Toon posts:

philips beeld ingedeukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag,

Ik heb sinds enkele dagen nu mijn 2de philips breedbeeld binnen 32pw9509
beetje topmodel van philips.

met nu in het laatste model een heel irritante holling aan de onderzijde van het scherm, wat ook niet bij te stellen is via het philips service menu.

op sommige forums hier en daar heb ik gelezen dat dit euvel dus niet bij te stellen valt, en de enige remedie een nieuwe beeldbuis is.

in hoeverre klopt dit, verticaal, en in de hoeken is de geometry prima in orde, alleen de onderzijde niet. beeld lijkt horizontaal parabolisch ingedrukt, terwijl de bovenzijde prima is, die loopt wel helemaal kaarsrecht, met een vrijwel niet waarneembare afwijking.

maar het is dus gewoon een irritant iets, omdat ik juist veel DVD's kijk, waar je nog steeds te maken krijgt met zwarte balken, zie je dus dat dan de bovenzijde van je beeld recht loopt(horizontaal) en aan de onderzijde van je beeld het beeld hol naar boven is gedrukt.

iemand ervaring hiermee, en zo ja? wat is jullie oplossing?
Dan maar weer omruilen voor "WEER" een nieuwe? (ik heb er namelijk wel goede tussen zien staan in enkele winkels die wel op breedbeeld formaat een alleszins netjes recht beeld kunnen weergeven)

Verwijderd

staan er toevallig geen speakers in de buurt ? of andere toestellen onder je tv.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is 't m nou juist absoluut niet.

mijn eerste model was de geometry prima echt dik in orde, maar de teletekst was kapot, en de kast reosoneerde heel erg bij geluid.

nu baal ik dus, want nu heb ik een nieuwe, maar is de geometry bagger, en is ook niet bij de stellen in het service menu, omdat je geen functie verticale parabool hebt.

ik verwacht dat philips die morgen langs komt dit ook niet kan verhelpen, en reparatie begin ik niet aan, want hij is gloednieuw, vrijdag heb ik m gekregen
E 1499,- heeftie gekost. dus dan verwacht ik dus absoluut een goede uit doos!

Verwijderd

inruillen dan maar ? en andere eisen...!!!

Misschien kan je dit binnenin het toestel aanpassen, maar daar zou
ik niet aan beginnen als je er niet veel van kent. Bovenstaande oplossing
zal beter gaan. Groote kans dat die technieker het wel zal oplossen.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 20:40 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 18:25:

ik verwacht dat philips die morgen langs komt dit ook niet kan verhelpen, en reparatie begin ik niet aan, want hij is gloednieuw, vrijdag heb ik m gekregen
E 1499,- heeftie gekost. dus dan verwacht ik dus absoluut een goede uit doos!
kijk dat is service.
meneer philips komt zelf langs om het te maken, dat zie je bij veel bedrijven niet meer ;)

als je hem net gekocht hebt en hij kan het niet maken zou ik dus maar weer een nieuwe eisen bij degene waar je hem gekocht hebt.
daar is je garantie voor.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Philips kwam met de enige optie reparatie, tja daar doe ik het niet voor hij is net een paar dagen oud, dus nu komt de winkel weer met een nieuw model....

zo blijf je nog is bezig.....

hierna in ieder geval nooit meer philips als die volgende nou weer niet goed is

Verwijderd

misschien moet je een beetje geluk hebben , ik gebruik al jaren een Philips
wide-screen zonder problemen. Werkt perfect... alleen het geluid is minder,
maar dit heb ik opgelost via een surround receiver.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:53

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Dit soort geometrie is niet aan te passen in het servicemenu, is een hardware probleem. Ik heb het ook met een hele dure JVC gehad, de vervangende TV had het ook trouwens. Bij mij dus nooit meer JVC ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
wij hebben dit ook bij onze Sony breedbeeld tv gehad, bolling rechtsonderin scherm met grote verkleuring. Bass box enz al verplaatst maar hielp niet, toen is er een mannetje van sony komen kijken en die concludeerde dat het gewoon aan de beeldbuis lag (heel technisch verhaal, maar blijkt altijd voor te komen, alleen is meestal niet zichtbaar ofzow :+ ). Mannetje heeft de tv meegenomen en we hebben paar weken later nieuwe (of nieuwe beeldbuis) gekregen.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:16
Same here: grundig

Practisch elke fabrikant heeft blijkbaar besloten dat het goedkoper is om de kwaliteitscontrole door de klant te laten doen. Gezien het feit dat de meeste consumenten net in staat zijn om te constateren dat het idd een kleurentv is, is dat mischien best wel een slimme oplossing :P
Pagina: 1