Buffer probleem tijdens branden

Pagina: 1
Acties:

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

Topicstarter
Ik heb een heel vervelend probleem met mijn brander. telkens als ik een cd on the fly wil branden, dan lopen beide buffers (hdd en cd-rw) telkens terug naar +/- 10 en dan weer naar 100, het duurt hierdoor heel lang voor het cdtje af is.

beide ide-drives staan op DMA, ik heb 2 verschillende branders geprobeerd, ik heb al verschillende brand programma's geprobeerd (heb nu Nero 6). Ik heb de brander op master, en de cd-rom speler op slave (aansluitingen zijn perfect, geen kapotte kabels). Niks werkt voor zo ver ik het kon verzinnen.

ik heb een MSI k7n2 Delta-L mobo (laatste bios update)
een aopen 52/32/52 - 16x dvd combo
en een LG 52x cdrom speler.

zijn er meer mensen die een oplossing voor mijn probleem weten?
ik klooi liever niet aan de firmware van me ide devices... :/

MSI GX660R for the win!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hmm 't is dus aan het stuiteren? Virusscanner uitgeschakeld? Draai eens taskmanager erbij en kijk waar eventuele cpu-load heengaat? :) Heb je het ook bij een simulatie-burn?

[ Voor 15% gewijzigd door HunterPro op 26-07-2004 17:22 ]

Verwijderd

Op welke snelheid brand je?
Ik heb hetzelfde probleem nl als ik op 40x brand. Op 24x is er nix aan het handje. Dus 40x of 24x maakt bij mij nix uit qua snelheid. Het is geen oplossing maar ach. Het zal wel weer een feature van Windows zijn (ja, flame, sorry!)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 17:26:
Op welke snelheid brand je?
Ik heb hetzelfde probleem nl als ik op 40x brand. Op 24x is er nix aan het handje. Dus 40x of 24x maakt bij mij nix uit qua snelheid. Het is geen oplossing maar ach. Het zal wel weer een feature van Windows zijn (ja, flame, sorry!)
meestal zit het probleem hierbij toch echt tussen stoel en toetsenbord hoor ;)

Verwijderd

Zet bij apperatbeheer de transfer Mode op PIO ipv op DMA. Heeft bij mij verschillende problemen opgelost. :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Een brander en de leze op 1 kabel..
Dat is in elk geval al een probleem.
Gooi je brander en lezer ieder op hun eigen kabel.

HD's doe je als master, optische schijven als slave.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 23:25
Hm ja.. En niet te snel willen branden als je on the fly doet.. Je lezer moet dan ongeveer 2 keer zo snel kunnen lezen als dat je brand (vuistregel :P)
Verder, op pio ipv dma? Lijkt me juist niet, met pio heb je lagere snelheden en _veel_ hogere processorgebruik..
En natuurlijk de brander op een eigen kabel zetten helpt ook vaak

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Topicstarter
ik keek bij apparaat beheer om te controleren of me brander wel op DMA stond, maar op een een of andere manier blijft ie op PIO-modus staan, terwijl ik "DMA, indien beschikbaar" heb geselecteerd 8)7

Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen, ik heb al in de bios gekeken, en bij apparaat beheer.
Ligt het aan Nero, of is het een mischien wel een Bug in Windows XP

[ Voor 32% gewijzigd door Egg op 28-07-2004 01:10 ]

MSI GX660R for the win!

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Topicstarter
doet et al!!!!!!
nieuwste nforce drivers gedownt.. bios bepaald tranfer mode, gaat prima
O-)