpele mogelijkheden zijn, tenzij je bereid bent je inrichting om te gooien.

Afhankelijk van hoe belangrijk het voor je is om het geluid uit de goede richting te laten komen t.o.v. de PC is het wellicht een optie om een aparte speakerset aan te schaffen en deze aan te sluiten op de PC.

Ik neem aan dat je een verloop(kabel) hebt van jackplug (3,5 mm) naar dubbele tulpstekkers en daarop een kabel met aan beide zijden een dubbel tulpstekker naar je stereo. Indien ja, kun je een verloopje kopen van 2x jack naar 1x jack en die in je computer stoppen en je huidige kabel van PC naar stereo in een van de uitgangen op het verloopje. Op de andere uitgang van het verloopje kun je dan een speakersetje voor je PC aansluiten.

edit:

En anders is de optie van Janoz natuurlijk een mogelijkheid ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Wok op 26-07-2004 22:48 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?