baldurs gate 2 vraagie

Pagina: 1
Acties:

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
owkay, ik heb zelf een figuurtje gemaakt, een fighter/mage, dualclass dus...maar ik kan geen spreuken 'zeggen', die zijn nu namelijk bruin/grijs terwijl ze bijv bij andere mages ensow bluaw/wit/rood zijn...ik kan die spreuken dus ook nie aanklikken...

wat ik wel kan doen is in 1 van de 3 'quick slots' een spreuk zetten en die dan uitvoeren...maar het is dus kut dat ik nu niets met me hoofdfiguurtje kan....iemand tips?? of kan ik die spreuken pas uitvoeren als me mage van een bepaalde levelhoogte is/

(ow jah...ik heb ze dus aangeklikt en ze zouden dus ook gewoon 'uitvoerbaar' moeten zijn als ik gerest hep...alleen dit helpt nie!

ow, jah...nog een laatste vraagje, in een quest waar je een kasteel moet bevrjden van trollen (nalia vraagt je om te helpen) kan je een bepaald wapen vinden die over heel het kasteel in delen verspreid ligt (als ik me niet vergis een 'cold' deel, een 'fire' deel en een 'poison' deel, alleen hoe zet je die staf in mekaar????????? want volgens mij is het wel een wreed wapentje...

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

• blinkymichiel
nog baldurs gate fans die me om dit uur nog kunnen helpen???

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Als je dual classt kan je de abilities van je oude class pas gebruiken als je met je nieuwe class en hoger level hebt dan met je oude class.

Bij Multi-class is dat echter niet zo, dan ben je als het ware twee classes. Alleen niet-humans kunnen multi-classes.

En als wat ik hierboven gezegd heb niet het geval is, bedenk dan ook dat als je armor aan hebt geen spreuken kan casten. Bracers en een hoge dex zijn dan de oplossing voor een redelijk lage amorclass (mijn bard heeft nu -3 met bracers AC 3, dex 18, ring +1 en single weapon proficiency dus dat is best aardig :)).

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Verwijderd

Op maandag 25 december 2000 22:21 schreef blinkymichiel het volgende:

ow, jah...nog een laatste vraagje, in een quest waar je een kasteel moet bevrjden van trollen (nalia vraagt je om te helpen) kan je een bepaald wapen vinden die over heel het kasteel in delen verspreid ligt (als ik me niet vergis een 'cold' deel, een 'fire' deel en een 'poison' deel, alleen hoe zet je die staf in mekaar????????? want volgens mij is het wel een wreed wapentje...
in de smederij in het kasteel in het NO van de 1e verdieping (geloof ik)

• blinkymichiel
jeej! het is me dus gelukt en ik kan nu eindelijk spellz doen met me hoofdfiguurje!

en die staf met acid, cold en fire heb ik ook in mekaar gezet, nu nog alleen een gasje vinden die hier goed mee overweg kan!

tnx voor de hulp hey...

maareh, 'k ben nu dus op de gravejard om een schat te vnden ofsow, maar ik snap er niets van..waar ligt die schat eigenlijk?

ene, wat is eigenlijk het beste wapen dat je kan krijgen in het spel??

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Ik denk dat de Holy Avenger die de Red Dragon (Firkraag, in de Windspear Hill quest) heeft wel het beste wapen is, het kan echter alleen door een paladin gebruikt worden. En die rode draak verslaan is ook niet echt eenvoudig (maar zoals zo vaak bij sterke monsters: summon een paar beestjes als decoy en hakken maar).
Verder ligt het een beetje aan de situatie welk wapen het beste is. De Flail of the Ages is goed, er is nog ergens een club +3 die nog 3 extra acid damage doet en ook zijn wapens die spell immunities geven tof vinnik.

Verwijderd

Crom Faeyr is ook wel aardig, ff copy pasten
Crom Faeyr

This is the true name that the dwarven weaponsmith, Silverblade, gave to the weapon he intended to create for his son. Alas, his son died before the weapon was ever completed, but here it stands complete... forged from the combined magic of the original hammer with the Gauntlets of Ogre Power and a Girdle of Frost Giant Strength. Crom Faeyr gifts its users with all the powers of the original Hammer of Thunderbolts, in addition to enormous strength and the ability to kill golems, ettins and trolls in one blow.

STATISTICS:

Special Abilities:
grants 25 Strength
kills Stone Golems, Clay Golems, Ettins and Trolls //on impact!
Thac0: +5 bonus
Damage: 2D4 + 3
Damage type: crushing
Weight: 4
Speed Factor: 1
Proficiency Type: War Hammer
Type: 1-handed
Not Usable By:
Druid
Mage
Thief
Let's gib 'em! >:)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:01
Wow, die moet ik hebben voor Korgan :)
Lekker Dual wielden met de Frostreaver +3

• Rainman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-08-2025
De Crom Faeyr Lijkt idd wel een 'aardig' wapen :) Waar kun je die vinden?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Damn.. ik wil ook BG2 hebben... Klote PTT.. ik wil hem VANDAAG nog... :)...

* IceStorm had nu pas geld vandaar dat ie pas gisteren besteld en verzonden is [img=15,15]i/s/wink.gif[/img]...

• Rainman
Op donderdag 28 december 2000 13:57 schreef IceStorm het volgende:
Damn.. ik wil ook BG2 hebben... Klote PTT.. ik wil hem VANDAAG nog... :)...
Bij mij lag ie gewoon onder de kerstboom :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 28 december 2000 17:08 schreef Rainman het volgende:

[..]
Bij mij lag ie gewoon onder de kerstboom :)
Damn... ik heb nog nooit zo errug lopen wachten op een pakje ;)

• Dennism
Crom Faeyr moet je door cromwell laten maken, net Als de verschillende dragon armors, en het silveren zwaard. Je moet eerst een scroll hebben, en wat andere dingen.

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Ja, ik heb dus nooit van die über wapens kunnen maken, het klinkt erg goed! >:)

Het zat namelijk zo, toen ik de eerste keer speelde ben ik zowel de Pommel Gem als de Gesen Bow kwijt geraakt omdat mijn character teveel in haar handen had en dingen moest droppen (die dus) en dat had ik toen niet door, later dacht ik opeens "hee waar zijn ze?" Nu let ik er wat beter op ;)

• Rainman
Waar kun je Cromwell vinden?

• Dennism
in the docks district, hij staat al aangegeven op de kaart. Als je met hem praat kun je hem laten zoeken in je inventory om te kijken of je iets hebt om te bouwen. Let er wel op dat dit in het begin vrij prijzig is 5000GP of 7500GP per item oid
Pagina: 1