Samsung SP1213N(120GB) wordt niet herkend NA de POST

Pagina: 1
Acties:

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 10:21

Quicksilver

Catch these hands

Topicstarter
Ik ben nu bij een maat van me op een oude PC aan het kloten om een 120Gb samsung HDD in te bouwen, dit werkt dus niet.

Ik heb in eerste instantie het BIOS geflashed en dat scheen enigzins te helpen omdat toen de HD wel herkend werd tijdens de POST, maar zodra hij na dat volgende schermpje springt blijft ie met een knipperende cursor hangen bij de primaire slave (de 120Gig schijf dus).

Als ik de schijf uitschakel in het BIOS en daarna de Diskmanager van Samsung draai (is een opstart diskette) dan wordt de schijf wel herkend en kan ik hem installeren en formateren, leuk en aardig maar zodra ik hem dan weer opnieuw opstart blijft de PC weer hangen op hetzelfde punt...

Iemand suggesties?

Sys specs:
Pentium 2 350MHz
128 Mb ram
windows 98 se :X
ASUS P2B mobo..

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:20
Ik heb bij mijn vader's pc (Celeron 366MHz) ook een 120GB schijf geïnstalleerd, maar dat was een Western Digital (WD) schijf.
Op de site van WD stond beschreven dat ik er een jumper moest bijplaatsen en daarna het WD tooltje gebruiken om de schijf te installeren. Het dat lukt perfect, maar de oc draaide wel WindowsXP Pro. Dus ik weet niet hoe het met Samsung schijven en/of Windows 98 gaat.